Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

pech site

sietse
Forum-lid

sietse 31 mei 2006 22:30

een pech site kon ik niet vinden dus maak ik er 1 aan
zondag met 15 man te fietsen mooie tochtje door friesland even trainen kom ik thuis zadeltasje weg kan niet gestolen zijn want we zijn niet gestopt. maar dus weg binnenband bandenwippers en minitool ik denk door de regen heeft het kleterband los gelaten maar dan ben je met 15 man niemand heeft wat gezien of gehoort dat hij viel. ik had die minitool van mijn vriendin gekregen en dat was een duur ding want als zat er op van sterschroeven draaier tot dopsleutels en daar baal ik van iemand ook nog zo iets van pech mee gemaakt? of iets anders
jan janssen bikes 4 ever

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 31 mei 2006 22:52

das inderdaad goed balen, ik vond de mijne aan het begin van dit seizoen ook wel goed balen... nieuwe fiets opgebouwd en in de eerste rit na 4km een achterderailleur die afbreekt en ff voor 400 euro schade zorgt.. verbuiging van de achterpad (vervangen), achterderailleur, kabelset, spaak, en ketting. maar tis weer allemaal gefixt..
hopelijk zijn er niet al teveel mensen met zoveel pech dat het  hier moet komen staan.

sietse
Forum-lid

sietse 31 mei 2006 23:01

dan heb je inderdaad goed pech 400 euro dat is een boel geld kan je beter je zadeltas kwijt raken was voor 30 euro weer klaar en ik hoop dat hier ook niet te veel mensen op komen te staan
jan janssen bikes 4 ever

sietse
Forum-lid

sietse 31 mei 2006 23:33

nog een voorbeeld net gehoord dus vers van de pers. een clubgenoot van mij heeft een tripel op ciant ocr (once) laten zeten en daar om besluiten ze om naar limburg te gaan ze klimen naar het drielanden punt en in de afdaling kantelt zijn stuur hij vliegt uit de bocht en de gevolgen zijn een gebroken sleutelbeen een gebroken elleboog veel schaafpleken (gelukig had hij een helm op) en zijn fiets carbonen voorwork gebroken stuur gebroken veel lak schade maar nu komt het. de fietsenmaker was vergeten om de boutjes aan te draaien aan het stuur. maar zal alle schade vergoeden aan de fiets
maar als ik hem was bracht ik hem wel naar een andere fietsenmaker
jan janssen bikes 4 ever

bigm
Forum-lid

bigm 01 jun 2006 03:06

nieuwe campa record shifters op  fiets gezet en dan je schuur opruimen valt de fiets om klein stukje lak van de shifter afgebroken

iemand een tip dit te repareren?

chevalier
Forum-lid

chevalier 01 jun 2006 14:50

Quoten: Origineel geplaatst door sietse op 31 Mei 2006

nog een voorbeeld net gehoord dus vers van de pers. een clubgenoot van mij heeft een tripel op ciant ocr (once) laten zeten en daar om besluiten ze om naar limburg te gaan ze klimen naar het drielanden punt en in de afdaling kantelt zijn stuur hij vliegt uit de bocht en de gevolgen zijn een gebroken sleutelbeen een gebroken elleboog veel schaafpleken (gelukig had hij een helm op) en zijn fiets carbonen voorwork gebroken stuur gebroken veel lak schade maar nu komt het. de fietsenmaker was vergeten om de boutjes aan te draaien aan het stuur. maar zal alle schade vergoeden aan de fiets

En als de fietsenmaker al zegd dat het hem ze fout is, en hij vergoed alle schade aan ze fiets. dan kun je volgens mij ook nog letselschade vragen , dit ongeluk is dus zoals ik kan lezen te wijten aan het niet goed vastdraaien van de stuurbouten. en die jongen zit met veel pijn en gips thuis.
nou betershap maar

fransb
Forum-lid

fransb 08 jun 2006 19:57

Jaren geleden toen we nog op tubes koersten:
op de fiets naar een wedstrijd (20km), onderweg erheen lekke tube (en dan met een half plakkende tube koersen..)
Vlak voor de wedstrijd: het is gaan regenen, bij het inrijden rijd ik lek :-(
In de wedstrijd: het parkoers is zeer slecht, na 70 km breekt mijn zadelpen (overigens, niet gevallen, geen pijn in m'n ballen..
Heb je weleens 20km terug naar huis moeten fietsen door de regen met je zadel & zadelpen in je handen?
Overigens: mij record lekrijden: in 's-gravenpolder, criterium over 100km, 10 meter na de start een klapband (tube)
Prozac had je toen nog niet geloof ik :-)

