verzet voor in de bergen
ik ga komende zomer voor het eerst in de bergen (Vogezen) rijden en ik zou graag jullie advies krijgen over mijn verzet. Ik ben een relatief onervaren fietser. Mijn kleinste verzet is momenteel 42/24. Dit lijkt me te groot voor in de bergen. Ik heb een Gazelle Ventoux die ik voor nog geen 100 euro heb gekocht. Als ik andere tandwielen koop dan ben ik zeker 60euro wkijt en dan kan ik maximaal tot 39/28 meen ik. Is dit goed genoeg voor in de bergen of kan ik beter kijken voor een andere fiets met 3blads van voor?
Met 39/28 zou je het meeste moeten redden, alhoewel sommige klimmen wat steiler zijn of wat langer, ik kom net terug uit de vogezen en fiets met een triple, maximaal gefietst op 30/21 wat iets zwaarder is als 39/28. Maar alles hangt af van je eigen conditie en gewicht. Ga je voor zeker dan moet je investeren in een triple.Maar dat zou ik niet meer doen op een oudere fiets.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
De vogezen zijn niet superstijl. Daar kom je in principe overal boven met een 39-28. Alleen zul je als je geen goede conditie hebt op de langere ritten wellicht een probleem krijgen. Maar als je een beetje redelijk getraind bent moet het in de vogezen toch echt lukken met een 39-28. Of als je het goedkoper wilt houden zou ik zeggen probeer in Nederland een aardig heuveltje op te zoeken. (afhankelijk van waar je woont heuvels in limburg, de Posbank, kopje van bloemendaal of zoiets) Als je daar met 42-28 makkelijk bovenkomt lukt het in de Vogezen ook wel. De bergen zijn wel langer en hoger natuurlijk maar niet stijler.