Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

wie kan mij helpen

renee
Forum-lid

renee 29 mei 2006 00:04

mijn man wil heel graag een mountain bike.
maar we hebben er allebei bijna geen verstand van.
hij wil hem ongeveer 2 a 3 keer in de week gaan gebruiken om in de bossen te fietsen. mijn man is 1.85  groot en weegt ongeveer 85 a 90  kilo
nu heb ik er een gezien en ik vraag me af of dit iets is. kunnen jullie mij misschien helpen.
Robuuste en volledige geveerde topper Frame:• Aluminium oversized buizenframe • Afm. frame: 1.780 x 380 x 1.100 mm.• Versterkte zwarte aluminium velgen met snelspanmechanisme• Framehoogte: 52 cm.Remmen:• Mechanische RST schijfremmenVersnellingen:• 27 Versnellingen• Shifters: Shimano LX 9• Voorderailleur: Shimano Deore SWL3• Achterderailleur: Shimano Deore SWR9Vering:• U voelt vrijwel geen oneffenheden meer in het wegdek met de comfortabele verende voorvork en achterdemperOverig:• Wittkop allroud MTB gelzadel• Aluminium verstelbaar downhill stuur • Voorgemonteerd • Diode-achterlicht en halogeen voorlicht• Aluminium pedalen met reflectoren• Wielformaat: 26"• Kleur: lichtgrijs, donkergrijs of blauw
al vast dankje wel
groetjes renee

paulito
Forum-lid

paulito 29 mei 2006 00:21

Renee, voorzover als ik uit je posting kan opmaken is het een fiets van het type matra of zoiets. Levensgevaarlijke fietsen die de naam fiets, laat staan mountainbike niet mogen dragen. Doorzoek eerst eens op je gemak dit forum op soortgelijke vragen of kijk bij mountainbike.pagina.nl op soortgelijke vragen. Alvast een tip: bepaal je uit te geven bedrag, overweeg een fatsoenlijke tweedehands fiets als je start (je man dan) met mountainbiken en ga naar een goede fietsenhandelaar in de buurt (in Veldhoven?)zoals in Eindhoven: http://www.moniquesbikeshop.nl/ of http://www.vermeulen-fiets.nl/default.htm (ps is geen reclame, hoor!!)
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04

renee
Forum-lid

renee 29 mei 2006 01:21

dankje wel voor het advies. waar moet ik rekening mee houden als ik ga kijken naar een mountainbike. kwa versnellingen enzo.
dankje wel groetjes renee

sivle
Forum-lid

sivle 29 mei 2006 12:10

Zoek in ieder geval GEEN fiets met achtervering. Ga in elk geval uit van een alu frame met alleen voorvorkvering, ik weet niet welk budget je hebt maar als je dat eens doorgeeft komen er vast wel paar reacties hier van wat je zou kunnen doen.
Bij een mtb gaat het om de afmontage (het draaiwerk), mensen die niets hier vanaf weten kopen zonder weten een fiets die na 2 goede mtb-tochten geheel uit elkaar ligt. De voorvork is belangrijk, wielen en het loopwerk.
Als je eens het budget doorgeeft komen er vast wel paar reacties van hier wat slimmer is om mee te beginnen.

renee
Forum-lid

renee 29 mei 2006 16:10

dank je voor je advies we zijn op zoek naar een mountain bike tussen de 500 en 700 euro.mijn man wil het liefst geen tweede handse.
al vast bedankt. groetjes renee

