probleem met crankstel
Ik heb een probleem met mijn crankstel. Het volgende is er aan de hand. Als ik aan het fietsen ben dan gaan na verloop van de bout die mijn trapas met voorbladen vasthoud los te raken. Nu heb ik het thuis al helemaal aangedraaid maar als ik de x erop weer ga fietsen dan is het weer hetzelfde verhaal. Wie zou weten wat dit zou kunnen zijn.
-
- Forum-lid
Bout moet echt goed vast zitten, zit die dat wel, dan is de passing van je cranck op de as niet meer ok. de enigste en goede oplossing, een nieuwe cranckstel aanschaffen.
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door ErickE op 27 Juni 2006
hoe kan zien wat voor een crankstel het is???? Kan het ook zijn dat de schroefdraad in het bracket kapot is???
Van een kapotte schroefdraad gaat je crank niet los zitten lijkt mij. Maakt eens een foto van de trapas als de crank eraf ligt en post deze hier. Een andere effectieve oplossing is locktite aan de bout smeren. Gaat ie nooit meer los.Hier wat plaatjes voor je, is misschien nog gemakkelijkerISIS:
Octalink:
Iso / Jis:
hoe kan zien wat voor een crankstel het is???? Kan het ook zijn dat de schroefdraad in het bracket kapot is???
Van een kapotte schroefdraad gaat je crank niet los zitten lijkt mij. Maakt eens een foto van de trapas als de crank eraf ligt en post deze hier. Een andere effectieve oplossing is locktite aan de bout smeren. Gaat ie nooit meer los.Hier wat plaatjes voor je, is misschien nog gemakkelijkerISIS:
Octalink:
Iso / Jis:
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.