Merlin bijna klaar...
Bij Lohman bouwen ze hem deze week af. Het "Merlin project" is bijna klaar. Eindelijk!
Frame: Merlin Extralight, klassiek met horizontale bovenbuis en 1" balhoofd. 1240 gr. (58 cm). Restauratie, frame is in een vorig leven gelakt geweest en kost mij een habbekrats. Egaal laten zandstralen door Bikepaint in Noordwijk. Witte Merlin decals.
Vork: was moeilijk vanwege de 1" maat. High-end is bijna niet verkrijgbaar. De Easton EC90 SL pas in september dus voorlopig een carbon/alu Ritchey Pro. ngekort 460 gr. wat best een net gewicht is. Met de Easton wordt hij ruim 120 gram lichter.
Balhoofd: 1" Chris King ahead.
Stuurpen: ook lastig. Ik kocht een Syntace F99 maar volgens de bijsluiter mag je die absoluut niet met een 1" vulbus gebruiken. Dus nu voorlopig een oude ITM Big ne (120 mm) uit de rommelkist tot een F139 binnenkomt bij mijn fietsenmaker. Tips zijn welkom.
Stuurbocht: klassiek tintje, een originele Scott "Drop-in" (42 cm) beter bekend als het "Lemond-stuur". Had ik tien jaar geleden en was er erg content mee.
Ergopowers: Campa Record Ultra
Stuurlint: zwart met witte Merlin logo's
Kabels: Campa
Remmen: zwarte Zero Gravity (dankzij Sharkman!)
Trapas: vierkante Shimano Dura-Ace tot er iets mooiers komt
Crankstel: Storck Powerarms met zwarte 52/38 TA Specialité bladen
Voorderailleur: Campa Record
Achterderailleur: Campa Record
Zadelpen: Thomson Masterpiece
Zadel: Selle Italia Flite
Bidonhouders: Elite Ciussi
Cassette: Campa Record 12-25
Ketting: Campa C-10
Expanders: Tune
Wielen: Lightweight 20/20
Tubes: Schwalbe Stelvio
Het wordt steeds lastiger kiezen welke fiets te nemen voor een tocht
nderbouwde kritiek en tips voor upgrades zijn welkom!
Foto's komen volgende week
Frame: Merlin Extralight, klassiek met horizontale bovenbuis en 1" balhoofd. 1240 gr. (58 cm). Restauratie, frame is in een vorig leven gelakt geweest en kost mij een habbekrats. Egaal laten zandstralen door Bikepaint in Noordwijk. Witte Merlin decals.
Vork: was moeilijk vanwege de 1" maat. High-end is bijna niet verkrijgbaar. De Easton EC90 SL pas in september dus voorlopig een carbon/alu Ritchey Pro. ngekort 460 gr. wat best een net gewicht is. Met de Easton wordt hij ruim 120 gram lichter.
Balhoofd: 1" Chris King ahead.
Stuurpen: ook lastig. Ik kocht een Syntace F99 maar volgens de bijsluiter mag je die absoluut niet met een 1" vulbus gebruiken. Dus nu voorlopig een oude ITM Big ne (120 mm) uit de rommelkist tot een F139 binnenkomt bij mijn fietsenmaker. Tips zijn welkom.
Stuurbocht: klassiek tintje, een originele Scott "Drop-in" (42 cm) beter bekend als het "Lemond-stuur". Had ik tien jaar geleden en was er erg content mee.
Ergopowers: Campa Record Ultra
Stuurlint: zwart met witte Merlin logo's
Kabels: Campa
Remmen: zwarte Zero Gravity (dankzij Sharkman!)
Trapas: vierkante Shimano Dura-Ace tot er iets mooiers komt
Crankstel: Storck Powerarms met zwarte 52/38 TA Specialité bladen
Voorderailleur: Campa Record
Achterderailleur: Campa Record
Zadelpen: Thomson Masterpiece
Zadel: Selle Italia Flite
Bidonhouders: Elite Ciussi
Cassette: Campa Record 12-25
Ketting: Campa C-10
Expanders: Tune
Wielen: Lightweight 20/20
Tubes: Schwalbe Stelvio
Het wordt steeds lastiger kiezen welke fiets te nemen voor een tocht
nderbouwde kritiek en tips voor upgrades zijn welkom!
