Corima Aero handgespaakt
Zag op www.rouesartisanales.com een prachtige wielset : corima aero velgen in tubeversie, tune mig 70 & mag 190 naven en Cx-ray spaken (20-28). Totaalgewicht : 1239 gr.
Lijken mij geweldige wielen om cyclosportieve tochten op te rijden.
1) Kan mij iemand aan adressen (contactgegevens) helpen van FM's die een dergelijke set vakkundig kunnen samenbouwen ? Bij voorkeur in Nederlands of Belgisch Limburg. Salden doet het alleszins niet ....
2) Zijn er eventueel valabele alternatieven voor de hierboven vermelde Tune-naven, voor zover hun gewicht niet al te veel hoger ligt ?
Lijken mij geweldige wielen om cyclosportieve tochten op te rijden.
1) Kan mij iemand aan adressen (contactgegevens) helpen van FM's die een dergelijke set vakkundig kunnen samenbouwen ? Bij voorkeur in Nederlands of Belgisch Limburg. Salden doet het alleszins niet ....
2) Zijn er eventueel valabele alternatieven voor de hierboven vermelde Tune-naven, voor zover hun gewicht niet al te veel hoger ligt ?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quote: Origineel geplaatst door ironMon op 19 Juni 2006
1) Kan mij iemand aan adressen (contactgegevens) helpen van FM's die een dergelijke set vakkundig kunnen samenbouwen ? Bij voorkeur in Nederlands of Belgisch Limburg. Salden doet het alleszins niet ....
Je zou altijd TS-Biker (www.ts-bikes.be) eens kunnen proberen, misschien kan die je eraan helpen.
1) Kan mij iemand aan adressen (contactgegevens) helpen van FM's die een dergelijke set vakkundig kunnen samenbouwen ? Bij voorkeur in Nederlands of Belgisch Limburg. Salden doet het alleszins niet ....
Je zou altijd TS-Biker (www.ts-bikes.be) eens kunnen proberen, misschien kan die je eraan helpen.
De Corima - Tune wielset zou rond de 1000,- euro kosten.
Voor 1225,- euro koop je echter ook een nieuwe Zipp 303 of 404.
Is het de moeite om nog wat door te sparen en voor een Zipp te gaan ? En wat is dan de betere keuze : 303 (45mm hoge velg) of 404 (58 mm hoge velg). Ze moeten vnl. dienen in cyclosportieve tochten.
Voor 1225,- euro koop je echter ook een nieuwe Zipp 303 of 404.
Is het de moeite om nog wat door te sparen en voor een Zipp te gaan ? En wat is dan de betere keuze : 303 (45mm hoge velg) of 404 (58 mm hoge velg). Ze moeten vnl. dienen in cyclosportieve tochten.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Zipp heeft een indrukwekkende traditie opgebouwd van scheurende velgen... Aan Corima doe je een betere koop.
De diepte van de velg moet je zelf afwegen, een hogere velg is zwaarder, maar aerodynamischer. Dus als je moet klimmen wil je lage velgen en rij je een totaal vlakke tocht door de polder dan wil je hoge velgen (behalve als het heel erg hard waait)
De diepte van de velg moet je zelf afwegen, een hogere velg is zwaarder, maar aerodynamischer. Dus als je moet klimmen wil je lage velgen en rij je een totaal vlakke tocht door de polder dan wil je hoge velgen (behalve als het heel erg hard waait)
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 03 Juli 2006
Zipp heeft een indrukwekkende traditie opgebouwd van scheurende velgen... Aan Corima doe je een betere koop.
Natuurlijk zouden velgen niet mogen scheuren, en zéker niet in deze prijsklasse, maar valt dit dan niet niet onder de garantie?
Zipp heeft een indrukwekkende traditie opgebouwd van scheurende velgen... Aan Corima doe je een betere koop.
Natuurlijk zouden velgen niet mogen scheuren, en zéker niet in deze prijsklasse, maar valt dit dan niet niet onder de garantie?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Bij www.bikeboosting.nl kun je de beste wielen krijgen.
De man die dit doet is ernie frieke. Ik rijd al een jaar op Tune/Ambrosio Crono wielen. Nog helemaal perfect.
