Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

FIETS koffer

tobiasvant
Forum-lid

tobiasvant 25 mei 2006 14:09

Ik ben op zoek naar een fietskoffer waar de gehele fiets in kan met wielen en al. Iemand een goede aanbieding ergens gezien dan hoor ik dat graag.

Groeten

margit
Forum-lid

margit 26 mei 2006 14:12

Ik heb geen aanbieding gezien maar d8 dat ze die bij roseversand hebben.

raphael
Forum-lid

raphael 26 mei 2006 15:51

aanschaffen is meestal vrij prijzig. of het duur is hangt dan af van het aantal keren dat je 'm gebruikt. een optie is om zo'n ding te huren, bijvoorbeeld als je met het vliegtuig gaat. verschillende FM's verhuren ze, en op marktplaats ben ik ze ook tegengekomen.

succes

beukje
Forum-lid

beukje 30 mei 2006 02:15

Ik heb mijn fiets een keer vervoerd in een fietskoffer van Roseversand. Alles is heelhuids aangekomen op een krasje na. Dat laatste komt meer door het niet geheel goed inpakken. Ik liep een kras op in de lak doordat de wielas tegen het frame schuurde. Het is dus een zaak van zorgvuldig inpakken. Let wel dat je de pedalen moet demonteren evenals de stuurpen en het zadel. Anders past de fiets niet in de koffer. Houd er ook rekening mee dat het vervoer van een fietskoffer bij Transavia, waar ik mee vloog, 40 Euro extra kost.
Beter alleen op de fiets dan eenzaam op de tandem.

vivian
Forum-lid

vivian 05 jun 2006 08:15

Hallo,
Heb al een aantal keren met Transavia gevlogen. De kwetsbare delen van de fiets en het frame pak ik in met dat bubbeltjesplastic en verder een fietshoes eroverheen. Nog geen enkele beschadiging aan de fiets hierdoor gehad en het is makkelijk tijdens de fietsvakantie te vervoeren. Het nadeel van een fietskoffer lijkt mij het bewaren/vervoeren op het vliegveld van aankomst?
groeten

bikebaron
Forum-lid

bikebaron 05 jun 2006 12:41

Uit eigen ervaring weet ik dat elke (redelijke) luchthaven een bagage depot heeft waar je je spullen tegen een vergoeding kan stallen. Vaak moet je er bij het luchthaven personeel om vragen waar deze ruimte te vinden is.
Dit soort ruimtes vind je ook vaak op de grotere bus en treinstations en uiteraard in hotels (en niet alleen de duurdere). Je kan overal tegen betaling onderweg spullen achterlaten en later weer ophalen.

Plaats reactie