Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Terugroep shimano wielen

evers
Forum-lid

evers 11 jun 2006 12:24

Dit bericht kwam ik net tegen op een site van een niet nader te noemen fietsenwinkel. Nu is het laatste beetje twijfel weggenomen, ik zal nooit shimano wielen kopen
-------------------------------------------------------------------------------------------
VRIJWILLIGE TERUGROEP Shimano voorwiel met 'quick release' voor fietsen.Shimano heeft een mogelijk veiligheidsprobleem geconstateerd met betrekking tot de 'quick release', gemonteerd in de voorwielen van bepaalde road- en offroad-fietsen.In bepaalde gevallen is het mogelijk dat, nadat de 'quick release' gesloten en gezekerd is, de 'quick release'-as* mankementen vertoont of spontaan kan breken.Als dit tijdens het fietsen gebeurt, kan de fietser de controle over de fiets verliezen, wat kan leiden tot ernstige verwondingen.Omdat alle Shimano producten moeten voldoen aan de allerhoogste veiligheidseisen heeft Shimano, als voorzorgsmaatregel en in het belang van de veiligheid van de consument, besloten tot een vrijwillige terugroep van alle 'quick releases' in kwestie.Alleen 'quick releases' met een zilverkleurige as*, en aangekocht ná 1 November 2005, komen voor deze vrijwillige terugroep aktie in aanmerking.De enige Shimano naven, die mogelijk een probleem vormen, zijn voorzien van de volgende codes, duidelijk gedrukt op de naven:HB-5501 Shimano 105HB-5600 Shimano 105HB-6600 Shimano UltegraHB-7800 Shimano Dura-AceHB-M756 Shimano XTHB-M760 Shimano XTHB-M765 Shimano XTHB-M960 Shimano XTRHB-M965 Shimano XTRDH-2N71 Shimano Sport DynamoDH-3N71 Shimano Sport DynamoDH-3D71 Shimano Sport DynamoHB-HF08 Shimano Tandem* het is mogelijk dat deze Shimano naven gemonteerd zijn in wielen die niet door Shimano gefabriceerd zijn.De enige Shimano wielen, die mogelijk een probleem vormen, zijn voorzien van de volgende codes, duidelijk gedrukt op de naven:WH-7801 Shimano Dura-AceWH-7801C Shimano Dura-Ace CarbonWH-7801C50 Shimano Dura-Ace Carbon 50WH-7801SL Shimano Dura-AceWH-M965 Shimano XTRWH-R600 Shimano UltegraIndien de 'quick release' van het voorwiel in uw fiets overeenkomt met boven genoemde specificaties of heeft u twijfels, stop dan onmiddelijk met het gebruik van uw fiets.Neem de 'quick release' uit het voorwiel en wend u zich tot uw Shimano dealer voor kosteloze vervanging van de 'quick release'.Hartelijk dank voor uw medewerking en onze excuses voor de overlast.
Train ze!

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 11 jun 2006 13:03

Quoten: Origineel geplaatst door Evers op 11 Juni 2006

Dit bericht kwam ik net tegen op een site van een niet nader te noemen fietsenwinkel. Nu is het laatste beetje twijfel weggenomen, ik zal nooit shimano wielen kopen

Je doet jezelf tekort. Shimano wielen zijn misschien niet super, maar de naven uit groep en de bijbehorende quick-releases is normaal niets mis mee (zijn volgens mij zelfs best goed qua prijs/kwaliteit).

evers
Forum-lid

evers 11 jun 2006 13:11

Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 11 Juni 2006

Je doet jezelf tekort. Shimano wielen zijn misschien niet super, maar de naven uit groep en de bijbehorende quick-releases is normaal niets mis mee (zijn volgens mij zelfs best goed qua prijs/kwaliteit).

