Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Carbon chainring

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 13 jun 2006 14:29

Ik werd hier op geattendeerd door een advertentie in het "te koop" forum.Eerlijk gezegd is dit nu een onderdeel waar ik toch wat vraagtekens plaats bij een carbon versie. Het voordeel is duidelijk. Het is lichter.Maar hoe zit het met slijtage? Ik denk dan met name aan slecht weer, vuil wegdek etc. Gaat dat carbon dan niet bijzonder snel slijten? En hoe dient zich het einde van het bruikbare leven van een carbon chainring aan? Is dat meetbaar, en zodat je het tijdig kunt vervangen, of gaat dat gepaard met afbrekende tanden of nog erger?Bevinden deze bladen zich nog in de testfase, of is dit een echt consumenten product?Ik vind het wel mooi om te zien, maar zou toch eerst wat meer gebruikers informatie willen hebben.
Harde wind is meestal tegen.

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3102
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 16 jun 2006 01:34

Geen eigen ervaring, maar heb wel eens wat gelezen in Duitse bladen. Carbon bladen werkt op zich wel maar slijt snel en schakelde niet super.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 jun 2006 02:24

De goede carbon bladen slijten nauwlijks sneller dan alu bladen. Carbon bladen vinden schuine kettinglijn wel minder leuk dan alu qua slijtage.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bo11gevers
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47

bo11gevers 29 okt 2006 02:32

Ik heb zulke Carbon-Ti kettingbladen en ik moet zeggen dat ik er tot nog toe zeer tevreden over ben! Ze schakelen perfect en van slijtage heb ik nog niks gemerkt.

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 29 okt 2006 02:19

Ik heb ook "full" carbon tandwielen, tot op heden +/- 650km met gereden en ze rijden prima, nog niks te bemerken aan de tanden.Je moet enkel opletten bij zijwaartse belasting van klein naar groot, maar vermits ik toch niet zoveel schakel vooraan valt dat allemaal wel mee

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2777
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 30 okt 2006 09:34

Carbon bladen zijn best o.k. (heb een setje volledig opgereden).
Als je niet hoeft te schakelen (Rohloff of fixed systeem) gaan ze langer mee dan alu.  Schakelen onder vollast is echter niet mogelijk (tanden breken af) en snel schakelen kun je ook vergeten (geen kettingdragers).
Kortom: voor de show is het goed. Voor het gewicht of het gebruikgemak hoef je het zeker niet te doen (geld ook voor de Carbon Ti bladen).

bo11gevers
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47

bo11gevers 01 nov 2006 18:32

Quoten: Origineel geplaatst door sjoemie op 30 Oktober 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 30 Oktober 2006


Carbon bladen zijn best o.k. (heb een setje volledig opgereden).
Als je niet hoeft te schakelen (Rohloff of fixed systeem) gaan ze langer mee dan alu.  Schakelen onder vollast is echter niet mogelijk (tanden breken af) en snel schakelen kun je ook vergeten (geen kettingdragers).
Kortom: voor de show is het goed. Voor het gewicht of het gebruikgemak hoef je het zeker niet te doen (geld ook voor de Carbon Ti bladen).

Ok dus kan beter kiezen voor aluminium bladen, zoals die van TA. Zijn er nog alternatieven die wellicht nog lichter zijn ?

Mijn CT2 kettingbladen van Stronglight zijn maar enkele grammen zwaarder dan m'n Carbon-Ti's...

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 02 nov 2006 08:13

de mijne wegen tesamen (52 & 39) 78gr, tov +/- 125gr voor TA Hegoa's

pietalala
Forum-lid
Berichten: 673
Lid geworden op: 26 dec 2005 11:10

pietalala 29 nov 2006 19:49

Bo,
Wat is de prijs van de joue?
 
greets
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

Plaats reactie