Carbon chainring
Ik werd hier op geattendeerd door een advertentie in het "te koop" forum.Eerlijk gezegd is dit nu een onderdeel waar ik toch wat vraagtekens plaats bij een carbon versie. Het voordeel is duidelijk. Het is lichter.Maar hoe zit het met slijtage? Ik denk dan met name aan slecht weer, vuil wegdek etc. Gaat dat carbon dan niet bijzonder snel slijten? En hoe dient zich het einde van het bruikbare leven van een carbon chainring aan? Is dat meetbaar, en zodat je het tijdig kunt vervangen, of gaat dat gepaard met afbrekende tanden of nog erger?Bevinden deze bladen zich nog in de testfase, of is dit een echt consumenten product?Ik vind het wel mooi om te zien, maar zou toch eerst wat meer gebruikers informatie willen hebben.
Harde wind is meestal tegen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47
Ik heb zulke Carbon-Ti kettingbladen en ik moet zeggen dat ik er tot nog toe zeer tevreden over ben! Ze schakelen perfect en van slijtage heb ik nog niks gemerkt.
Ik heb ook "full" carbon tandwielen, tot op heden +/- 650km met gereden en ze rijden prima, nog niks te bemerken aan de tanden.Je moet enkel opletten bij zijwaartse belasting van klein naar groot, maar vermits ik toch niet zoveel schakel vooraan valt dat allemaal wel mee
Carbon bladen zijn best o.k. (heb een setje volledig opgereden).
Als je niet hoeft te schakelen (Rohloff of fixed systeem) gaan ze langer mee dan alu. Schakelen onder vollast is echter niet mogelijk (tanden breken af) en snel schakelen kun je ook vergeten (geen kettingdragers).
Kortom: voor de show is het goed. Voor het gewicht of het gebruikgemak hoef je het zeker niet te doen (geld ook voor de Carbon Ti bladen).
Als je niet hoeft te schakelen (Rohloff of fixed systeem) gaan ze langer mee dan alu. Schakelen onder vollast is echter niet mogelijk (tanden breken af) en snel schakelen kun je ook vergeten (geen kettingdragers).
Kortom: voor de show is het goed. Voor het gewicht of het gebruikgemak hoef je het zeker niet te doen (geld ook voor de Carbon Ti bladen).
-
- Forum-lid
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47
Quoten: Origineel geplaatst door sjoemie op 30 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 30 Oktober 2006
Carbon bladen zijn best o.k. (heb een setje volledig opgereden).
Als je niet hoeft te schakelen (Rohloff of fixed systeem) gaan ze langer mee dan alu. Schakelen onder vollast is echter niet mogelijk (tanden breken af) en snel schakelen kun je ook vergeten (geen kettingdragers).
Kortom: voor de show is het goed. Voor het gewicht of het gebruikgemak hoef je het zeker niet te doen (geld ook voor de Carbon Ti bladen).
Ok dus kan beter kiezen voor aluminium bladen, zoals die van TA. Zijn er nog alternatieven die wellicht nog lichter zijn ?
Mijn CT2 kettingbladen van Stronglight zijn maar enkele grammen zwaarder dan m'n Carbon-Ti's...
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 30 Oktober 2006
Carbon bladen zijn best o.k. (heb een setje volledig opgereden).
Als je niet hoeft te schakelen (Rohloff of fixed systeem) gaan ze langer mee dan alu. Schakelen onder vollast is echter niet mogelijk (tanden breken af) en snel schakelen kun je ook vergeten (geen kettingdragers).
Kortom: voor de show is het goed. Voor het gewicht of het gebruikgemak hoef je het zeker niet te doen (geld ook voor de Carbon Ti bladen).
Ok dus kan beter kiezen voor aluminium bladen, zoals die van TA. Zijn er nog alternatieven die wellicht nog lichter zijn ?
Mijn CT2 kettingbladen van Stronglight zijn maar enkele grammen zwaarder dan m'n Carbon-Ti's...
Bo,
Wat is de prijs van de joue?
greets
Wat is de prijs van de joue?
greets
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>
<br>
<br>