Omdat mijn middenblad van mijn tripple centauer na 12 maanden en 4000 kilometer geheel versleten was heb ik deze ingestuurd naar ICC b.v. te Terneuzen. Zij zijn de importeur van Campagnolo onderdelen in Nederland.
Ik heb het tandwiel teruggekregen met de mededeling dat er op deze slijtage geen garantie van toepassing was.
Daarop heb ik telefonisch contact gezocht met ICC. De medewerker die ik te spreken kreeg was het met mij eens dat een kettingblad niet na 4000 kilometer versleten mocht zijn. Toch wenst ICC niet tot een coulanceuitkering over te gaan.
Met andere woorden: "garantie geld tot het einde van de deur" !!!!!!
Zijn er meer mensen met eenzelfde ervaring met de importeur van Campagnolo in Nederland?
Garantie (geen garantie) Campagnolo
-
- Forum-lid
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 24 mei 2006 22:27
Tsja, misschien kan je ook proberen je stuurlintje vergoed te krijgen als 'ie na 1 ritje in de regen al vies is geworden. Of je binnenband als je de eerste week al lek rijdt...
Vind het m.a.w. niet zo vreemd dat campa je geen nieuw tandwiel gaat opsturen. Volgende keer ketting een beetje beter smeren misschien?
Vind het m.a.w. niet zo vreemd dat campa je geen nieuw tandwiel gaat opsturen. Volgende keer ketting een beetje beter smeren misschien?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Sorry, maar dat lijkt me onzin. Lijkt me dat alle tandwielen bij campa van hetzelfde materiaal gemaakt worden, op dezelfde manier, dus daarom hoogst onwaarschijnlijk dat er een sneller slijtend exemplaar tussen zal zitten. Indien iemand met een dergelijk geval wel nieuw materiaal heeft gekregen, laat het me weten, dan ga ik voortaan ook m'n cassettes terug sturen!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5619
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Vind het ook logisch dat je dat niet vergoed krijgt, merkwaardig vind ik ook dat je rechtstreeks naar ICC ga, waarom niet via je FM ???
Leveranciers vergoeden in het algemeen nooit rechtstreeks aan particulieren. Maar verwijzen je altijd naar de dealer.
Als ik iets heb problemen of eventueel vroegtijdige slijtage zou ik dit eerst claimen bij mijn FM, waarna hij dit weer kan claimen bij de leverancier.Heb dit weleens gehad met een trapas die het na 10.000 km begaf.
Leveranciers vergoeden in het algemeen nooit rechtstreeks aan particulieren. Maar verwijzen je altijd naar de dealer.
Als ik iets heb problemen of eventueel vroegtijdige slijtage zou ik dit eerst claimen bij mijn FM, waarna hij dit weer kan claimen bij de leverancier.Heb dit weleens gehad met een trapas die het na 10.000 km begaf.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
normaal doe je toch een 25000-30000 km met een buitenblad van goede kwaliteit, maar veel hangt af van het gebruik:
onderstaande foto is van 7000km oud buitenblad: compleet versleten: de gebruiker was een fervent aanhanger van de combinatie 50-25 en 50-27 ipv het binnenblad te gebruiken
onderstaande foto is van 7000km oud buitenblad: compleet versleten: de gebruiker was een fervent aanhanger van de combinatie 50-25 en 50-27 ipv het binnenblad te gebruiken
Probleem blijft dat voor icc natuurlijk niet te controleren valt hoeveel km er mee gereden is. Bij jou zal het kloppen bij een ander niet. Die zegt ook 4000 maar heeft er 14.000 gereden. Daarom valt slijtage er ook niet onder garantie. Als ze ineens enorm veel klachten van hetzelfde krijgen zijn ze wellicht coulanter. Daarom is het wel goed om het te melden denk ik. Overigens had ik eens een verschrikkelijk krakend nieuw cinelli stuur toen icc daar nog de verdeler van was. En toen gaven ze ook niet thuis. Ook niet met bon en na slechts een paar maanden gebruik. Dus dat de service daar sowiezo niet super is dat geloof ik wel. Uiteraard was mijn nieuwe stuur toen geen cinelli. Lijkt me in dit geval ook het beste. Koop stronglight oid.
Quoten: Origineel geplaatst door jsparie op 27 Juni 2006
Probleem blijft dat voor icc natuurlijk niet te controleren valt hoeveel km er mee gereden is. Bij jou zal het kloppen bij een ander niet. Die zegt ook 4000 maar heeft er 14.000 gereden. Daarom valt slijtage er ook niet onder garantie. Als ze ineens enorm veel klachten van hetzelfde krijgen zijn ze wellicht coulanter.
voila, daar heb je het .
't is geen breuk os iets dergelijks dus...
en persoonlijk, ik denk als ik eens goed mijn best zou doen dat ik een blag totaa versleten krijg op 2000-3000km , als het er net opzit eens goed opkuisen, zekers niet invetten, veel in stof rijden en veel met een haakse ketting rijden, die ketting op zijn beurt is natuurlijk ook reeds goed versletenen heb eventueel zelfs nog wat geprusts met het samenzetten zodat enkele schakels slecht scharnieren.
ik ben ervan overtuigs dat als je je blag goed onderhouden had, dus regelmatig insmeren, niet teveel met de ketting haaks gereden, en zeker neit met een versleten ketting dat je nu nog rondreed met je ketting
Probleem blijft dat voor icc natuurlijk niet te controleren valt hoeveel km er mee gereden is. Bij jou zal het kloppen bij een ander niet. Die zegt ook 4000 maar heeft er 14.000 gereden. Daarom valt slijtage er ook niet onder garantie. Als ze ineens enorm veel klachten van hetzelfde krijgen zijn ze wellicht coulanter.
voila, daar heb je het .
't is geen breuk os iets dergelijks dus...
en persoonlijk, ik denk als ik eens goed mijn best zou doen dat ik een blag totaa versleten krijg op 2000-3000km , als het er net opzit eens goed opkuisen, zekers niet invetten, veel in stof rijden en veel met een haakse ketting rijden, die ketting op zijn beurt is natuurlijk ook reeds goed versletenen heb eventueel zelfs nog wat geprusts met het samenzetten zodat enkele schakels slecht scharnieren.
ik ben ervan overtuigs dat als je je blag goed onderhouden had, dus regelmatig insmeren, niet teveel met de ketting haaks gereden, en zeker neit met een versleten ketting dat je nu nog rondreed met je ketting
Stronglight gebruikt dezelfde legering en slijt even had, TA en FSA nog een slagje harder (zijn zachter). Lijkt me geen geval van garantie maar meer een kwestie van ketting niet vaak genoeg gereinigd, slechte smering (enkel teflon), veel regenritten of een te schuine kettinglijn (heb je al gauw met triples).