isis crank crisis
Hallo,
ik heb sinds kort (gunstig) een mooi FSA SLK carbon crankset gekocht. Alleen moet ik hier nog een geschikte ISIS trapas bij hebben. Ik ben al aan het zoeken geweest maar de meeste ISIS assen hebben nogal negatieve reviews, voornamelijk dat de lagers snel versleten zijn en dat de assen doorbreken.
Ik wou eerst de FSA platinum pro aanschaffen maar deze had ook nogal slechte reviews (ze braken allemaal doormidden schijnbaar).
Mijn vraag: wie van jullie heeft er ervaring met het ISIS systeem en welke as bevelen jullie aan? Aangezien ik niet erg vermogend ben wil ik er niet veel meer dan 50 euro aan uitgeven en hij moet ook niet superzwaar zijn want dan heb ik ook weinig meer aan de gewichtsbesparing van het nieuwe crankset.
Omdat er op dit forum nog niet zo veel stond over het ISIS systeem leek het me wel handig om er een nieuw topic over te starten.
Alvast bedankt voor de info.
ik heb sinds kort (gunstig) een mooi FSA SLK carbon crankset gekocht. Alleen moet ik hier nog een geschikte ISIS trapas bij hebben. Ik ben al aan het zoeken geweest maar de meeste ISIS assen hebben nogal negatieve reviews, voornamelijk dat de lagers snel versleten zijn en dat de assen doorbreken.
Ik wou eerst de FSA platinum pro aanschaffen maar deze had ook nogal slechte reviews (ze braken allemaal doormidden schijnbaar).
Mijn vraag: wie van jullie heeft er ervaring met het ISIS systeem en welke as bevelen jullie aan? Aangezien ik niet erg vermogend ben wil ik er niet veel meer dan 50 euro aan uitgeven en hij moet ook niet superzwaar zijn want dan heb ik ook weinig meer aan de gewichtsbesparing van het nieuwe crankset.
Omdat er op dit forum nog niet zo veel stond over het ISIS systeem leek het me wel handig om er een nieuw topic over te starten.
Alvast bedankt voor de info.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40612
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Isis platinum pro is prima. Ligt bij mij in mijn Santos ATB en gaat gewoon goed.
Less is bore
het probleem met een ISIS bracket is volgens mij dat er te weinig plaats is voor de lagering zodat er met kleine kogellagers en cups moet gewerkt worden. In een oversized bracket zoals van de Pinarello's zou er in principe meer plaats moeten zijn maar ik weet niet of dit ook zo is.
AmClassic reed ermee dacht ik (Stronglight Pulsion cranks), misschien kan hij zijn ervaringen ook eens posten ?
Motta
AmClassic reed ermee dacht ik (Stronglight Pulsion cranks), misschien kan hij zijn ervaringen ook eens posten ?
Motta
Motta
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Ik weet ook niet zeker of die platinum pro helemaal niks is maar ik wou eens weten of er ook veel positieve ervaringen mee waren (er van uit gaande dat bij negatieve ervaringen waarschijnlijk eerder reviews worden gegeven dan positieve)
In hoeverre maakt asbreedte/lengte eigenlijk uit bij assen? Kan hierdoor de derailleur absoluut niet meer passen in het slechtste geval of maakt dat niets uit?
O ja in mijn geval gaat het om een normale BSA as als ik het goed heb (68mm breed, Concorde Razorblade (oude))
Ik weet ook niet zeker of die platinum pro helemaal niks is maar ik wou eens weten of er ook veel positieve ervaringen mee waren (er van uit gaande dat bij negatieve ervaringen waarschijnlijk eerder reviews worden gegeven dan positieve)
In hoeverre maakt asbreedte/lengte eigenlijk uit bij assen? Kan hierdoor de derailleur absoluut niet meer passen in het slechtste geval of maakt dat niets uit?
O ja in mijn geval gaat het om een normale BSA as als ik het goed heb (68mm breed, Concorde Razorblade (oude))
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ja ik bedoelde ook de inbouwmaat, italiaans is toch 70 mm dacht ik? Dus gewoon 108 mm aslengte moet geen problemen geven. (is een dubbel crankstel)
Zijn er nog meer mensen met gebruikservaringen met het ISIS systeem?
Bedankt weer alvast.
Zijn er nog meer mensen met gebruikservaringen met het ISIS systeem?
Bedankt weer alvast.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik heb nu een paar duizend km met amclassic as gereden. Tot nu toe blijft het allemaal prima draaien. Toen ik hem kocht ging ik ervan uit dat ik na dit seizoen gewoon weer een nieuwe as zou kopen of er misschien keramische lagers in zou zetten. Ik zie wel hoelang dat hij nog goed blijft lopen, een nieuwe kost toch maar iets van 30 euro.
Bedoel je deze bovenste as? (zie link)
http://www.amclassic.com/BB.html
Is niet erg zwaar (althans als gm voor gram staat), kost die hele as 30 euro of alleen de nieuwe lagers?
En dan nog een punt: waar zijn die te krijgen, kan op internet zo 1 2 3 geen winkel vinden die ze heeft..
http://www.amclassic.com/BB.html
Is niet erg zwaar (althans als gm voor gram staat), kost die hele as 30 euro of alleen de nieuwe lagers?
En dan nog een punt: waar zijn die te krijgen, kan op internet zo 1 2 3 geen winkel vinden die ze heeft..
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Misschien was de hele as ook wel goeie 40 euro, ik weet niet meer precies. Sharkman kan er 1 naar Nederland voor je halen, moet je hem even een mailtje sturen kan je meteen de huidige prijs.
Hij kan ook aan Stronglight assen komen, maar die zijn heel erg duur met een goede 100 euro. Gaan waarschijnlijk wel wat langer mee, maar zijn ook 50 gram zwaarder.
Hij kan ook aan Stronglight assen komen, maar die zijn heel erg duur met een goede 100 euro. Gaan waarschijnlijk wel wat langer mee, maar zijn ook 50 gram zwaarder.
Quoten: Origineel geplaatst door heusw op 21 Mei 2006
Bedoel je deze bovenste as? (zie link)http://www.amclassic.com/BB.html Is niet erg zwaar (althans als gm voor gram staat), kost die hele as 30 euro of alleen de nieuwe lagers? En dan nog een punt: waar zijn die te krijgen, kan op internet zo 1 2 3 geen winkel vinden die ze heeft..
140 gr. is toch niet echt zwaar dacht ik zo...?
iemand ervaringen met SKF ?
Bedoel je deze bovenste as? (zie link)http://www.amclassic.com/BB.html Is niet erg zwaar (althans als gm voor gram staat), kost die hele as 30 euro of alleen de nieuwe lagers? En dan nog een punt: waar zijn die te krijgen, kan op internet zo 1 2 3 geen winkel vinden die ze heeft..
140 gr. is toch niet echt zwaar dacht ik zo...?
iemand ervaringen met SKF ?
Quote: Origineel geplaatst door SpEric op 23 Mei 2006
140 gr. is toch niet echt zwaar dacht ik zo...?iemand ervaringen met SKF ?
Ja dat vond ik ook al. Heb hem even een mailtje gestuurd..
140 gr. is toch niet echt zwaar dacht ik zo...?iemand ervaringen met SKF ?
Ja dat vond ik ook al. Heb hem even een mailtje gestuurd..