De man die dit doet is ernie frieke. Ik rijd al een jaar op Tune/Ambrosio Crono wielen. Nog helemaal perfect.
Alpe D´huez - 0h 49m 03s
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 04 Juli 2006
Meestal sneuvelen ze namelijk als je een keer door een gat in de weg bent heen gereden. Het is niet zo dat ze spontaan scheuren meestal.
Wat gedacht van de 303 "cross" versie ? Ca. 1350 gr, hetgeen nog licht is, maar blijkbaar heeft deze versie een versterkte velg.
Volgens Zipp: "The 303 Cross has double-strength full carbon rims, and stiff traditional flange hubs, double bearing seals and a full dose of comfort. The 2006 303 Pave' rims are reinforced stragetically or the merciless pounding of Belgium's Spring Classics. Overall speed and maintenance of momentum on the top of the cobbles combined with Zipp's VCLC technology for shock absorption and an all-new shape for 2006 ensured that Team CSC were the only professional cycling team to race the Tour of Flanders on carbon wheels."
Moeten blijkbaar toch tegen een stootje kunnen?
Meestal sneuvelen ze namelijk als je een keer door een gat in de weg bent heen gereden. Het is niet zo dat ze spontaan scheuren meestal.
Wat gedacht van de 303 "cross" versie ? Ca. 1350 gr, hetgeen nog licht is, maar blijkbaar heeft deze versie een versterkte velg.
Volgens Zipp: "The 303 Cross has double-strength full carbon rims, and stiff traditional flange hubs, double bearing seals and a full dose of comfort. The 2006 303 Pave' rims are reinforced stragetically or the merciless pounding of Belgium's Spring Classics. Overall speed and maintenance of momentum on the top of the cobbles combined with Zipp's VCLC technology for shock absorption and an all-new shape for 2006 ensured that Team CSC were the only professional cycling team to race the Tour of Flanders on carbon wheels."
Moeten blijkbaar toch tegen een stootje kunnen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Vorig jaar reed CSC ook Parijs Roubaix met zipp's, vrij weinig setjes overleefde dat avontuur in Frankrijk. Csc was er ook niet blij mee, maar zipp betaalde genoeg dus reden ze ermee.
In een ander topic heb ik m'n bedenkingen van de week nog geuit wat betreft de Pavé (=cross) versie.
In een ander topic heb ik m'n bedenkingen van de week nog geuit wat betreft de Pavé (=cross) versie.
@Amclassic-fan : wat denk je van Dura Ace naven in combinatie met Corima Aero velgen en Cx-ray spaken (20 - 24). Is wellicht ietsje zwaarder dan met Tune-naven, maar ik denk dat je in de buurt van het gewicht van de standaard Medium-wielen komt (rond 1350 gr). Volgens mij wel goedkoper en kwalitatief ook erg goed, zoniet beter.
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 05 Juli 2006
Vorig jaar reed CSC ook Parijs Roubaix met zipp's, vrij weinig setjes overleefde dat avontuur in Frankrijk. Csc was er ook niet blij mee, maar zipp betaalde genoeg dus reden ze ermee.
Er niet blij mee? ze pakte toch wel ff een mooie eerste plek op Zipp's.
en welke ploeg rijdt nou nogmeer Parijs-Roubaix op carbonvelgen (bijna) niemand.
en zo extreem veel scheuren ze ookweer niet schijnt verbeterd te zijn overigens: verleden jaar in Wateringen na eerste bocht heb je ook een heel stuk kasseien daar trapte basso ook vrolijk rondt zonder problemen ook achteraf niet.
Vorig jaar reed CSC ook Parijs Roubaix met zipp's, vrij weinig setjes overleefde dat avontuur in Frankrijk. Csc was er ook niet blij mee, maar zipp betaalde genoeg dus reden ze ermee.
Er niet blij mee? ze pakte toch wel ff een mooie eerste plek op Zipp's.
en welke ploeg rijdt nou nogmeer Parijs-Roubaix op carbonvelgen (bijna) niemand.
en zo extreem veel scheuren ze ookweer niet schijnt verbeterd te zijn overigens: verleden jaar in Wateringen na eerste bocht heb je ook een heel stuk kasseien daar trapte basso ook vrolijk rondt zonder problemen ook achteraf niet.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)