Ervaring met Eighty Aid?
Ik overweeg mijn Super Fatty Ultra 80 DLR bij Eighty Aid te laten tunen.
Wie heeft er ervaring met deze club? Is het het geld waard, m.a.w. is het verschil in performance zodanig groot/merkbaar dat de kosten gerechtvaardigd zijn?
Wie heeft er ervaring met deze club? Is het het geld waard, m.a.w. is het verschil in performance zodanig groot/merkbaar dat de kosten gerechtvaardigd zijn?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Een soepelere en levendigere vork die (nog) beter reageert op oneffenheden in het terrein (zie het linkje tunen in eerste bericht).
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Quoten: Origineel geplaatst door Speed@ op 06 Juli 2006
Maar denk jij dat ook echt merkt in de Nederlandse bergen? Ik denk dat het verschil nihil zal zijn.
Ik rijd dan ook niet alleen in de Nederlandse bergen.
Maar denk jij dat ook echt merkt in de Nederlandse bergen? Ik denk dat het verschil nihil zal zijn.
Ik rijd dan ook niet alleen in de Nederlandse bergen.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Nou, ik heb jarenlang met een dezelfde vork gereden. 1 × per jaar liet ik hem bij de Pedaleur in D'chem controleren. Nooit problemen en al helemaal niet het gevoel gehad dattie soepeler moest lopen. En ook ik rijd niet alleen in de Nederlandse bergen.
Ride on
Quoten: Origineel geplaatst door Speed@ op 07 Juli 2006
Nou, ik heb jarenlang met een dezelfde vork gereden. 1 × per jaar liet ik hem bij de Pedaleur in D'chem controleren. Nooit problemen en al helemaal niet het gevoel gehad dattie soepeler moest lopen. En ook ik rijd niet alleen in de Nederlandse bergen.
Bedoel je dat je jarenlang met één en dezelfde vork hebt gereden of dat je jarenlang met dezelfde vork gereden hebt als waar ik het over heb (Super Fatty Ultra 80 DLR)?
Nou, ik heb jarenlang met een dezelfde vork gereden. 1 × per jaar liet ik hem bij de Pedaleur in D'chem controleren. Nooit problemen en al helemaal niet het gevoel gehad dattie soepeler moest lopen. En ook ik rijd niet alleen in de Nederlandse bergen.
Bedoel je dat je jarenlang met één en dezelfde vork hebt gereden of dat je jarenlang met dezelfde vork gereden hebt als waar ik het over heb (Super Fatty Ultra 80 DLR)?
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Quoten: Origineel geplaatst door Speed@ op 07 Juli 2006
Super Fatty 80 DLR op een F3000. Zover ik weet was het een DLR versie.
Als je fiets uit 2005 is heb je een Super Fatty Ultra 80 DLR.
In 2004 is er geen F3000 gemaakt. In 2003 was de F3000 voorzien van een Lefty en in 2002 had de F3000 een Fatty Ultra DL.
De Fatty Ultra DL heeft 64 mm veerweg, de Super Fatty Ultra 80 DLR heeft 80 mm, een extern instelbare rebound, geen seperate luchtcylinder (gewichtsbesparing) en een groter luchtvolume (voor een meer lineaire veerweg).
De Super Fatty Ultra 80 DLR is o.a. herkenbaar aan de rode reboundknop op de lock-out. De gebruikte cartridge is overigens afkomstig van Magura.
Super Fatty 80 DLR op een F3000. Zover ik weet was het een DLR versie.
Als je fiets uit 2005 is heb je een Super Fatty Ultra 80 DLR.
In 2004 is er geen F3000 gemaakt. In 2003 was de F3000 voorzien van een Lefty en in 2002 had de F3000 een Fatty Ultra DL.
De Fatty Ultra DL heeft 64 mm veerweg, de Super Fatty Ultra 80 DLR heeft 80 mm, een extern instelbare rebound, geen seperate luchtcylinder (gewichtsbesparing) en een groter luchtvolume (voor een meer lineaire veerweg).
De Super Fatty Ultra 80 DLR is o.a. herkenbaar aan de rode reboundknop op de lock-out. De gebruikte cartridge is overigens afkomstig van Magura.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Quoten: Origineel geplaatst door Speed@ op 07 Juli 2006
Nee, het was een Super op een 2003 model. Een lefty vond ik eng. Maar het gaat hier niet over mijn vork. Wat denk je na je tune-investering er nog meer uit te halen? Het lijkt mij zonde van het geld. Tenzij je teveel hebt!
Zoals mijn eeste post in dit topic aangeeft ben ik nog niet zeker of ik de vork ga laten tunen. Ik ben dus op zoek naar argumenten (het liefst van ervaringsdeskundigen) waarom ik dit wel of niet zou laten doen.
Ik heb inmiddels i.r.l. 2 mensen gesproken die één of meerdere vorken gereden hebben die bij Eighty Aid geweest zijn. Beiden waren enthousiast over het resultaat. Ze gaven beiden aan dat de vork neutraler wordt (dus beter reageert op oneffenheden) en gecontroleerder veert (progressiever).
De kosten bedragen overigens 210,- in mijn geval.
Nee, het was een Super op een 2003 model. Een lefty vond ik eng. Maar het gaat hier niet over mijn vork. Wat denk je na je tune-investering er nog meer uit te halen? Het lijkt mij zonde van het geld. Tenzij je teveel hebt!
Zoals mijn eeste post in dit topic aangeeft ben ik nog niet zeker of ik de vork ga laten tunen. Ik ben dus op zoek naar argumenten (het liefst van ervaringsdeskundigen) waarom ik dit wel of niet zou laten doen.
Ik heb inmiddels i.r.l. 2 mensen gesproken die één of meerdere vorken gereden hebben die bij Eighty Aid geweest zijn. Beiden waren enthousiast over het resultaat. Ze gaven beiden aan dat de vork neutraler wordt (dus beter reageert op oneffenheden) en gecontroleerder veert (progressiever).
De kosten bedragen overigens 210,- in mijn geval.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.