Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Slecht verkeersgedrag wielrenners

tijdstroom
Forum-lid

tijdstroom 02 jan 2011 12:47

Bij deze wil ik het maar weer eens hebben over het (vaak) slechte verkeersgedrag van wielrengroepen naar de recreatieve dan wel woon/werk verkeer fietsers toe.
Het is vaak zeer bedenkelijk hoe men door gedrag en verbale uitingen naar overige
weggebruikers opsteld.

Ik denk dan ook dat er gewoon een rijbewijs zou moeten komen om de wielrensport op de openbare weg in Nederland te beoefenen.
Dat rijbewijs zou dan behaald moeten worden na een cursus, en men zou dan om de paar jaar een herhaling moeten volgen. Als elk ander rijbewijs/vergunning
is er dan de mogelijkheid deze in te trekken. Het goede hiervan zou dan zijn dat men 'de rotte appels' van de weg zou krijgen.

Lijkt mij een goed idee want aan het imago van de wielersport schort het een en ander, dat weten we allemaal wel van ons zelf.....

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 02 jan 2011 12:54

Het is toch nog geen 1 april????
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

zorba
Forum-lid

zorba 02 jan 2011 12:59

Dan kunnen we overal wel rijbewijzen voor gaan halen, ik ga niet eens opnoemen.
Gewoon een slecht plan en zoiets kan ook echt alleen maar in NL worden verzonnen.
Leven en laten leven
Do not CROSS the road!

tegenwind
Forum-lid

tegenwind 02 jan 2011 13:02

Alsof een rijbewijs bij automobilisten een middel is tegen asociaal gedrag...
Ik ben toch zeker Sinterklaas niet.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 02 jan 2011 13:06

Dat bedoel ik, je zou dan een rijbewijs in moeten voeren voor alle fietsers, en niet alleen voor wat de TS de wielrensport noemt.

Slecht verkeersgedrag los je niet op met een rijbewijs, in het autoverkeer zie je het ook volop, het is gewoon een mentaliteitskwestie en dat los je niet op met een rijbewijs.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

zorba
Forum-lid

zorba 02 jan 2011 13:08

misschien is meneer een afgevaardigde van het CBR.... $$$$$$
Do not CROSS the road!

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 02 jan 2011 13:15

volgens mij:

- zijn er al meerdere topics hierover

- staat dit zowiezo in het verkeerde topic

- zou dit idee moeilijk te handhaven zijn, wie gaat dit controleren of men wel een racefietsbewijs heeft? Oom agent ??? nog meer blauw op straat...??

:)

slotje erop lijkt me
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

zorba
Forum-lid

zorba 02 jan 2011 13:19

[quote="SuperGrover1"]slotje erop lijkt me[/quote]

+1
Do not CROSS the road!

gbjhillman
Forum-lid

gbjhillman 02 jan 2011 13:30

vol = vol
� De toestand in de bergen *

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 02 jan 2011 13:38

Volgens mij heeft "tijdstroom" dit na een ochtendritje uit frustratie opgeschreven want het is weinig doordacht of samenhangend.

Wat zijn "wielrengroepen" in deze, en wat is überhaupt in deze de definitie van "wielrensport"?

Wielrennen (koersen) gebeurt niet op de openbare weg en stoort daarom geen recreanten en forensen. Het "slechte verkeersgedrag van wielrengroepen naar de recreatieve dan wel woon/werk verkeer fietsers toe" waaraan "tijdstroom" zich zegt te ergeren is ook recreatief en derhalve stoort hij zich dus eigenlijk aan het gedrag van een grote groep recreanten tegenover andere recreanten en forensen.

Dat zou dan een rijbewijs worden om recreatief in groepsverband te mogen fietsen. Krijg dat maar eens voor elkaar. Een samenscholingsverbod voor fietsers?

Het probleem is dat mensen (de overheid voorop) in een in z'n geheel verhufterde samenleving zéér selectief alleen die hufters willen aanpakken waar zij zich persoonlijk aan ergeren. Symptoombestrijding.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

HenH
Forum-lid

HenH 02 jan 2011 14:13

Mag hier niet een slotje op voordat er weer met modder heen en weer gegooid wordt?
Er staat al zo veel geschreven over het gedrag van wielrenners en overige verkeer deelnemers..
Na mijn mening is dit al genoeg uit gemolken.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

demonsternaar
Forum-lid

demonsternaar 02 jan 2011 14:32

Lijkt mij een goed idee want aan het imago van de wielersport schort het een en ander, dat weten we allemaal wel van ons zelf.....

Het imago van het mooie wielersport wordt niet naar de kloten geholpen door aso weggedrag.
Maar meer door de media. het zijn tenslotte alleen maar wielrenners die doping pakken,:/ Nou echt niet.
en niet omdat ze hun hand niet uitsteken bij het rechts afslaan of pardon roepen Ipv als een ijsco car als een Gek te bellen bij het passeren .
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid

Plaats reactie