welke wielset is stevig?
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Ik had het er al eens eerder over maar heb tot nu toe nog geen oplossing. Het gaat om het volgende: as zomer ga ik op fietsvakantie met de racefiets. Ik knup dr een bob trailer achter, omdat ik m'n eurus wielen heel wil houden ben ik op zoek naar een andere wielset. Deze wielset moet stevig en niet al te duur zijn. Ik dacht zelf aan cxp33 velgen omdat deze oerdegelijk zijn, ik heb ze echter nog nergens 2e hands kunnen krijgen. Misschien moet ik m'n zoektocht verruimen en daarom zit ik ook te denken aan cxp22 of rigida DP18 velgen. Ik heb alleen geen idee of deze laatste twee net zo stevig, of misschien zelfs nog steviger zijn dan de CXP33 velgen.
Dus... ik heb een beetje advies nodig. Wat zijn geschikte wielen voor mij (moet campa 10 speed op kunnen) ze moeten dus sterk degelijk en niet al te duur zijn, goede 2e hands is ook geen probleem. En waar kan ik deze eventueel krijgen?
Ik hoop graag van jullie te horen, alvast bedankt!
Dus... ik heb een beetje advies nodig. Wat zijn geschikte wielen voor mij (moet campa 10 speed op kunnen) ze moeten dus sterk degelijk en niet al te duur zijn, goede 2e hands is ook geen probleem. En waar kan ik deze eventueel krijgen?
Ik hoop graag van jullie te horen, alvast bedankt!
Heb zelf beide wielen: een setje mavic's cxp33 en de rigida DP 18.
Beiden bevallen goed, heb ze onder verschillende fietsen zitten, en merk geen verschil in kwaliteit tussen deze twee.
Ik weet niet welke van de twee sterker zijn. Maar misschien doen ze voor elkaar niet onder. Mijn argument is dat dit ook niet belangrijk is, Immers: beide wielen behoren tot de sterkste in hun (prijs)klasse. O,ja: met de mavic's heb ik een keer frontaal en dus recht van voren een stoeprand moeten pakken van zo'n 20 cm hoog. Vloog over de kop, maar voorwiel mankeerde niets. Dit zegt wel iets over de sterkte.
Ben zelf 100+ ( in kilo's dan..) en heb om deze reden voor deze wielen gekozen.
Misschien nog één argument: de mavic's zijn geel, en de rigida's blauw. Als de keus om het even is, kan het ene wiel beter bij de fiets passen dan de ander.
Zoran van bike-xperto heeft de wielen gemaakt. op de site kun je een prijsindicatie krijgen.
Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel.
Beiden bevallen goed, heb ze onder verschillende fietsen zitten, en merk geen verschil in kwaliteit tussen deze twee.
Ik weet niet welke van de twee sterker zijn. Maar misschien doen ze voor elkaar niet onder. Mijn argument is dat dit ook niet belangrijk is, Immers: beide wielen behoren tot de sterkste in hun (prijs)klasse. O,ja: met de mavic's heb ik een keer frontaal en dus recht van voren een stoeprand moeten pakken van zo'n 20 cm hoog. Vloog over de kop, maar voorwiel mankeerde niets. Dit zegt wel iets over de sterkte.
Ben zelf 100+ ( in kilo's dan..) en heb om deze reden voor deze wielen gekozen.
Misschien nog één argument: de mavic's zijn geel, en de rigida's blauw. Als de keus om het even is, kan het ene wiel beter bij de fiets passen dan de ander.
Zoran van bike-xperto heeft de wielen gemaakt. op de site kun je een prijsindicatie krijgen.
Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het wel.
Fietsgroeten,<br>
<br>
Martin, Heerhugowaard
<br>
Martin, Heerhugowaard
CXP22 is volgens mij net zo goed als de CXP33. Er zal allicht verschil in zitten in theorie, maar in de praktijk merk je daar volgens mij niet veel van. Zeker als je het als een soort backup setje of voor een vakantie wil gebruiken maakt het denk ik niet echt uit.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Forum-lid
- Contact
wat zijn dat voor wielen van FSA?
En die cxp33, dat zijn toch alleen de velgen?
En die cxp33, dat zijn toch alleen de velgen?
Quote: Origineel geplaatst door sjors46 op 06 Juni 2006
Weeg 112 kg en ben 2.04 m lang. Ik rij al jaren met Cxp 33
velgen o.a. met xt, 105 en ultegra naven, zowel 36 als 32 spaaks. Nooit problemen met slagen en/of spaakbreuk. Voor mij dus de ideale velg.
Dat is fijn om te horen; ik heb een setje cxp-33 met miche naven en dt comp besteld, ik ben benieuwd!
Weeg 112 kg en ben 2.04 m lang. Ik rij al jaren met Cxp 33
velgen o.a. met xt, 105 en ultegra naven, zowel 36 als 32 spaaks. Nooit problemen met slagen en/of spaakbreuk. Voor mij dus de ideale velg.
Dat is fijn om te horen; ik heb een setje cxp-33 met miche naven en dt comp besteld, ik ben benieuwd!
- Forum-lid
- Contact
weet iemand ook of als ik wielen bij Zoran (bikexperto) bestel met 105 naven erin ik ook op één of andere wijze een campa 10v casette dr op kan krijgen? Dit setje kost nl 181 euro met 105 naven. Veel goedkoper kan ik het eigenlijk nergens vinden!