Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Voorjaar/winterjack advies.

raphael
Forum-lid

raphael 28 mei 2006 17:04

mijn suggestie: (het wordt wellicht eentonig ) Assos.

voor voor- en najaar heb ik de assos intermediate. is een prefecte windbreaker en draag ik met ondershirts kort of lange mouw. soms ook met m'n assos winterondershirt.
daarmee bestrijk ik een breed temperatuurbereik.

voor de winter: ik hou ook niet zo van drie lagen, dus: assos winterjack (schreeuwend duur, maar wel perfect en gaan jaren mee, ondanks heel veel dragen en wassen)
met daaronder of ondershirt lange mouw of winterondershirt lange mouw (beide ook assos). daarmee houd ik het wel uit tot ongeveer -2.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 28 mei 2006 18:48

Voor het voor en/of najaar zou ik kiezen voor een windblokker. met het weer van de afgelopen dagen 12/13 graden en veel wind bij volledige bewolking voldoet bij mij een winddicht ondershirt met kort koersshirt en een lang koersshirt. Maar met een goede winddichte jas (van bv gore) kun je al wel volstaan met enkelt een ondershirt daaronder.

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 31 mei 2006 21:16

Voorzijde moet winddicht zijn. achterzijde is meestal open voor de ontluchting, en is zeker niet koud. Maar dit alleen voor droogweer jassen, jassen die ook tegen een buitje kunnen zijn wel achter ook dicht maar dan zweet je daar ook meer in.

Plaats reactie