Heeft er iemand ervaring met het Deda Synapsi stuur. Dit stuur lijkt mij wel wat omdat naast de klassieke houding je het stuur ook als tijdrit stuur kan gebruiken. Mijn vraag is hoe de ervaringen hiermee zijn, en dan met name het opzetgedeelte, is het lang genoeg; gebruik je dan nog een kussentje voor ondersteuning onderarmen e.d..
Voor triathlon´s moet ik geregeld een opzetstuur plaatsen, deze maakt mijn stuur echter zwaar wat ik onhandig in normaal gebruik vind. Bij een volledig triathlon stuur kan ik niet in de beugels. En zo is er altijd wel weer wat ...
Het Deda stuur lijkt mij een alternatief (andere alternatieven welkom).
Deda Synapsi
-
- Forum-lid
Ik heb er ook één en rijd er nu een jaar mee. Ik ben er erg enthousiast over en rij graag op hte pzet gedeelte als ik alleen rijd. Echter, het is niet te vergelijken met een echt triathlon stuur. Je zit veel minder ver naar voren. Verder is de positie van je handen anders waardoor je je ellebogen minder naar binnendrukt. Ik leg mijn armen niet echt op het stuur en je hebt dus geen kussentje nodig.
Ik ben er dus erg blij mee maar heb mijn twijfels of het volstaat als je het echt voor triathlons gebruikt.
Overigens moet je er rekening mee houden dat je geen KNWU wedstrijden mag rijden met dit stuur.
Ik ben er dus erg blij mee maar heb mijn twijfels of het volstaat als je het echt voor triathlons gebruikt.
Overigens moet je er rekening mee houden dat je geen KNWU wedstrijden mag rijden met dit stuur.
Bedankt voor de nuttige info. Ik twijfel nog steeds. Inderdaad een heel goed en mooi stuur voor dagelijks gebruik, maar een triathlon (opzet)stuur zal mij in wedstrijden een betere houding geven.
Ik denk dat ik dit idee maar even los moet laten en ga kijken naar een licht klassiek gebogen race stuur (Deda Newton met Einstein of.. ) i.c.m. een licht opzet stuk(Deda / HED ...).
dank.
Ik denk dat ik dit idee maar even los moet laten en ga kijken naar een licht klassiek gebogen race stuur (Deda Newton met Einstein of.. ) i.c.m. een licht opzet stuk(Deda / HED ...).
dank.