Foto's komen volgende week
Ziet er een heeeel moooiee fiets uit. Kan niet wachten op de fotos.
Waarom pak je eigenlijk een dura ace trapas bij campagnolo?
Snap ik niet.. Is dit dan lichter ofzo?
greets
Waarom pak je eigenlijk een dura ace trapas bij campagnolo?
Snap ik niet.. Is dit dan lichter ofzo?
greets
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>
Jemig, mooi spul, heel weinig op aan te merken. Als ik dit zo lees wordt ik toch weer jaloers dat ik nog even zal moeten wachten op m'n Lightweights! Ik ben reuzebenieuwd naar het resultaat!
Quoten: Origineel geplaatst door Pietalala op 14 Juni 2006
Waarom pak je eigenlijk een dura ace trapas bij campagnolo?
Snap ik niet.. Is dit dan lichter ofzo?
Dat niet hoor, maar de Powerarms hebben vierkante Shimano JIS passing. Vierkante Campa assen (ISO) zijn net anders
Waarom pak je eigenlijk een dura ace trapas bij campagnolo?
Snap ik niet.. Is dit dan lichter ofzo?
Dat niet hoor, maar de Powerarms hebben vierkante Shimano JIS passing. Vierkante Campa assen (ISO) zijn net anders
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Gaaf hoor Timo, ben erg benieuwd.
Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 14 Juni 2006
Goh, leuk zo'n Scott stuur. Heb het altijd apart gevonden, maar zijn die extra posities te gebruiken?
Ja, daar ben ik juist zo blij mee. Je kunt je polsen wat ontspannen door de "op het stuur" houding aan te nemen terwijl je toch diep blijft zitten
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 14 Juni 2006
En wat de stuurpen betreft..... als je eraan zou kunnen komen: Cinelli Grammo een ideetje?
Ja! Goed idee, die heeft Lohman zelfs nog hangen in Ahead versie
Goh, leuk zo'n Scott stuur. Heb het altijd apart gevonden, maar zijn die extra posities te gebruiken?
Ja, daar ben ik juist zo blij mee. Je kunt je polsen wat ontspannen door de "op het stuur" houding aan te nemen terwijl je toch diep blijft zitten
Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 14 Juni 2006
En wat de stuurpen betreft..... als je eraan zou kunnen komen: Cinelli Grammo een ideetje?
Ja! Goed idee, die heeft Lohman zelfs nog hangen in Ahead versie
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5619
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Zucht......... kwijl. kwijl............
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
En nu wacht ik al drie maanden op de Merlin stickers. Het is daar bij de verdeler een organisatorische puinhoop want na een maand wachten stond ik er zelfs naast toen ze mijn FM aan de telefoon beloofden ze nu toch echt op te sturen maar ook dat is alweer twee maanden geleden en een dozijn telefoontjes geleden
De hele fiets is af en dan is zo lang wachten op een paar stickers echt héél irritant.
De hele fiets is af en dan is zo lang wachten op een paar stickers echt héél irritant.
Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 14 September 2006
En nu wacht ik al drie maanden op de Merlin stickers. Het is daar bij de verdeler een organisatorische puinhoop want na een maand wachten stond ik er zelfs naast toen ze mijn FM aan de telefoon beloofden ze nu toch echt op te sturen maar ook dat is alweer twee maanden geleden en een dozijn telefoontjes geleden De hele fiets is af en dan is zo lang wachten op een paar stickers echt héél irritant.
Kan Bikepaint die niet ff snijden? Ze hebben niet voor niks een snijplotter!
En nu wacht ik al drie maanden op de Merlin stickers. Het is daar bij de verdeler een organisatorische puinhoop want na een maand wachten stond ik er zelfs naast toen ze mijn FM aan de telefoon beloofden ze nu toch echt op te sturen maar ook dat is alweer twee maanden geleden en een dozijn telefoontjes geleden De hele fiets is af en dan is zo lang wachten op een paar stickers echt héél irritant.
Kan Bikepaint die niet ff snijden? Ze hebben niet voor niks een snijplotter!