Sta op het punt om een klassiek italiaans stalen frame te kopen met daarin een traditioneel balhoofdstel met draad.
Vraag mij af of dit te vervangen is door een ahead balhoofd zodat de keuze aan carbonvorken wat ruimer wordt.
Heeft iemand hier ervaring mee?
draad balhoofd vervangen door ahead?
Wat voor frame? Waarom zou je een klassieker uitrusten met een moderne vork. Een verchroomd exemplaar is dan toch veel mooier.? Die zijn vast nog wel her en der te vinden denk ik.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Waarschijnlijk zit er een 1 inch draadvork in. Je kan deze gewoon vervangen door een 1 inch carbon voorvork mits je ook het balhoofd vervangt en een andere stuurpen monteert. Zoals 53x11 zich al afvroeg, moet je wel bedenken OF je dit wel wil doen. Het kan een wat vreemd gezicht worden om een moderne carbon voorvork in een klassiek frame te zetten.
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!
Dank voor de antwoorden!
't gaat om een zullo frame en er zit inderdaad een mooie verchroomde vork bij maar..
Ik heb nog 10 speed ultegra onderdelen liggen en wil er een FSA compact crackstel in zetten dus het wordt sowieso een mix van klassiek en modern.
(Tenzij iemand een mooie compact campa groep voor een bescheiden prijs weet...)
Maar je kunt dus een 1 inch draad balhoofd vervangen door een een 1 inch ahead? Vraagt dat speciale tools?
't gaat om een zullo frame en er zit inderdaad een mooie verchroomde vork bij maar..
Ik heb nog 10 speed ultegra onderdelen liggen en wil er een FSA compact crackstel in zetten dus het wordt sowieso een mix van klassiek en modern.
(Tenzij iemand een mooie compact campa groep voor een bescheiden prijs weet...)
Maar je kunt dus een 1 inch draad balhoofd vervangen door een een 1 inch ahead? Vraagt dat speciale tools?
Experiment with your bike to get the best biking experience!