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 29 mei 2006 20:40

Naar aanleiding van het budget ga ik met sivle mee. Dus kies niet voor een full suspension (Dat is dus een fiets met voor en achter vering.). Voor dat geld is er echter vast wel een knappe mtb met voorvering te koop. kijk hier maar eens naar. voorbeeld

paulito
Forum-lid

paulito 29 mei 2006 22:00

Ben ik helemaal eens met Scottwilko. Cube levert prima fietsen voor een aanvaardbaar budget. Toch loont het soms/vaak de moeite om naar een 2e hands te kijken. Dan kun je voor hetzelfde budget een fiets kopen met betere afmontage dwz beter schakelwerk, betere wielen, remmen en voorvork. Dan is het wel belangrijker dat je naar een goede fietsenwinkel(die je vertrouwt) gaat omdat je enigszins afgaat op diens deskundigheid afgaat. Er is altijd sprake van garantie maar over het algemeen is deze beperkt bij 2e hands. Kijk bv maar eens op de site van Peter Dahmen (ws te ver weg voor jullie maar alleen als leermoment) bij occasions en bij producten/mountainbike http://www.dahmencycling.nl/
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04

silvan
Forum-lid

silvan 29 mei 2006 23:27

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 29 Mei 2006

sluit mij voor 100 bij je aan! XT en LX voor 699 whow! als je een Cube koopt heb je cker een goed en stijf frame, waar de dure jongens zoals Cannondale , Scott cker het dubbele voor vragen.

Ja Big Rosa dat is met de racefietsen nu precies hetzelfde. Je hebt al een goed frame voor 1000 Euro, maar voor misschien wel dezelfde kwaliteit vraagt De Rosa het dubbele.Ik ben het hier opzich wel met je eens dat je bij Cube veel fiets voor je geld krijgt, maar als ik iets meer geld te besteden had dan vind ik het imago en de pimp factor van mijn bike ook belangrijk. Als je hier niet om geeft zijn die duitse merken natuurlijk wel ideaal, en heb je daar al voor weinig geld een terreinwaardige fiets.

mtb-biker
Forum-lid

mtb-biker 29 mei 2006 23:55

Kijk eens op deze link:
http://www.canyon.com/mountainbikes/index.html?b=58
Een fiets van 699 euro en zal je zeker niet tegenvallen. Heb zelf ook een Canyon gekocht en ben er ZEER tevreden over.
De fietsen hebben een goede prijs/prestatie verhouding omdat er geen landelijke distribiteur is en er geen dealer marge gemaakt wordt.
Alles wordt verkocht vanuit Duitsland, service wordt gedaan bij Canyon Benelux in Heerlen.
Een ander leuk merk om naar te kijken is Stevens. www.stevensbikes.de Heb zelf de Stevens M8 (als 2e fiets) en tot nu toe ook niets dan lof.
Kijk maar eens naar deze fiets van 699 euros: http://www.stevensbikes.de/2006/index.p ... lang=de_DE
Nederlandse Stevens dealers zijn te vinden bij: http://www.stevensbikes.de/2006/index.p ... NL&dsearch
Je moet van Stevens toch nog wel iets eraf kunnen onderhandelen (fiets computer, pedalen etc.).

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 30 mei 2006 18:55

Quote: Origineel geplaatst door Silvan op 29 Mei 2006
Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 29 Mei 2006sluit mij voor 100 bij je aan! XT en LX voor 699 whow! als je een Cube koopt heb je cker een goed en stijf frame, waar de dure jongens zoals Cannondale , Scott cker het dubbele voor vragen.
Ja Big Rosa dat is met de racefietsen nu precies hetzelfde. Je hebt al een goed frame voor 1000 Euro, maar voor misschien wel dezelfde kwaliteit vraagt De Rosa het dubbele.
Ik ben het hier opzich wel met je eens dat je bij Cube veel fiets voor je geld krijgt, maar als ik iets meer geld te besteden had dan vind ik het imago en de pimp factor van mijn bike ook belangrijk. Als je hier niet om geeft zijn die duitse merken natuurlijk wel ideaal, en heb je daar al voor weinig geld een terreinwaardige fiets.

Ja maar iemand die zelf een voorbeeld geeft voor een kwantum fiets ofzo van 400 euro ga je geen fiets van 2000 euro aanraden. Het liefst raad ik ze ook wel een scott aan maar ik weet ook wel dat die in dat segment niet kunnen meten met de duitsers.

Plaats reactie