Wat te de aan traag afschakelen
hoi,
Begin te merken dat het afschakelen naar een kleiner tandwiel op mijn Tiagra triple iet meer zo oepel gaat als voorheen. Het lijkt erop of er een vertraaging van zo'n anderhalve seocnde zit tussen het 'vallen' van de ketting en het bedienen van de schakel/remhendel.
Heb met ketting en cassete zo'n 4000km gereden.
Weet iemand hoe dit af te stellen, of is de ketting en cassette al versleten.
Ik hoor het wel,
Gr.
Eric
Begin te merken dat het afschakelen naar een kleiner tandwiel op mijn Tiagra triple iet meer zo oepel gaat als voorheen. Het lijkt erop of er een vertraaging van zo'n anderhalve seocnde zit tussen het 'vallen' van de ketting en het bedienen van de schakel/remhendel.
Heb met ketting en cassete zo'n 4000km gereden.
Weet iemand hoe dit af te stellen, of is de ketting en cassette al versleten.
Ik hoor het wel,
Gr.
Eric
---- Think ahead, Cycling forward. ----
-
- Forum-lid
- Berichten: 373
- Lid geworden op: 24 apr 2006 18:35
- Locatie: Wilnis
Als je der. kabel onder je braket doorloopt dan wil dit nog wel een s problemen geven voor het schakelen.
Ff smeren en de binnenkabel in de buitenkabel een druppie olie geven.
Gesmeerd glijd alles veeeel beter.
Ff smeren en de binnenkabel in de buitenkabel een druppie olie geven.
Gesmeerd glijd alles veeeel beter.
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"
Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 02 Juli 2006
Misschien kabel schoonmaken/vervangen? Best kans dat de kabel gewoon niet meer goed terugglijdt.
Dit is het meest waarschijnlijke. Het laatste stukje kabel met die korte bocht naar de derailleur dient regelmatig nagekeken te worden en eventueel vervangen. nder het bracket kan de kabel wel eens uit de geleide goot schieten en dan over het bracket zelf moet glijden. Het beste kan je idd beginnen met alle bi-en bui kabels vernieuwen.
Misschien kabel schoonmaken/vervangen? Best kans dat de kabel gewoon niet meer goed terugglijdt.
Dit is het meest waarschijnlijke. Het laatste stukje kabel met die korte bocht naar de derailleur dient regelmatig nagekeken te worden en eventueel vervangen. nder het bracket kan de kabel wel eens uit de geleide goot schieten en dan over het bracket zelf moet glijden. Het beste kan je idd beginnen met alle bi-en bui kabels vernieuwen.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Hoi ben ik weer,
De fiets is van 3 september 2005. Neem aan dat e.e.a. nog neit versleten kan zijn. Zowel dan ziet het er wel uit .......
Totaal ongeveer 4500 km gefietst.
Maar ga een proberen de bus iets in te draaien, misschien helkpt dit.
Gr. Eric
De fiets is van 3 september 2005. Neem aan dat e.e.a. nog neit versleten kan zijn. Zowel dan ziet het er wel uit .......
Totaal ongeveer 4500 km gefietst.
Maar ga een proberen de bus iets in te draaien, misschien helkpt dit.
Gr. Eric
---- Think ahead, Cycling forward. ----
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4708
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
4500km kan de ketting wel allang zijn versleten hoor. Maar ook hangt het ervan af met wat voor weer je rijdt, op mijn mtb vervang ik elk jaar wel mijn kabels om goed schakel gemak te garanderen.
Hoi,
Fiets nu ongeveer 5000 KM met een orginele Shimano ketting van de Tiagra groep.Weet niet welk HG nummer helaas.
Moet deze nu vervangen worden dan, zo ja, wat is een aanrader, Shimano,, SRAM, KMC.
Wat zijn de beste ervaringen die jullie hebben?
Ik hoor het wel weer,
gr. Eric
Fiets nu ongeveer 5000 KM met een orginele Shimano ketting van de Tiagra groep.Weet niet welk HG nummer helaas.
Moet deze nu vervangen worden dan, zo ja, wat is een aanrader, Shimano,, SRAM, KMC.
Wat zijn de beste ervaringen die jullie hebben?
Ik hoor het wel weer,
gr. Eric
---- Think ahead, Cycling forward. ----