Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Stronglight probleem

bm-biker
Forum-lid

bm-biker 17 jun 2006 00:12

Ik heb zonet mijn nieuwe fiets gemonteerd. Pinarello Paris Carbon met een stronglight pulsion CT2 crankstel (52x39), Token carbon BB isis, ketting campa record 10speed, versnellingen record, cassette token Alu 10sp.
Als in nu kracht zet op het rechterpedaal wanneer de ketting op het grootste blad ligt, dan springt de ketting onderaan het tandwiel uit de tanden en zo valt de ketting dus af. Wanneer ik dit zeer traag doe, dan voel ik iets verschuiven of verklikken. De BB en cranks zitten goed vast. Op de 39 heb ik geen problemen.
Heeft er iemand een idee wat het probleem is. Ikzelf denk dat de ketting niet goed past op het tandwiel CT2 van stronglight.

postamble();

cubebiker
Forum-lid

Gebruikersavatar cubebiker 17 jun 2006 00:39

Lijkt me dat de kettinglijn te schuin is? Crank niet ver genoeg op de as? As steekt te ver uit het bracket? Als je van achter afschakelt loopt het wel netjes?

bm-biker
Forum-lid

bm-biker 17 jun 2006 00:49

Nee, kettinglijn is perfect.
Ik ben nog wat aan het zoeken en nu zie ik het al duidelijker. De ketting springt bij krachtzetten gewoon over het tandwiel. Net zoals bij een versleten ketting en versleten tandwiel. Ik zie dat de ketting bij krachtzetten enkele millimeter verschuifd over het tandwiel.
Is dit een gekend probleem met stronglight tandwielen icm campakettingen?
Ik zal morgen eens een ander tandwiel monteren.
postamble();

bm-biker
Forum-lid

bm-biker 19 jun 2006 14:50

Probleem is opgelost,
Ik heb een ultegra tandwiel gemonteerd en nu werkt alles perfect.
Blijkbaar is er een probleem met de CT2 tandwielen van stronglight in combinatie met de nieuwe campa record ketting.
postamble();

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 jun 2006 17:27

Lijkt me erg raar, vooral omdat met een heel aantal andere kettingbladen de schakelprestatie nog net iets beter werden. Lijkt me dan garantie gevalletje.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sharkman
Forum-lid

sharkman 19 jun 2006 21:02

Denk aan een slijpfout of een extreem slingerend blad. CT2 bladen werken perfect met campa maar ik heb bij shimano eens een gespiegeld gefreesd blad gezien en da's een garantie voor het aflopen van de ketting.

bm-biker
Forum-lid

bm-biker 20 jun 2006 00:31

Heb vandaag met de invoerder gebeld. Hij heeft nog nooit over het probleem gehoord. Hij zou dit overleggen met Stronglight. Ik heb vandaag nog eens een nieuwe 10sp campa ketting over het tandwiel gelegd en wanneer de ketting volledig over het tandwiel ligt kan je hem bijna een halve cm omhoog tillen. Vreemd?
Ik heb toch maar voor alle zekerheid TA Hegoa bladen besteld.
postamble();

pinarello
Forum-lid

pinarello 08 aug 2006 22:10

Quote: Origineel geplaatst door bm-biker op 19 Juni 2006
Heb vandaag met de invoerder gebeld. Hij heeft nog nooit over het probleem gehoord. Hij zou dit overleggen met Stronglight. Ik heb vandaag nog eens een nieuwe 10sp campa ketting over het tandwiel gelegd en wanneer de ketting volledig over het tandwiel ligt kan je hem bijna een halve cm omhoog tillen. Vreemd?Ik heb toch maar voor alle zekerheid TA Hegoa bladen besteld.<CRIPT language=javascript>postamble();</CRIPT>

Weet iemand wie die importeur van Stronglight is?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 aug 2006 12:48

De Nederlandse importeur is http://www.jaropa.com/
Maar met die kerel kan je echt niets beginnen meestal. Veelal onbereikbaar behalve als je z'n prive nummer hebt. Hij kan of wil vaak niet leveren. Je kan beter het spul via Sharkie uit Duitsland laten komen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

speric
Forum-lid HC

speric 09 aug 2006 13:24

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 09 Augustus 2006

De Nederlandse importeur is http://www.jaropa.com/
Maar met die kerel kan je echt niets beginnen meestal. Veelal onbereikbaar behalve als je z'n prive nummer hebt. Hij kan of wil vaak niet leveren. Je kan beter het spul via Sharkie uit Duitsland laten komen.

Ik heb daar mijn helmen gekocht en een setje wielen allemaal privé/ partuculier, prima bediend en geholpen..Das mijn persoonlijke ervaring.

pinarello
Forum-lid

pinarello 09 aug 2006 20:48

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 09 Augustus 2006
De Nederlandse importeur is http://www.jaropa.com/Maar met die kerel kan je echt niets beginnen meestal. Veelal onbereikbaar behalve als je z'n prive nummer hebt. Hij kan of wil vaak niet leveren. Je kan beter het spul via Sharkie uit Duitsland laten komen.

het moet natuurlijk ook nog gemonteerd worden

Het punt is dat ik in april via mijn FM een Vulcan carbon triple heb besteld en dat die er nog niet is. Dat vind ik enigzins vreemd en in ieder geval erg lang duren. Vandaar dat ik die vraag bij de importeur uit ga zetten. Bedankt voor het adres trouwens

pinarello
Forum-lid

pinarello 09 aug 2006 21:15

Quote: Origineel geplaatst door pinarello op 09 Augustus 2006
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 09 Augustus 2006
De Nederlandse importeur is http://www.jaropa.com/Maar met die kerel kan je echt niets beginnen meestal. Veelal onbereikbaar behalve als je z'n prive nummer hebt. Hij kan of wil vaak niet leveren. Je kan beter het spul via Sharkie uit Duitsland laten komen.

Er wordt in ieder geval heel snel gereageerd. Heb het antwoord al binnen!

het moet natuurlijk ook nog gemonteerd worden

Het punt is dat ik in april via mijn FM een Vulcan carbon triple heb besteld en dat die er nog niet is. Dat vind ik enigzins vreemd en in ieder geval erg lang duren. Vandaar dat ik die vraag bij de importeur uit ga zetten. Bedankt voor het adres trouwens

Plaats reactie