brake pad test
www.rouesartisanales.com zal binnenkort een test doen van remblokken. Verschillende fabrikanten hebben hun medewerking al toegezegd: we krijgen telkens remblokken voor aul en carbon remrand binnen (elk van de 3 testrijders).
Af en toe zal ik hier voorlopige indrukken en/of vragen posten. Ik kijk ook met belangstelling uit naar jullie feedback of opmerkingen!
Laat mij ook weten wat jullie interessant vinden in zo'n test: testen op verschillende carbonwielen, in regen, duurtest... Quid?
(bovenstaand is overigens nog niet het setje dat Swissstop mij zal toesturen, maar eentje dat ik meenam bij TS-Biker)
Af en toe zal ik hier voorlopige indrukken en/of vragen posten. Ik kijk ook met belangstelling uit naar jullie feedback of opmerkingen!
Laat mij ook weten wat jullie interessant vinden in zo'n test: testen op verschillende carbonwielen, in regen, duurtest... Quid?
(bovenstaand is overigens nog niet het setje dat Swissstop mij zal toesturen, maar eentje dat ik meenam bij TS-Biker)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Lijkt mij een hele interessante test, ik wacht vol verwachting op de resultaten.
Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is de remkracht van de verschillende remblokken (bij nat en droog weer) in een afdaling waarbij de remmen behoorlijk warm worden.
Levensduur vind ik in mindere mate belangrijk, voor mij gaat het vooral om de remkracht.
Succes met de test.
P.s. jij rijdt toch niet met shimano remmen
Waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is de remkracht van de verschillende remblokken (bij nat en droog weer) in een afdaling waarbij de remmen behoorlijk warm worden.
Levensduur vind ik in mindere mate belangrijk, voor mij gaat het vooral om de remkracht.
Succes met de test.
P.s. jij rijdt toch niet met shimano remmen
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector
Jan Janssen Vector
Quoten: Origineel geplaatst door Antoni op 17 Juni 2006
P.s. jij rijdt toch niet met shimano remmen
Thx... Idd, die heb ik gewoon verkeerdelijk meegenomen bij TS.
Dit zijn trouwens de eerste die ik zal testen: de Campa carbon remblokken voor tubes. Campa heeft 2 type carbon remblokken (eigenlijk 4 produktnummers, als je ook de Shimano-passing meetelt), namelijk die voor Bora en Hyperon tube, en die voor Hyperon clincher. Het is immers zo dat de clincherversie van de Hyperon, de Hyperon Ultra dus, een andere carbon samenstelling heeft op z'n remoppervlak, om de verhitting anders te doen verlopen! Dit is deze van Bora en Hyperon tube: BR-RE701.
P.s. jij rijdt toch niet met shimano remmen
Thx... Idd, die heb ik gewoon verkeerdelijk meegenomen bij TS.
Dit zijn trouwens de eerste die ik zal testen: de Campa carbon remblokken voor tubes. Campa heeft 2 type carbon remblokken (eigenlijk 4 produktnummers, als je ook de Shimano-passing meetelt), namelijk die voor Bora en Hyperon tube, en die voor Hyperon clincher. Het is immers zo dat de clincherversie van de Hyperon, de Hyperon Ultra dus, een andere carbon samenstelling heeft op z'n remoppervlak, om de verhitting anders te doen verlopen! Dit is deze van Bora en Hyperon tube: BR-RE701.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Ik weet al welke remblokken NIET remmen de bbb blokken voor carbon wielen, bij nat weer remmen ze absoluut niet, bij droog redelijk.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 17 Juni 2006
Dit zijn trouwens de eerste die ik zal testen: de Campa carbon remblokken voor tubes. Campa heeft 2 type carbon remblokken (eigenlijk 4 produktnummers, als je ook de Shimano-passing meetelt), namelijk die voor Bora en Hyperon tube, en die voor Hyperon clincher. Het is immers zo dat de clincherversie van de Hyperon, de Hyperon Ultra dus, een andere carbon samenstelling heeft op z'n remoppervlak, om de verhitting anders te doen verlopen! Dit is deze van Bora en Hyperon tube: BR-RE701.
Misschien had ik dan toch wel de verkeerde remblokjes. In ieder geval waren mijn Hyperons (clinchers) na minder dan 1000km al behoorlijk versleten. Hoofdzakelijk als gevolg van één keer rijden in de regen.