Ik geloof goed dat de naven oke zijn, maar het gaat juist om de velgen en spaken die continue breken bij shimano (zie de vele negatieve reacties op dit forum). Daarbij voelen de wielen vaak heel slap aan. Ik ben er niet kapot van, maar dat kan ook aan mij liggen. het berichtje diende ook meer als waarschuwing voor de mede forumgenoten
Train ze!

ilko
Forum-lid

ilko 11 jun 2006 13:15

Bericht staat ook gewoon op de Shimano site. Het gaat hierbij alleen om de quick releases. Dus zegt helemaal niets over de Shimi naven of wielen.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 11 jun 2006 20:47

Quoten: Origineel geplaatst door Ilko op 11 Juni 2006

Bericht staat ook gewoon op de Shimano site. Het gaat hierbij alleen om de quick releases. Dus zegt helemaal niets over de Shimi naven of wielen.

Inderdaad dit zegt dus helemaal niets over de kwaliteit van de wielen zelf.Maar sommige forummers hier nemen de moeite niet om eerst iets lezen en hebben hun (voor) oordeel al weer klaar !!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 11 jun 2006 20:54

Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 11 Juni 2006

Ik geloof goed dat de naven oke zijn, maar het gaat juist om de velgen en spaken die continue breken bij shimano (zie de vele negatieve reacties op dit forum). Daarbij voelen de wielen vaak heel slap aan. Ik ben er niet kapot van, maar dat kan ook aan mij liggen. het berichtje diende ook meer als waarschuwing voor de mede forumgenoten

Als je mensen wilt waarschuwen, doe dat dan zorgvuldig. De titel is fout en de mededeling die je erbij zet, is ook niet echt relevant.

timo002
Forum-lid

timo002 12 jun 2006 13:06

Mijn Ultegra naaf zit er ook tussen... Maar gelukkig heb ik deze voor 1 November 2005 gekocht, ik kan nu veilig blijven fietsen
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 12 jun 2006 13:41

Het blijft opmerking, hoe testresultaten van Shimano wielen en gangbare opvattingen uiteenlopen. De test in TOUR van wielsets deze maand is bijvoorbeeld heel duidelijk over de WH-R560 wielen: Uitstekende zijdelingse stijfheid, voor de prijs zeer uitstekende aerodynamika (veel beter bijvoorbeeld dan de Aksiums). Was ook al zo bij de 550's.
Het bericht stond overigens ook in TOUR. ALLEEN de snelspanners. Bovendien: De geteste DuraAce wielen scoren uitstekend (bijvoorbeeld qua stijfheid). De opmerking dat Shimanowielen slecht zijn, snijdt dus geen hout. De DuraAce wielen scoren beter dan de geteste Corima's, FRM's, FSA, Fulcrum, HED, Mavic, Rose, Tune en Vuelta. Dat is toch niet slecht. Qua aerodynamika nog beter dan de Lightweight wielen.

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 12 jun 2006 13:58

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 12 Juni 2006

Het blijft opmerking, hoe testresultaten van Shimano wielen en gangbare opvattingen uiteenlopen. De test in TOUR van wielsets deze maand is bijvoorbeeld heel duidelijk over de WH-R560 wielen: Uitstekende zijdelingse stijfheid, voor de prijs zeer uitstekende aerodynamika (veel beter bijvoorbeeld dan de Aksiums). Was ook al zo bij de 550's.
Het bericht stond overigens ook in TOUR. ALLEEN de snelspanners. Bovendien: De geteste DuraAce wielen scoren uitstekend (bijvoorbeeld qua stijfheid). De opmerking dat Shimanowielen slecht zijn, snijdt dus geen hout. De DuraAce wielen scoren beter dan de geteste Corima's, FRM's, FSA, Fulcrum, HED, Mavic, Rose, Tune en Vuelta. Dat is toch niet slecht. Qua aerodynamika nog beter dan de Lightweight wielen.

Iemand misschien een link naar deze test online?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

xlr8r
Forum-lid

xlr8r 12 jun 2006 19:39

Ga naar de Bruna op een groot treinstation en koop de tour voor 4,95
Je lokale  boek/tijdschriftenhadel kan m zo voor je bestellen.
pas op! paaltje!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 jun 2006 20:29

Meetwaardes staan allemaal op weightweenies.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

evers
Forum-lid

evers 13 jun 2006 22:39

Jongens, mijn reactie is inderdaad een beetje kort door de bocht enzo.. mijn excuses!
Train ze!

Plaats reactie