welke wielen
Hallo,
Ben een nieuw fietsje aan het samenstellen en zit met enkele problemen. 1 ervan zijn de wielen! Heb voor wielen een budget van max 600 euro, en zoek lichte klimwielen die ook inzetbaar in triathlonwedstrijden. Carbon wielen zijn geen optie, die heb ik al en staan te koop wegens te weinig gebruikt. Dacht aan Ksyrium ES of Fulcrum R1, maar misschien zijn er nog betere opties? Voor-nadelen en gewichten van wielen mag ook. Mercikes
Stefan
Ben een nieuw fietsje aan het samenstellen en zit met enkele problemen. 1 ervan zijn de wielen! Heb voor wielen een budget van max 600 euro, en zoek lichte klimwielen die ook inzetbaar in triathlonwedstrijden. Carbon wielen zijn geen optie, die heb ik al en staan te koop wegens te weinig gebruikt. Dacht aan Ksyrium ES of Fulcrum R1, maar misschien zijn er nog betere opties? Voor-nadelen en gewichten van wielen mag ook. Mercikes
Stefan
Voor klimwerk heb je lichte wielen nodig. De aerodynamica speelt een ondergeschikte rol. Bij een triathlon speelt de aerodynamica een grote rol en is het gewicht minder van belang. Zelf fiets ik met Fulcrum R1 wielen. Deze zijn behoorlijk stijf. Geschikt voor klimwerk op asfalt. Voor kasseien zou ik ze niet gebruiken. Het ideale wiel bestaat volgens mij niet. Ieder wiel heeft zijn eigen voor en nadelen.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.
Ook bij klimmen speelt aeroynamica nog een rol.
Het ligt eraan hoe belangrijk je die triathlonwedstrijden vindt, maar ik zou in zo'n geval toch liever aerodynamische wielen hebben, desnoods 200 gram zwaarder. (Ksyrium ES zijn bijvoorbeeld niet aerodynamisch, zie de tests in Tour)
Het ligt eraan hoe belangrijk je die triathlonwedstrijden vindt, maar ik zou in zo'n geval toch liever aerodynamische wielen hebben, desnoods 200 gram zwaarder. (Ksyrium ES zijn bijvoorbeeld niet aerodynamisch, zie de tests in Tour)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Quoten: Origineel geplaatst door T.Trapper op 14 Juni 2006
En zelf een setje laten spaken met Amclassic 420 velgen ? Naargelang de keuze van spaken en naven zit je toch binnen budget voor een licht en redelijk aero wiel.
Kijk bijvoorbeeld eens op www.xx-light-bikes.deAM Classic velgen in combinatie met diverse naven
En zelf een setje laten spaken met Amclassic 420 velgen ? Naargelang de keuze van spaken en naven zit je toch binnen budget voor een licht en redelijk aero wiel.
Kijk bijvoorbeeld eens op www.xx-light-bikes.deAM Classic velgen in combinatie met diverse naven
-
- Forum-lid
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30
DT-Swiss RR1450. Ofwel de wielen zelf laten maken en dan zal je hoogstwaarschijnlijk iets goedkoper uitkomen, maar dan moet je wel een goede wielbouwer hebben.
Excuse me while I kiss the sky
Quoten: Origineel geplaatst door ironMon op 26 Juni 2006
Quoten: Origineel geplaatst door T.Trapper op 14 Juni 2006
En zelf een setje laten spaken met Amclassic 420 velgen ? Naargelang de keuze van spaken en naven zit je toch binnen budget voor een licht en redelijk aero wiel.
Kijk bijvoorbeeld eens op www.xx-light-bikes.deAM Classic velgen in combinatie met diverse naven
check topic: samengestelde wielset--> combo van american classic 420, cx-ray black, en shimano dura ace 7700
Quoten: Origineel geplaatst door T.Trapper op 14 Juni 2006
En zelf een setje laten spaken met Amclassic 420 velgen ? Naargelang de keuze van spaken en naven zit je toch binnen budget voor een licht en redelijk aero wiel.
Kijk bijvoorbeeld eens op www.xx-light-bikes.deAM Classic velgen in combinatie met diverse naven
check topic: samengestelde wielset--> combo van american classic 420, cx-ray black, en shimano dura ace 7700
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Al aan de Eurus gedacht? Het 2005 model moet je wel binnen je budget kunnen krijgen, 2006 model trouwens ook. Zijn niet de meest aerodynamische wielen denk ik maar zijn wel erg licht (1500 gram) en lopen ook zeer licht. Ik rij er nu een maandje mee rond en ben erg tevreden!
Quoten: Origineel geplaatst door Alp d'Huez53:15 op 26 Juni 2006
Al aan de Eurus gedacht? Het 2005 model moet je wel binnen je budget kunnen krijgen, 2006 model trouwens ook. Zijn niet de meest aerodynamische wielen denk ik maar zijn wel erg licht (1500 gram) en lopen ook zeer licht. Ik rij er nu een maandje mee rond en ben erg tevreden!
ik had ook eurus in mijn gedachten, 1500 gr , afgeplatte spaken (2006 versie) , half hoge verlgen (vooraan 24mm, achteraan 28mm).
met jouw vereisten, dus, een wiel tussenin aero voor triatln en licht voor klimmen kom je hoe dan ook uit bij een halfhoge velg, eurus is er zo ene en een goeie
Al aan de Eurus gedacht? Het 2005 model moet je wel binnen je budget kunnen krijgen, 2006 model trouwens ook. Zijn niet de meest aerodynamische wielen denk ik maar zijn wel erg licht (1500 gram) en lopen ook zeer licht. Ik rij er nu een maandje mee rond en ben erg tevreden!
ik had ook eurus in mijn gedachten, 1500 gr , afgeplatte spaken (2006 versie) , half hoge verlgen (vooraan 24mm, achteraan 28mm).
met jouw vereisten, dus, een wiel tussenin aero voor triatln en licht voor klimmen kom je hoe dan ook uit bij een halfhoge velg, eurus is er zo ene en een goeie
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 27 Juni 2006
Die alu spaken zijn absoluut niet aerodynamisch, gewone stalen spaken zijn veel aerodynamischer.
ik weet niet wat aerodynamisch in jouw woordenboek betekend maar de eurus 2006 versie heeft platte spaken gekregen
http://www.campagnolo.com/pics/EURUS-Black_Spokes.jpg
en wat heeft de materiaalkeuze nu in gods naam met aerodynamica te maken?
Die alu spaken zijn absoluut niet aerodynamisch, gewone stalen spaken zijn veel aerodynamischer.
ik weet niet wat aerodynamisch in jouw woordenboek betekend maar de eurus 2006 versie heeft platte spaken gekregen
http://www.campagnolo.com/pics/EURUS-Black_Spokes.jpg
en wat heeft de materiaalkeuze nu in gods naam met aerodynamica te maken?