Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

flightdeck probleem rechter shifter

ferdi
Forum-lid

ferdi 08 jun 2006 14:41

Ik heb een probleem met mijn rechter shifter (ULTEGRA 9 speed), deze geeft normaal de stand van je ketting aan op je cassette. Nu geeft hij bij mij dat niet meer aan, hij blijft staan op het grootste kransje.
Ik vermoed dat het wat te maken heeft met de flat-cable in de rechter shifter.
Weet iemand of die te vervangen is en waar ik die flat-cable kan krijgen(kopen)
Ferdi

ruurd-jan
Forum-lid

ruurd-jan 08 jun 2006 23:04

Ik heb precies hetzelfde gehad.. gewoon eventjes het rubbertje omhoog trekken de 2 schroefjes van het knopje van losdraaien. plaatje eraf halen en dan dat witte contactje even omhoog buigen. Waarschijnlijk maakt ie nu net geen contact, had ik dus ook.. toen ik hem wat terug had gebogen deed ie het weer.

raphael
Forum-lid

raphael 09 jun 2006 01:28

Shimano levert nu bij de flight-deck een stripje met hard plastic plaatjes van ongeveer 2 bij 2mm. die kan je onder de flatcable duwen, zodat die sneller/beter contact maakt. Blijkbaar ben je niet de enige met dit probleem

ik had het probleem dat jij schetst ook (alleen bij de linker shifter) en na het plaatsen van de plasticjes was 't probleem over. ik vond het wel pielen om 't voor elkaar te krijgen, maar met wat geduld (en wat binnensmonds vloeken) lukte het, en werkt nu al weer meer dan een jaar zonder problemen (8000km).

je kan denk ik ieder hard plastic nemen, bijv van een verpakking als het maar niet té dik is

succes

Plaats reactie