hey allemaal,
heb een vraag, ik heb sinds kort een oude racefiets gekregen een giant cadex 980 c (carbon) met shimano 105 groep. fiets is al een aantal jaren oud maar voor mij toch nog een redelijke fiets om mee te beginnen. Nu zitter er op de fiets nog oude shifters aan het frame, maar deze wil ik graag vervangen door shifters aan het stuur zonder een volledig nieuwe groep te kopen. nu is mijn vraag natuurlijk kan dit en zo ja hoe moet ik dit doen? de 105 groep is 2*7 (deze fiets stond ook in het laatste nummer van het blad)
Alvast bedankt voor de reacties
help, cadex 980 c
-
- Forum-lid
Losse shifters zijn enorm prijzig dus de vraag is het of het de moeite waard is. Laatst zag ik een aanbieding staan, dat was 99.- voor 2x Shimano 105 shifters exclusief kabels. Dat was wel de 10-speed groep, maar volgens mij moet dat wel passen. Volgens mij was dat bij Math Salden.
-
- Forum-lid
dus ik zou ook 8, 9 of tien speed shifters erop kunnen zetten? Maar hoe laat ik de kabel dan lopen, je hebt dan toch ook een soort dopjes nodig voor de kabel door te laten lopen op het punt waar de oude shifters zitten.??
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
en die dopjes, hoe kom ik daar aan? en het hoeft toch geen shimano te zijn?
thnx
thnx
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
dat bedoel ik ja. haha
thnx
thnx