Mijn FM neemt de Hyperons terug, en heeft mij een prachtig aanbod gedaan voor een paar nieuwe Lightweights, die hoop ik volgende week te kunnen monteren.
Ik vind de remkracht van belang, maar minstens even belangrijk, de doseerbaarheid. Remmen is nu eenmaal zelden een kwestie van alles of niets. Met name bij noodstops (in het dagelijks verkeer helaas niet zeldzaam) moet je snel en krachtig kunnen remmen zonder een wiel te blokkeren.Ook de slijtage vind ik van belang. Ik wil die wielen echt kunnen gebruiken, zonder dat ze overmatig snel slijten. Slijtage van de blokjes zelf vind ik van ondergeschikt belang.
Dit zijn trouwens de eerste die ik zal testen: de Campa carbon remblokken voor tubes. Campa heeft 2 type carbon remblokken (eigenlijk 4 produktnummers, als je ook de Shimano-passing meetelt), namelijk die voor Bora en Hyperon tube, en die voor Hyperon clincher. Het is immers zo dat de clincherversie van de Hyperon, de Hyperon Ultra dus, een andere carbon samenstelling heeft op z'n remoppervlak, om de verhitting anders te doen verlopen! Dit is deze van Bora en Hyperon tube: BR-RE701.
Misschien had ik dan toch wel de verkeerde remblokjes. In ieder geval waren mijn Hyperons (clinchers) na minder dan 1000km al behoorlijk versleten. Hoofdzakelijk als gevolg van één keer rijden in de regen.
Mijn FM neemt de Hyperons terug, en heeft mij een prachtig aanbod gedaan voor een paar nieuwe Lightweights, die hoop ik volgende week te kunnen monteren.
Ik vind de remkracht van belang, maar minstens even belangrijk, de doseerbaarheid. Remmen is nu eenmaal zelden een kwestie van alles of niets. Met name bij noodstops (in het dagelijks verkeer helaas niet zeldzaam) moet je snel en krachtig kunnen remmen zonder een wiel te blokkeren.Ook de slijtage vind ik van belang. Ik wil die wielen echt kunnen gebruiken, zonder dat ze overmatig snel slijten. Slijtage van de blokjes zelf vind ik van ondergeschikt belang.
Harde wind is meestal tegen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Slijtage vind ik inderdaad ook wel een belangrijk punt. Ik wil niet aan het eind van een dag in de regen in de bergen totaal door m'n blokjes heen zijn. Maar slijtage is vrij lastig te testen in korte tijd, zeker aangezien de meeste raceblokjes een seizoen meegaan. (op de mtb is dat wel anders, vooral met schijven in nat weer)
Quoten: Origineel geplaatst door Ron Engels op 17 Juni 2006
Misschien had ik dan toch wel de verkeerde remblokjes. In ieder geval waren mijn Hyperons (clinchers) na minder dan 1000km al behoorlijk versleten. Hoofdzakelijk als gevolg van één keer rijden in de regen.
Mijn FM neemt de Hyperons terug, en heeft mij een prachtig aanbod gedaan voor een paar nieuwe Lightweights, die hoop ik volgende week te kunnen monteren.
Geen idee ivm je blokjes, Ron. Normaal worden de juiste geleverd bij de Bora's. Ik heb jouw probleem gisteren nog doorgesproken met de mensen van Campagnolo, en het is daar wel degelijk gekend. Het probleem stelt zich inderdaad dat bij slecht weer minuscule stukjes gruis, steentjes en/of alu restjes bij het remmen in de zachte remblok geduwd worden, en je deze in je carbon remrand remt... Daarom moet je ook telkens je remblokken schoonmaken na elke fietstocht; vele rijders vergeten dit wel eens. Bovendien is het nauwelijks mogelijk om Campa voor te liegen over de omstandigheden waarin je de wielen ingezet hebt: we beschikken over technieken om dit perfect na te gaan!
Ik heb het probleem in heel lichte mate ook op mijn Bora's.Vandaag vond ik overigens de remwerking van de Campa carbon remblokken op Lightweights maar matig (uitkijken naar een zachtere remblok?!); op Bora wielen is die remwerking dan weer prima!
Uiteraard is het interessanter om je remblokken weg te remmen dan je velg ermee uit te gommen natuurlijk... Anderzijds, Amclassicfan, moet je mij toch eens zeggen welke remblokken er een volledig raceseizoen meegaan! Of jij doet wel heel weinig kilometers.
