Alles over vakanties op én met de fiets

HELP: Vanaf het westland richting Tilburg

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 17 mei 2006 18:04

Beste mensen,
Graag wil ik binnekort vanaf het westland om precies te zijn Wateringen een trainingsrit richting Tilburg te maken (richting Goirle om precies te zijn moet ik naar Poppel, dat is net over de grens)wat is voor mij de beste en kortste route
ik heb al wat uitgestippeld via de ANWB routeplanner dan kom ik op:
Binnendoor via Schipluiden (vlakbij delft) naar schiedam
richting
Beneluxtunnel,
Smitshoek,
Middeldijk
Barendrecht
's Gravendeel
Wagenberg
Zwijndrecht / Puttershoek (richting breda)
dan heb je een brug over het water waar een spoorlijn en de A16 loopt kan ik daar met me fiets overheen?
Terheijden
Door Breda
Bavel
Gilze
Goirle
Poppel

fust
Forum-lid

fust 18 mei 2006 10:44

Zie mijn opmerkingen (cursief) hieronder
Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 17 Mei 2006

Beste mensen,
Graag wil ik binnekort vanaf het westland om precies te zijn Wateringen een trainingsrit richting Tilburg te maken (richting Goirle om precies te zijn moet ik naar Poppel, dat is net over de grens)wat is voor mij de beste en kortste route
ik heb al wat uitgestippeld via de ANWB routeplanner dan kom ik op:
Binnendoor via Schipluiden (vlakbij delft) naar schiedam
richting
Beneluxtunnel,
Smitshoek,
Middeldijk
Barendrecht
's Gravendeel
Wagenberg
Zwijndrecht / Puttershoek (richting breda)
dan heb je een brug over het water waar een spoorlijn en de A16 loopt kan ik daar met me fiets overheen? Dit is de Moerdijkbrug, daar kan je inderdaad met de fiets overheen. Laatst (paar maanden geleden) moesten wij wel flink omfietsen om de brug op te komen. Ik weet niet hoe de situatie nu is.
Terheijden
Door Breda (zou ik niet doen, ik zou vanaf de Moerdijk de volgende route kiezen: Lage/Hooge Zwaluwe, Made, Oosterhout (in Oosterhout goed opletten...) en vervolgens langs het Wilhelminakanaal tot Dongen. Daarna Rijen-Gilze-Alphen-Poppel)
Bavel
Gilze
Goirle
Poppel

leblanc
Forum-lid

leblanc 18 mei 2006 13:47

Via de afsluitdijk is de beste weg voor jou:)
Mvg,<br>
LeBlanc

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 18 mei 2006 17:37

De Moerdijkbrug is geen probleem, die is overigens niet afgesloten geweest voor de fiets, alleen langs de A16 naar Breda kan volgens mij nog niet zomaar. Maar misschien is het vanaf de moerdijk wel handiger om richting Lage Zwaluwe te rijden en vanaf daar naar Oosterhout en daarna naar Tilburg.
Het beginstuk van de route via Barendrecht kan, maar er zijn ook nog andere opties. Op zich is door Rotterdam heen nog redelijk te doen, bijvoorbeeld over de Erasmusbrug. Bovenlangs en dan via de van Brienenoord is ook een goede optie. Je kan dan via Ridderkerk, Zwijndrecht en Dordrecht naar Moerdijk rijden. Of via Ridderkerk, Barendrecht (heinenoordtunnel), Puttershoek, 's Gravendeel (kiltunnel), Moerdijk etc. Of via Ridderkerk, Alblasserdam, Papendrecht, Sliedrecht (baanhoekbrug), Dordrecht (hier kun je eventueel met het pontje naar Werkendam), Moerdijk etc.

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 18 mei 2006 23:39

Quoten: Origineel geplaatst door leblanc op 18 Mei 2006

Via de afsluitdijk is de beste weg voor jou:)

Ja dat is ook een optie Joram, beetje om
zouden jullie zoals fust hierboven doet de route kunnen nerzetten die andere reacties verwaren me een beetje

Plaats reactie