pietalala
Forum-lid

pietalala 14 jun 2006 13:40

Als ik het zo lees zijn hier toch mensen met veel pecht. Hier mijn bijdrage.
Op de interclub in Ruisbroek puurs rijd ik plat vanvoor in de grote ronde. Niets aan de hand, goed kunne terugrijden naar de groep... we pakken een bocht in de plaatstelijke ronde en men zadel (sella italie slr carbonio) schuift naar achter, even verder vallen ze vlak voor de eerste kasseistrook en ik lig erbij. Wil ik vertrekken en merk ik dat ik men zadel vergeten was... Voor een zadel van 130 euro draai ik wel terug, dan toch maar uit koers gestapt aangezien het nog 75 km was en dit vrijwel onmogelijk is om rechtstaand te doen... Spijtig.. Maar wat ga je er aan doen...
De wedstrijden er na in 2 weken nog 7 x plat gereden, altijd met andere banden, en andere wielen, het geluk stond aan de overkant...

greets
http://www.passievoorwielrennen.forumup.nl" onclick="window.open(this.href);return false;<br>
<br>
<br>

concorde
Forum-lid

concorde 16 jun 2006 00:20

Quoten: Origineel geplaatst door sietse op 31 Mei 2006

. de fietsenmaker was vergeten om de boutjes aan te draaien aan het stuur. maar zal alle schade vergoeden aan de fiets

Ja dat is wel het minste wat redelijkerwijs van hem kan worden verwacht. Maaar wat ik mij zo afvraag is hij ok voor de andere schade aansprakelijk kan worden gesteld.
Vorige week zelf tijdens een clubtraining hard gevallen door een oneffenheid op een verder goede weg. Helm kapot, lichamelijke schade is uiteindelijk meegevallen.  Maar de schrik blijft. De schade aan de fiets wordt geschat op €700. Het goede nieuwe is dat ik door de hoogte van de schade nu "gedwongen"  ben eerder een nieuwe fiets aan te schaffen en dat heb ik ondertussen dan ook gedaan. Wordt vervolgd, wellicht moe ik dan mijn forumnaam veranderen

cornelis
Forum-lid

cornelis 27 jun 2006 22:52

Vandaag hard van de fiets gevallen, nadat ergens op de Maasvlakte (Europoort) bij 30 km/u de achterketting op de sluitschakel brak en vervolgens het achterwiel blokkeerde. Gelukkig had ik m'n helm op, want daar zit nu een scheur in i.p.v. in m'n hoofd...........  Niets gebroken, wel wat vel kwijt. Overigens veel dank aan de beide fietsers uit Hellevoetsluis die mij, nadat ik al enkele km's had gelopen en gestept - mij laatste 5 km naar een fietsenmaker in Oostvoorne duwden, zodat ik na een snelle reparatie de 50 km naar huis nog kon overbruggen.  

juri
Forum-lid

juri 27 jun 2006 23:31

Quoten: Origineel geplaatst door cornelis op 27 Juni 2006

Vandaag hard van de fiets gevallen, nadat ergens op de Maasvlakte (Europoort) bij 30 km/u de achterketting op de sluitschakel brak en vervolgens het achterwiel blokkeerde. Gelukkig had ik m'n helm op, want daar zit nu een scheur in i.p.v. in m'n hoofd...........  Niets gebroken, wel wat vel kwijt. Overigens veel dank aan de beide fietsers uit Hellevoetsluis die mij, nadat ik al enkele km's had gelopen en gestept - mij laatste 5 km naar een fietsenmaker in Oostvoorne duwden, zodat ik na een snelle reparatie de 50 km naar huis nog kon overbruggen.  

ploeggenoot heeft zaterdag tijdens de wedstrijd een TREK OCLV frame met cosmic carbonne wieltjes kapot gevallen. En vorige maand op training ook al zijn carbon momentums naar de vaantjes.

Plaats reactie