Misschien had ik dan toch wel de verkeerde remblokjes. In ieder geval waren mijn Hyperons (clinchers) na minder dan 1000km al behoorlijk versleten. Hoofdzakelijk als gevolg van één keer rijden in de regen.
Mijn FM neemt de Hyperons terug, en heeft mij een prachtig aanbod gedaan voor een paar nieuwe Lightweights, die hoop ik volgende week te kunnen monteren.
Geen idee ivm je blokjes, Ron. Normaal worden de juiste geleverd bij de Bora's. Ik heb jouw probleem gisteren nog doorgesproken met de mensen van Campagnolo, en het is daar wel degelijk gekend. Het probleem stelt zich inderdaad dat bij slecht weer minuscule stukjes gruis, steentjes en/of alu restjes bij het remmen in de zachte remblok geduwd worden, en je deze in je carbon remrand remt... Daarom moet je ook telkens je remblokken schoonmaken na elke fietstocht; vele rijders vergeten dit wel eens. Bovendien is het nauwelijks mogelijk om Campa voor te liegen over de omstandigheden waarin je de wielen ingezet hebt: we beschikken over technieken om dit perfect na te gaan!
Ik heb het probleem in heel lichte mate ook op mijn Bora's.Vandaag vond ik overigens de remwerking van de Campa carbon remblokken op Lightweights maar matig (uitkijken naar een zachtere remblok?!); op Bora wielen is die remwerking dan weer prima!
Uiteraard is het interessanter om je remblokken weg te remmen dan je velg ermee uit te gommen natuurlijk... Anderzijds, Amclassicfan, moet je mij toch eens zeggen welke remblokken er een volledig raceseizoen meegaan! Of jij doet wel heel weinig kilometers.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Een wegtest heeft in mijn ogen niet heel veel zin (wel leuk natuurlijk). Je kunt onmogelijk zorgen voor gelijke omstandigheden voor alle te testen blokken en het minste beetje olie verziekt het eindresultaat.
Een test van de meest vernietigende remblokken zou nog wel wat zijn
Persoonlijk denk ik dat de Mavic (= tektro) blokken en de Shimano blokken hier om te winst gaan strijden, mij is het eens gelijk om met de mavic blokken zodanig te remmen dat de vonken eraf sloegen.
Bij de Alu gok ik op winst voor koolstop of Swisstop (die overigens voor een hele reeks andere merken produceren). De dura Ace 7800 zijn ook niet slecht, ze remmen super maar zijn desatreus voor je velg.
Voor carbon is er maar 1 mogelijke winnaar namelijk Swisstop (= lightweight).
Kurkblokken zijn inmiddels achterhaald en koolstop blokken goed maar veel te zacht.
En Ron: ik denk dat de blokken wel degelijk goed waren maar dat de vorige eigenaar de toplaag simpelweg heeft verbrand met te lang doorremmen.
Een test van de meest vernietigende remblokken zou nog wel wat zijn
Persoonlijk denk ik dat de Mavic (= tektro) blokken en de Shimano blokken hier om te winst gaan strijden, mij is het eens gelijk om met de mavic blokken zodanig te remmen dat de vonken eraf sloegen.
Bij de Alu gok ik op winst voor koolstop of Swisstop (die overigens voor een hele reeks andere merken produceren). De dura Ace 7800 zijn ook niet slecht, ze remmen super maar zijn desatreus voor je velg.
Voor carbon is er maar 1 mogelijke winnaar namelijk Swisstop (= lightweight).
Kurkblokken zijn inmiddels achterhaald en koolstop blokken goed maar veel te zacht.
En Ron: ik denk dat de blokken wel degelijk goed waren maar dat de vorige eigenaar de toplaag simpelweg heeft verbrand met te lang doorremmen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
@Casran ik rij met m'n huidige blokken (Campa voor alu) al weer 10k km's rond en ze zijn nog lang niet op. Ik koers ook gewoon in de regen als het moet dus een lui lekker leventje hebben ze bij mij niet.
Zal voor een gedeelte ook wel met m'n rijstijl te maken hebben, heel laat remmen enzo.
Zal voor een gedeelte ook wel met m'n rijstijl te maken hebben, heel laat remmen enzo.