Ik wil mijn Shimano Acera fc-m330 vervangen, die is versleten. De trapas is van een vierkant model, Shimano BB-LP27.
Ik wil er een Alivio crankstel op zetten, de fc-m410 of fc-m415 die geschikt is voor vierkante as.
Past de het Alivio crankstel (model 2006) zonder probleem of ga ik problemen krijgen met de kettinglijn of moet ik een andere trapas monteren??? Wie geeft mij goede raad.
Tweede vraag is, er zit nu een 170mm crankstel op, maakt 175mm veel uit als ik die erop zet. Framemaat is 62cm.
Acera crankstel vervangen door Alivio
Quoten: Origineel geplaatst door zaffeltje op 23 Juni 2006
Ik wil mijn Shimano Acera fc-m330 vervangen, die is versleten. De trapas is van een vierkant model, Shimano BB-LP27.
Ik wil er een Alivio crankstel op zetten, de fc-m410 of fc-m415 die geschikt is voor vierkante as.
Past de het Alivio crankstel (model 2006) zonder probleem of ga ik problemen krijgen met de kettinglijn of moet ik een andere trapas monteren??? Wie geeft mij goede raad.
Tweede vraag is, er zit nu een 170mm crankstel op, maakt 175mm veel uit als ik die erop zet. Framemaat is 62cm.
Heeft iemand een goed advies of het bovenstaande mogelijk is???
Heeft iemand een goed advies of het bovenstaande mogelijk is???
het trapstel verwisselen is zeker mogelijk.In het slechtste geval moet U ook de trapaslengte aanpassen, maar dat is niet gezegd (en indien zo, die trapassen kosten amper 20 euro dus dat valt nog wel mee).Probeer het eens met de huidige en dan weet je snel meer !De lengte van as dat in de meeste gevallen nodig is = 113mm
die crankarmlengte maakt helemaal niks uit !
die crankarmlengte maakt helemaal niks uit !