Ik heb deze geweldige schoenen nu enkele maanden, alleen begint de vernis/beschermlaag van de carbonzool kapot te gaan.
Eerst ontstaat er een wit vlekje, dat naderhand openscheurd en de beschermlaag bladerd dan rondom af.
Weet iemand wat dit is en is dit normaal (lijkt me niet)
Ben al bij de FM geweest, maar volgens de monteur (eigenaar was er niet) is niet geen garantie. Ook vroeg hij of ik de schoenen gebruikt heb in slecht weer. Hier moeten ze toch wel tegen kunnen lijkt me.
Specialized BG Carbon road
dat krijg je vanzelf als je op je schoenen loopt. Kijk maar eens naar je oude wielrenschoenen hoe gehavend die zijn. Alleen valt het met een carbonzool nog beter op. Ik heb exact hetzelfde, maar maak me er niet echt druk om. Desnoods een keertje licht opschuren en lakken.
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!
Wat vind je zo geweldig aan deze schoenen? Kun je me er wat over vertellen (pasvorm, ondersteuning voetgewelf, voor brede of smalle voet)? Ik zit namelijk ook aan Specialized te denken, omdat ik last heb van voetproblemen en las dat die schoenen goede steun aan je voet geven.....
bvd,
David
bvd,
David
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé
Ze zitten gewoon als gegoten, komt ook door de wig-vorm.Ben me laatst gaan laten opmeten (Bullen), deze zei ook dat het zooltje in deze schoenen hele goede steun bieden en dat ik in mijn andere schoenen een dergelijk zooltje moest leggen.
Komt bij dat ze heel stijf zijn en het verstellen (op de fiets) gaat heel makkelijk.
Komt bij dat ze heel stijf zijn en het verstellen (op de fiets) gaat heel makkelijk.
I Am SpeCiAliZed
Ah, bedankt...
Denk dat mn volgende schoenen ook Spez Bg worden dan.... Vind ze wel erg duur, maarja als ze knie en voetklachten oplossen is het het wel waard. Vind Specialized BG sowieso erg goed (heb het toupe zadel en dat is ook fantastisch)
Denk dat mn volgende schoenen ook Spez Bg worden dan.... Vind ze wel erg duur, maarja als ze knie en voetklachten oplossen is het het wel waard. Vind Specialized BG sowieso erg goed (heb het toupe zadel en dat is ook fantastisch)
ja in de schoen waar het hier over gaat, de Specialized Pro Carbon Road, heeft de speciale BG inlegzool.
Dit staat in mijn Specialized folder over de BG schoenen:
" nze BG technologie in de schoen brengt de hoek van de voet in de natuurlijke gekantelde houding. Daardoor komt de voet volledig in contact met de pedaal en worden draaiende bewegingen van de knie, scheen en voet voorkomen. Vergeleken met standaardschoenen is de trapbeweging vloeiender en beter in lijn en dat reduceert knieklachten en verrekkiungen."
Natuurlijk is dit voor een deel ook een verkooppraatje, maar uit eigen ervarig merk ik dat de BG accesoires zeer goed functioneren. Mijn zadel is ook perfect, de schoenen zijn een genot om te dragen, mijn handschoenen ervan ook heerlijk. Het is iig allemaal door Specialized ontwikkeld in samenwerking met sportmedische faculteiten. Ik zou over deze schoenen niet lang aarzelen als je ze wil kopen.
Dit staat in mijn Specialized folder over de BG schoenen:
" nze BG technologie in de schoen brengt de hoek van de voet in de natuurlijke gekantelde houding. Daardoor komt de voet volledig in contact met de pedaal en worden draaiende bewegingen van de knie, scheen en voet voorkomen. Vergeleken met standaardschoenen is de trapbeweging vloeiender en beter in lijn en dat reduceert knieklachten en verrekkiungen."
Natuurlijk is dit voor een deel ook een verkooppraatje, maar uit eigen ervarig merk ik dat de BG accesoires zeer goed functioneren. Mijn zadel is ook perfect, de schoenen zijn een genot om te dragen, mijn handschoenen ervan ook heerlijk. Het is iig allemaal door Specialized ontwikkeld in samenwerking met sportmedische faculteiten. Ik zou over deze schoenen niet lang aarzelen als je ze wil kopen.
You can never be too Specialized
Quoten: Origineel geplaatst door Eric E op 23 Juni 2006
Heb ze gisteren gekocht . Heb er pas een klein stukje mee gereden, maar tot nu toe voelt het goed. Die kanteling in de schoen voelt wel gek aan in het begin, maar je merkt wel dat het werkt, mn knieen staan zo veel beter recht. Vandaag een lange duurtraining ermee doen en dan weet ik pas echt hoe ze zitten.
Maar mijn vraag over die inlegzool was omdat ik een dealer gebeld had en die zei dat de schoenen icm de inlegzolen alleen in Amerika verkocht worden . Heb daarna een andere dealer gebeld en daar hadden ze wel de inlegzolen + een apparaat waarmee ze je voet vorm konden meten
Heb ze gisteren gekocht . Heb er pas een klein stukje mee gereden, maar tot nu toe voelt het goed. Die kanteling in de schoen voelt wel gek aan in het begin, maar je merkt wel dat het werkt, mn knieen staan zo veel beter recht. Vandaag een lange duurtraining ermee doen en dan weet ik pas echt hoe ze zitten.
Maar mijn vraag over die inlegzool was omdat ik een dealer gebeld had en die zei dat de schoenen icm de inlegzolen alleen in Amerika verkocht worden . Heb daarna een andere dealer gebeld en daar hadden ze wel de inlegzolen + een apparaat waarmee ze je voet vorm konden meten