Dit weekend tijdens rit met fietsclub met mijn achterwiel in put geraakt, een zware slag op achterwiel, bij nader toezicht is er aan een kant een deuk in de velg , de oppervlakkige laag waar op geremd wordt is ook los.
Een foto kan ik niet meer nemen, het wiel is op weg naar Carbonsports.Kan dit makkelijk hersteld worden en is hun service vlot en wat naar prijs.
Bij aankoop registreerde ik mijn wielen op de website.
Velgschade Lightweight door put.
-
- Forum-lid
FOX
Deze week een bijna identiek geval met mijn Lightweight Standard 16 spaaks voorwiel.
Tijdens het poetsen van de velg ontdekte ik een barstje in het carbon tussen velgrand en tube. Een stukje carbon van een 5- tal mm was hierbij weg met een gaatje in de velg als gevolg... Oorzaak echter onbekend.
Ik vond het al raar dat mijn voorwiel tijdens het remmen wat "kletterde", maar na de vaststelling was dit niet zo abnormaal meer
Mijn wiel is sedert vandaag ook terug naar CarbonSports. Ik wacht hun verdict af: herstelbaar of niet? garantie? enz....
Mijn eerste contacten met deze firma zijn zeer positief en ze werken zeer klantgericht. Niet wanhopen dus !
Mvg,
Cristallo
Tijdens het poetsen van de velg ontdekte ik een barstje in het carbon tussen velgrand en tube. Een stukje carbon van een 5- tal mm was hierbij weg met een gaatje in de velg als gevolg... Oorzaak echter onbekend.
Ik vond het al raar dat mijn voorwiel tijdens het remmen wat "kletterde", maar na de vaststelling was dit niet zo abnormaal meer
Mijn wiel is sedert vandaag ook terug naar CarbonSports. Ik wacht hun verdict af: herstelbaar of niet? garantie? enz....
Mijn eerste contacten met deze firma zijn zeer positief en ze werken zeer klantgericht. Niet wanhopen dus !
Mvg,
Cristallo
Beide gevallen zijn gewoon repareerbaar (eigenlijk helemaal geen probleem) waarbij het eerste geval natuurlijk wel wat lastiger is en de ernst van de schade ook een rol speelt..
Beide gevallen zijn strikt genomen geen garantie (de eerste zeker niet) de tweede is een twijfelgeval. Het is te hopen dat Carbonsports het onder coulance repareerd waarbij ik het eerste geval gewoon in rekening zou brengen.
Beide gevallen zijn strikt genomen geen garantie (de eerste zeker niet) de tweede is een twijfelgeval. Het is te hopen dat Carbonsports het onder coulance repareerd waarbij ik het eerste geval gewoon in rekening zou brengen.
Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 16 Juni 2006
en al nieuws ... ?
Balenaar, ik weet niet of je dit beseft, maar op 2 dagen tijd gaat dit niet zomaar hoor.
en al nieuws ... ?
Balenaar, ik weet niet of je dit beseft, maar op 2 dagen tijd gaat dit niet zomaar hoor.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Gemiddelde reparatietijd bij Lightweight is zo'n 6 tot 8 weken. Bedenk wel dat elk ander wiel minimaal een nieuwe velg moet hebben.
Deuken kun je repareren (vullen en lamineren) slagen kunnen eruit worden getrokken/gebrand maar alles kost wel tijd...
Deuken kun je repareren (vullen en lamineren) slagen kunnen eruit worden getrokken/gebrand maar alles kost wel tijd...
Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 17 Juni 2006
6 a 8 weken
Lol. Welcome to the real world!
6 a 8 weken
Lol. Welcome to the real world!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve