PINGELEN SCHIJFREMMEN
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wat is pingelen? Licht aanlopen?
Less is bore
Quoten: Origineel geplaatst door PIETER33 op 27 Juni 2006
ik ben in bezit van een Giant XTC uit 2004. Tijdens het rijden op verharde weg pingelen de schijfremmen, zodra de rem iets ingedrukt wordt is het geluid weg, wie heeft hier een oplossing voor?
Geen schijfremmen gebruiken maar gewoon V-brakes.
Of de remmen goed afstellen, probleem bij schijfremmen is dat dit bijna niet te doen is. Volgens mij lopen schijfremmen dan ook altijd iets aan.Als je de fiets nog maar net hebt, schijfremmen moet je inremmen.
ik ben in bezit van een Giant XTC uit 2004. Tijdens het rijden op verharde weg pingelen de schijfremmen, zodra de rem iets ingedrukt wordt is het geluid weg, wie heeft hier een oplossing voor?
Geen schijfremmen gebruiken maar gewoon V-brakes.
Of de remmen goed afstellen, probleem bij schijfremmen is dat dit bijna niet te doen is. Volgens mij lopen schijfremmen dan ook altijd iets aan.Als je de fiets nog maar net hebt, schijfremmen moet je inremmen.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.
het pingelen van de remmen gebeurt over het algemeen bij een iets hogere snelheid, bij bochten of als je de fiets net hebt schoongemaakt en dus nat is.
Je doet hier niets aan, is geen kwestie van afstellen want als je niet met bovenstaande situaties te maken hebt doen ze het niet.
Mocht dat wel zo zijn moet je dus wel gaan afstellen, bij de giant remmen (MPH systeem) kan je weinig afstellen je kan alleen wat meer ruimte geven door het afstelwieltje op je remgreep wat los te draaien.
succes!
Je doet hier niets aan, is geen kwestie van afstellen want als je niet met bovenstaande situaties te maken hebt doen ze het niet.
Mocht dat wel zo zijn moet je dus wel gaan afstellen, bij de giant remmen (MPH systeem) kan je weinig afstellen je kan alleen wat meer ruimte geven door het afstelwieltje op je remgreep wat los te draaien.
succes!
"Try not. Do or do not......there is no try"
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door PIETER33 op 28 Juni 2006
V BRAKES? WAT ZIJN DIT VOOR REMMEN EN WELK MERK PAST DIT TOE?
V-brakes zijn gewone remblokken op de velg, ieder merk verkoopt deze. HS-33 remmen zijn hydraulische velgremmen en zijn van het merk Magura.
V BRAKES? WAT ZIJN DIT VOOR REMMEN EN WELK MERK PAST DIT TOE?
V-brakes zijn gewone remblokken op de velg, ieder merk verkoopt deze. HS-33 remmen zijn hydraulische velgremmen en zijn van het merk Magura.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
beste tip is om die verrket MPH's direct te vervangen voor iets degelijks als van Hayes ofzo. Ik heb die MPH's ook gehad en na 1 jaar was ik er al schijtziek van, aanlopen, snel lucht in de leidingen, handgreep snel naar de bliksem, in verhouding met velgremmen niet echt super remkracht.
Ben nu erg blij met m'n Hayes, kost je een keer 200 euro maar dan heb je ook echt geen gezeik meer!
Ben nu erg blij met m'n Hayes, kost je een keer 200 euro maar dan heb je ook echt geen gezeik meer!
bij 12gotrading.com zijn de Hayes Nine nu in de aanbieding setje kost 149,00 euro. Ik vindt het een prima set voor die prijs, heb ze er zelf ook op zitten. Makkelijk te stellen en lopen eigenlijk nooit aan.
"Try not. Do or do not......there is no try"