Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

ventielverlenger voor tubes

longdistance
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 mei 2006 20:43

longdistance 18 mei 2006 20:55

Net een stel tijdritwielen aangeschaft (Vuelta Pro Carbon) met daarbij meteen een stel ventielverlengers. Helaas gaat het hierbij om verlengers waarbij je de "kop"van het ventiel moet afdraaien. Met de Vittoriatubes is dit niet mogelijk.
Heeft iemand een adres in Nederland waarbij ik de ventielverlengers kan krijgen die passend zijn op tubes (sclaverandventiel) en waarbij de kop er niet afgedraaid hoeft te worden.
Johan
http://www.endorfin-solvis.de" onclick="window.open(this.href);return false; & http://www.mtbmarathonteam.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

resch
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 mar 2006 10:44

resch 19 mei 2006 00:27

Bij de cx tubes gaat het kopje er wel vanaf, bij de goedkopere (rally) inderdaad niet, maar hiervoor heeft bijvoorbeeld zipp een verlengertje. Ventielschroefje moet wel open blijven staan, maar dat maakt niks uit omdat de luchtdruk in de band het ventiel dicht drukt.

meca1
Forum-lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 21 mei 2006 00:05

meca1 21 mei 2006 00:32

bij salden...
 

kane
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 14 mei 2006 21:14

kane 21 mei 2006 16:24

Het dopje moet wel los kunnen hoor, dan kan de Vittorio gewoon gebruikt worden ik gebruik ze ook, zijn beter dan de koperen waar het ventielopen moet blijven staan. deze zijn ook veel dikker dan de Vittorio.
succes met je mooie wielen.
Jan
http://www.duursportersweb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 21 mei 2006 16:41

Quoten: Origineel geplaatst door Resch op 18 Mei 2006

Bij de cx tubes gaat het kopje er wel vanaf, bij de goedkopere (rally) inderdaad niet, maar hiervoor heeft bijvoorbeeld zipp een verlengertje. Ventielschroefje moet wel open blijven staan, maar dat maakt niks uit omdat de luchtdruk in de band het ventiel dicht drukt.


Klopt. Kan er bij Vittoria wél af, behalve bij de tubes die sowieso al te belachelijk zijn om op zo'n dure wielen te leggen (de Rally idd).
Voorts moet zowat elke winkel je zo'n ander type ventielverlengers kunnen leveren.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2774
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 21 mei 2006 17:22

Vermijd de tubeverlengers waarbij de nippel open blijft staan, hier zijn in Duitsland en Zwitserland al ongelukken mee gebeurd (afloper in snelle afdalingen).
Ik kan je wel aan het topeak gereedschapje helpen (waren lastig leverbaar en vrij prijzig, heb er meteen maar wat laten komen). voordeel is dat je met je originele tubesventiele kunt werken en dat er geen (zwaar) ventiel je wiel in onbalans brengt (dit is echt zo!).
Werk perfect! mail maar al je er eentje wilt.

friescheleeuw
Forum-lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 17 feb 2005 16:12

friescheleeuw 21 mei 2006 19:13

Sharkman, ik gebruik van die ventieverlenger waar je over spreekt. hoe zit dat met die ongelukken waarbij de tube er af loopt?
ben van plan mijn vuelta carbon pro's binnenkort te gebruiken in een heuvelachtige koers; is dus geen goed idee?

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2774
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 22 mei 2006 22:33

Geen echt goed idee: afloper is geen tube die van de velg loop maar een band die extreem snel zijn lucht verliest. hang je fiets maar eens in de haken en draai het achterwiel maar eens extreem snel rond, tien tegen 1 dat de centrifugaalkracht een ventiel dat los is gewoon open drukt.
Ik zou voor een betere oplossing kiezen (p.s. met de Topeaks heb je geen verlengers nodig en kun je je ventiel op afstand dicht draaien.
Mail maar als je er eentje wilt

friescheleeuw
Forum-lid
Berichten: 207
Lid geworden op: 17 feb 2005 16:12

friescheleeuw 23 mei 2006 00:13

ok sharkman
 zit te denken om dat gereedschapje van je te kopen; wat is t eigenlijk precies? over prijs worden we t vast wel eens
 

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 23 mei 2006 11:28

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 22 Mei 2006

1. Geen echt goed idee: afloper is geen tube die van de velg loop maar een band die extreem snel zijn lucht verliest. hang je fiets maar eens in de haken en draai het achterwiel maar eens extreem snel rond, tien tegen 1 dat de centrifugaalkracht een ventiel dat los is gewoon open drukt.
2. Ik zou voor een betere oplossing kiezen (p.s. met de Topeaks heb je geen verlengers nodig en kun je je ventiel op afstand dicht draaien.


1. Ik heb er ooit nog mee gereden en niet direct problemen gehad. Basso rijdt blijkbaar ook met zo'n "open" ventielverlenger.
         
2. Hé, hoe werkt die Topeak verlenger dan wel? Heb je daar iets van foto's van? Klinkt boeiend!
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2774
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 23 mei 2006 19:45

Dit zijn ze:
http://www.hudsontrail.com/viewItem/10/ ... d8ea924f07
je schroeft hem op je ventiel, pompt je band op, draaid je ventiel weer vast met de nippel en schroeft de verlenger weer eraf: klaar.

Plaats reactie