Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Corima Aero handgespaakt

ironmon
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 mei 2006 23:49

ironmon 19 jun 2006 15:56

Zag op www.rouesartisanales.com een prachtige wielset : corima aero velgen in tubeversie, tune mig 70 & mag 190 naven en Cx-ray spaken (20-28). Totaalgewicht : 1239 gr.  
Lijken mij geweldige wielen om cyclosportieve tochten op te rijden.
1) Kan mij iemand aan adressen (contactgegevens) helpen van FM's die een dergelijke set vakkundig kunnen samenbouwen ?   Bij voorkeur in Nederlands of Belgisch Limburg. Salden doet het alleszins niet ....
2) Zijn er eventueel valabele alternatieven voor de hierboven vermelde Tune-naven, voor zover hun gewicht niet al te veel hoger ligt ?
 

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 jun 2006 17:30

1 kan ik je niet aan helpen, andere vast wel. Ben daar totaal niet bekend.
2 ff zoeken, heb van het weekend nog weer de hele rij aan lichte (en dure) naven opgesomd.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 19 jun 2006 23:02

Quote: Origineel geplaatst door ironMon op 19 Juni 2006
1) Kan mij iemand aan adressen (contactgegevens) helpen van FM's die een dergelijke set vakkundig kunnen samenbouwen ?   Bij voorkeur in Nederlands of Belgisch Limburg. Salden doet het alleszins niet ....

Je zou altijd TS-Biker (www.ts-bikes.be) eens kunnen proberen, misschien kan die je eraan helpen.

ironmon
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 mei 2006 23:49

ironmon 04 jul 2006 00:35

De Corima - Tune wielset zou rond de 1000,- euro kosten.
Voor 1225,- euro koop je echter ook een nieuwe Zipp 303 of 404.

Is het de moeite om nog wat door te sparen en voor een Zipp te gaan ? En wat is dan de betere keuze : 303 (45mm hoge velg) of 404 (58 mm hoge velg). Ze moeten vnl. dienen in cyclosportieve tochten.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 jul 2006 00:50

Zipp heeft een indrukwekkende traditie opgebouwd van scheurende velgen... Aan Corima doe je een betere koop.
De diepte van de velg moet je zelf afwegen, een hogere velg is zwaarder, maar aerodynamischer. Dus als je moet klimmen wil je lage velgen en rij je een totaal vlakke tocht door de polder dan wil je hoge velgen (behalve als het heel erg hard waait)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ironmon
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 mei 2006 23:49

ironmon 04 jul 2006 11:07

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 03 Juli 2006


Zipp heeft een indrukwekkende traditie opgebouwd van scheurende velgen... Aan Corima doe je een betere koop.


 Natuurlijk zouden velgen niet mogen scheuren, en zéker niet in deze prijsklasse, maar valt dit dan niet niet onder de garantie?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 jul 2006 12:01

Nee je krijgt meestal hooguit een crashreplacement regeling. Meestal sneuvelen ze namelijk als je een keer door een gat in de weg bent heen gereden. Het is niet zo dat ze spontaan scheuren meestal.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

flecha
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 okt 2005 15:55

flecha 04 jul 2006 23:13

Bij www.bikeboosting.nl kun je de beste wielen krijgen.
De man die dit doet is ernie frieke. Ik rijd al een jaar op Tune/Ambrosio Crono wielen. Nog helemaal perfect.
Alpe D´huez - 0h 49m 03s

ironmon
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 mei 2006 23:49

ironmon 05 jul 2006 23:38

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 04 Juli 2006
Meestal sneuvelen ze namelijk als je een keer door een gat in de weg bent heen gereden. Het is niet zo dat ze spontaan scheuren meestal.


Wat gedacht van de 303 "cross" versie ? Ca. 1350 gr, hetgeen nog licht is, maar blijkbaar heeft deze versie een versterkte velg.
Volgens Zipp: "The 303 Cross has double-strength full carbon rims, and stiff traditional flange hubs, double bearing seals and a full dose of comfort. The 2006 303 Pave' rims are reinforced stragetically or the merciless pounding of Belgium's Spring Classics. Overall speed and maintenance of momentum on the top of the cobbles combined with Zipp's VCLC technology for shock absorption and an all-new shape for 2006 ensured that Team CSC were the only professional cycling team to race the Tour of Flanders on carbon wheels."

Moeten blijkbaar toch tegen een stootje kunnen?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 jul 2006 23:40

Vorig jaar reed CSC ook Parijs Roubaix met zipp's, vrij weinig setjes overleefde dat avontuur in Frankrijk. Csc was er ook niet blij mee, maar zipp betaalde genoeg dus reden ze ermee.
In een ander topic heb ik m'n bedenkingen van de week nog geuit wat betreft de Pavé (=cross) versie.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ironmon
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 mei 2006 23:49

ironmon 07 jul 2006 11:55

@Amclassic-fan : wat denk je van Dura Ace naven in combinatie met Corima Aero velgen en Cx-ray spaken (20 - 24). Is wellicht ietsje zwaarder dan met Tune-naven, maar ik denk dat je in de buurt van het gewicht van de standaard Medium-wielen komt (rond 1350 gr). Volgens mij wel goedkoper en kwalitatief ook erg goed, zoniet beter.

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 07 jul 2006 13:12

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 05 Juli 2006
Vorig jaar reed CSC ook Parijs Roubaix met zipp's, vrij weinig setjes overleefde dat avontuur in Frankrijk. Csc was er ook niet blij mee, maar zipp betaalde genoeg dus reden ze ermee.






Er niet blij mee? ze pakte toch wel ff een mooie eerste plek op Zipp's.
en welke ploeg rijdt nou nogmeer Parijs-Roubaix op carbonvelgen (bijna) niemand.
en zo extreem veel scheuren ze ookweer niet schijnt verbeterd te zijn overigens: verleden jaar in Wateringen na eerste bocht heb je ook een heel stuk kasseien daar trapte basso ook vrolijk rondt zonder problemen ook achteraf niet.

Plaats reactie