Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Batavus AM 400?

robinnn
Forum-lid

robinnn 31 mei 2006 00:08

wat vinden we van de batavus am 400? (om als hoofdzakelijk stadsfiets te gebruiken met af en toe een offroad ritje)
specs:

Afmontage achter

SRAM X-7

Afmontage voor

SRAM

Banden

Michelin XC HT

Crank

Truvativ FiveD

Frame materiaal

Aluminium 7005

Handvatten

Miranda + bar-ends

Pedalen

Aluminium

Remmen

Hydraulische velgremmen Magura

Shifters

X-7 Twist

Spaken

Roestvaststaal

Stuur

Aluminium

Stuurpen

Aluminium A-head verstelbaar

Velgen

Aluminium ZAC 19

Voorvork

RST Omega met lock-out

Zadel

Selle Italia X2

Zadelpen

Aluminium

Gewicht

ca 14,4 kg

Bleeeeeh<br>

timo002
Forum-lid

timo002 31 mei 2006 18:35

Voor gewoon gebruik lijkt me dit een leuk fietsje. Om te vergelijken met andere fietsen is het echter van belang welke prijs je er voor moet betalen. Misschien is er dan wel iets verkrijgbaar wat een betere prijs / kwaliteitsverhouding heeft.
Succes is niet voor altijd, en falen is niet fataal.

soffatti
Forum-lid

soffatti 17 sep 2006 22:42

Even een oud topic omhoog duwen:

Ik ben wielrenner en wil in de herst en winter over gaan stappen op een mountainbike. Omdat ik beginner daarmee ben wil ik eerst kijken of het wat voor me is voordat ik een echt dure en beter mountainbike ga kopen.
Nu kan ik voor 300euro een Batavus AM400 kopen van begin dit jaar. De fiets is niet vaak bereden en heeft voor de rest alleen maar in een schuur gestaan.
Is die prijs redelijk en heeft er iemand anders al ervaring met deze fiets?
Ik wil er wel het meest in het bos mee gaan rijden.

cart
Forum-lid

cart 17 sep 2006 23:07

Ik heb reeds enkele seizoenen ervaring met de Batavus AM400. Ik gebruik deze fiets in het winterseizoen en verder in de vakantie's. Binnenkort ga ik weer een weekje biken in Limburg. Tussentijds zit ik op de racefiets.
Ik gebruik deze fiets om echt heftig me te biken, zoals in de alpen in Zwitserland en Frankrijk bijvoorbeeld. Niet echt "zacht terrein" zal ik maar zeggen. Ik ontzie de fiets niet, onderhoud hem wel goed. Ik heb enkel zadelpen, stuurpen en stuur vervangen voor kwalitatief beter materiaal om, zoals hierboven aangegeven, wel veilig hard te keer te kunnen gaan. Verder zijn er voor deze prijsklasse goede onderdelen gemonteerd. Ik heb er enkel goede ervaringen mee en ben zeer tevreden over deze zeer degelijke fiets. Zie foto in voettekst.
Jammer overigens dat "Fiets" deze catagorie fietsen steevast overslaat.
Koga Myata Roadwinner / Stevens Manic

soffatti
Forum-lid

soffatti 17 sep 2006 23:49

Quote: Origineel geplaatst door Cart op 17 September 2006
Ik heb reeds enkele seizoenen ervaring met de Batavus AM400. Ik gebruik deze fiets in het winterseizoen en verder in de vakantie's. Binnenkort ga ik weer een weekje biken in Limburg. Tussentijds zit ik op de racefiets.
Ik gebruik deze fiets om echt heftig me te biken, zoals in de alpen in Zwitserland en Frankrijk bijvoorbeeld. Niet echt "zacht terrein" zal ik maar zeggen. Ik ontzie de fiets niet, onderhoud hem wel goed. Ik heb enkel zadelpen, stuurpen en stuur vervangen voor kwalitatief beter materiaal om, zoals hierboven aangegeven, wel veilig hard te keer te kunnen gaan. Verder zijn er voor deze prijsklasse goede onderdelen gemonteerd. Ik heb er enkel goede ervaringen mee en ben zeer tevreden over deze zeer degelijke fiets. Zie foto in voettekst.
Jammer overigens dat "Fiets" deze catagorie fietsen steevast overslaat.

Bedankt voor je reactie.

Er zal altijd beter materiaal beschikbaar zijn maar ik kijk vaak eerst naar het aantal euro's wat ik er aan kan besteden.

Plaats reactie