Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

wieler body’s of suits?

sjezer
Forum-lid

sjezer 25 jun 2006 14:25

Quoten: Origineel geplaatst door panschpieng op 25 Juni 2006

Ik vraag mij af waar men wieler suits of body's krijgt, zoals ze bv in tijdritten ook hebben. Ik was bij Salden in Limbricht laatst, maar daar hingen net 5 of 6 stuks die mij veel te groot zijn. Keuze was er ook weinig in omdat volgens de verkoopster daar niet zo veel vraag naar was. Zijn er sportzaken waar ze dat meer hebben?

De meeste fietsenzaken kunnen ze bestellen. Maar dan krijg je vaak ploegenkleding. Zo zag ik bij knoops in Mierlo een Discoverypakje hangen. Hier zitten geen zakken achterop (logisch), dus je moet je vtv afvragen hoe praktisch het gaat zijn. Ook Sanden Sports in Uden heeft ze hangen, vaak met als doel triathlon...

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 25 jun 2006 16:26

Ja op de korte stukjes met warm weer zijn het hele fijne pakken. Zelf heb ik er een van scott (uiteraard) en die heeft wel 2 zakjes op de rug. Verder zijn ze ook prettig met spinning of anderzijds indoor trainen (takx) daar ze goed meegeven. Maar ik heb hem gewoon bij mijn fm besteld, probleem is daarbij dat die wel mee moet werken daar hij eigenlijk al 2 maten moet laten komen waarbij hij waarschijnlijk met 1 blijft zitten daar er dus niet veel vraag naar is.

juri
Forum-lid

juri 25 jun 2006 21:13

klopt, er zitten bij veel geen zakken achterop, maar heb een enkele bij Salden zien hangen met zakken, maar die was mij veel te groot helaas.
Ik gebruik zulk wielerpak dan ook om kortere ritten op tempo te rijden, dan voldoet alleen een goed ontbijt al. Ja en mocht het nodig zijn kan ik nog altijd een paar sultana reepjes in het zadeltasje stoppen.

Ik rijd al mijn wedstrijden in zo een snelpak van de club. Dus bioracer heeft ze wel en ook in normale niet team pakjes, en ook ultima heeft ze in haar assortiment.
Ik rijd ook klassiekers van 120 km in dit pak, je kunt dus geen binnenband/bandenlichters kwijt maar als je wat eten mee wil kun je simpelweg wat muslireepjes in je mouwen steken of bij je benen.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 jun 2006 23:17

Ik snap echt niet wat je met een snelpak in een klassieker doet, je hebt toch minstens 3 energie repen of gelletjes nodig.
Waarom denk je dat de profs nooit met een aeropak aanrijden in gewone koersen?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sjezer
Forum-lid

sjezer 25 jun 2006 23:58

sjezer bedankt, bij Sanden sports vond ik precies wat ik zocht

Graag gedaan, heb daar ook al geregeld iets gevonden..

Plaats reactie