Vanaf het prille begin rij ik al met Campagnolo. Waarom? Een kleine 25 jaar geleden heb ik die keuze gemaakt op basis van gevoel. Van die keuze ben ik nooit meer afgestapt.
Toch vraag ik mij wel eens af of dat een verstandige keuze is geweest. Het prijsverschil tussen bijvoorbeeld Record en Dura Ace is toch opmerkelijk. Is dit een kwestie van marketing; Shimano groot volume tegen lagere kosten en Campagnolo hogere prijzen om exclusiviteit uit te stralen? Gezien de keuzes die bijvoorbeeld in het profpeloton gemaakt worden, kan ik mij niet voorstellen dat er significante kwaliteitsverschillen zijn. Of vergis ik me? Jullie mening graag.
Campa versus Shimano
Favoriete onderwerp he. Al duizenden posts erover volgeschreven. Met de zoekfunctie kun je ze vinden.
Het verschil tussen Record en DuraAce zit hem niet in de kwaliteit (kwestie van smaak), maar in de looks. Record is een groep met erg veel carbon onderdelen. Dat maakt de groep aanzienlijk duurder. Dat is eigenlijk het verschil.
Het verschil tussen Record en DuraAce zit hem niet in de kwaliteit (kwestie van smaak), maar in de looks. Record is een groep met erg veel carbon onderdelen. Dat maakt de groep aanzienlijk duurder. Dat is eigenlijk het verschil.
Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 25 Mei 2006
Favoriete onderwerp he. Al duizenden posts erover volgeschreven. Met de zoekfunctie kun je ze vinden.
Goede suggestie!
Goede suggestie!
Je vergist je. Technisch vrijwel gelijkwaardig en door de geschiedenis heen hebben beide merken schaamteloos van elkaar gekopieerd. Prijs maakt ook weinig uit en de verschillen zijn verklaarbaar. Shimano is gericht op massaproductie en aangezien aluminium zich beter in grote series en met gelijkblijvende kwaliteit laat verwerken wordt carbon vermeden.
Overigens is dura Ace overall vergelijkbaar met Chorus en heeft shimano niet echt een concurrent voor record in huis (meer gebaseerd op emotie en status en minder op gezond verstand).
Overigens is dura Ace overall vergelijkbaar met Chorus en heeft shimano niet echt een concurrent voor record in huis (meer gebaseerd op emotie en status en minder op gezond verstand).
-
- Forum-lid HC
Zal dit al de 100e post zijn met een discussie over shimano en campagnolo. Dat zou wel de enigste reden zijn om nog antwoord te moeten geven, want dat is wel een feestje waard. Anders kan er het beste een slotje op de discussie vind ik.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC