Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Hoesje telefoon (HTC Desire)

harmp10
Forum-lid

harmp10 01 jan 2011 18:58

Sinds enkele weken ben ik in het bezit van een HTC Desire Z. Heerlijk apparaat, maar wel te groot voor mijn huidige geïmproviseerde ´zweethoesje´ die ik gebruik bij het fietsen om m´n telefoon te beschermen. Ik wil graag een nieuw hoesje (´wallet´ ) voor het komend voorjaar. Heeft iemand tips? Wat zijn jullie ervaringen?
Kuota Kharma 2010 ¦ Campagnolo Centaur Carbon ¦ Marchisio Carbo Race

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 01 jan 2011 19:10

Voor mijn Blackberry Torch gebruik ik dit hoesje met het fietsen.
Ben normaal anti hoesjes, maar met fietsen toch wel fijn.

peleccotur
Forum-lid

peleccotur 01 jan 2011 20:31

Ik heb me telefoon (samen met paspoort) ook vaak gewoon in zon hersluitbaar zakje. Of zelfs gewoon een simpel boterhamzakje meestal op de MTB, aangezien er dan ook nog wel eens modder rondvliegt.

Natuurlijk niet ideaal als je je telefoon regelmatig wil bedienen, maar daar neem ik hem niet voor mee met fietsen.

jeroenkuiper
Forum-lid

Gebruikersavatar jeroenkuiper 02 jan 2011 01:15

http://cgi.ebay.nl/HTC-Desire-HD-Etui-P ... _600wt_905

zoiets heb ik toendertijd ook voor mijn desire gekocht... alleen dan van HTC zelf. werkt perfect en beschermt de telefoon goed.
Afbeelding

harmp10
Forum-lid

harmp10 02 jan 2011 14:52

Dank Jeroen, maar dit houdt de telefoon niet vrij van zweet zo te zien...
Kuota Kharma 2010 ¦ Campagnolo Centaur Carbon ¦ Marchisio Carbo Race

swoosh
Forum-lid

swoosh 02 jan 2011 15:20

Naar mijn weten zijn nagenoeg alle hoesjes, wallets, pouches niet geheel sluitend. Eenvoudigweg omdat je zo nog wat knoppen kunt bedienen in gesloten toestand en kabeltjes aangesloten kunt houden en belgeluid kunt horen.

Het meest eenvoudige zijn hersluitbare diepvrieszakjes.
Ook zijn er "beachbags" voor mobiele telefoons. Maar daar zit je phone gewoon ruim in net als in een hersluitbare diepvrieszak. voorbeeld
En anders moet je op zoek naar een waterdicht zakje/hoesje wat niet specifiek voor de Desire gemaakt is. Persoonlijk zou ik dan kijken naar iets wat ook een beetje bescherming geeft.

Zelf heb ik ook een HTC Desire en die in alleen in een plastic zakje meenemen is nogal kwetsbaar en voor in je achterzak op de fiets eigenlijk te zwaar. Gelukkig heb ik nog een oude Samsung prepaid. Zo'n opklapbaar dingetje, veel lichter en handzamer om mee te nemen. Bovendien als daar iets mee gebeurt, jammer dan.
Afbeelding

lucifur
Forum-lid

lucifur 02 jan 2011 15:44

Doe hem in een bidon met wat van dat schuimdinges.

buddo
Forum-lid

buddo 02 jan 2011 15:59

Peleccotur schreef:Ik heb me telefoon gewoon in zon hersluitbaar zakje. Of zelfs gewoon een simpel boterhamzakje.

Idem hier... telefoon en briefje van 10 euro in plastic zakje... gegarandeerd droog. Gebruiken tijdens fietsen is dan niet mogelijk, maar is bij mij alleen bedoeld voor noodgevallen.

spietpiet
Forum-lid

spietpiet 02 jan 2011 16:15

dnns
Forum-lid

dnns 02 jan 2011 18:24

buddo schreef:
Peleccotur schreef:Ik heb me telefoon gewoon in zon hersluitbaar zakje. Of zelfs gewoon een simpel boterhamzakje.

Idem hier... telefoon en briefje van 10 euro in plastic zakje... gegarandeerd droog. Gebruiken tijdens fietsen is dan niet mogelijk, maar is bij mij alleen bedoeld voor noodgevallen.

Dit doe ik ook (mijn pinpas er ook nog bij in samen met een kopie van mijn paspoort en medische gegevens). Bij de appie om de hoek heb ik van die hersluitbare zakjes gekocht en die gebuik ik naar volle tevredenheid.

peedsbikes
Forum-lid

peedsbikes 04 jan 2011 23:11

Heb van neopreen een hoesje zelf genaaid op de naaimachine. Voordeel, zweet en spatwater bestendig en goede bescherming en floept ook niet eenvoudig uit je zakje.

Heb mezelf een tijdje geleden een armband van roadid kado gegeven met daarop alle gegevens, medici hebben het niet zo gekopieerde id kaartjes en bovendien nog strafbaar ook je kunt beter je echte id kaart meenemen, pas maar op als je regelmatig door rood rijd.
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"

dnns
Forum-lid

dnns 04 jan 2011 23:51

peedsbikes schreef:Heb van neopreen een hoesje zelf genaaid op de naaimachine. Voordeel, zweet en spatwater bestendig en goede bescherming en floept ook niet eenvoudig uit je zakje.

Heb mezelf een tijdje geleden een armband van roadid kado gegeven met daarop alle gegevens, medici hebben het niet zo gekopieerde id kaartjes en bovendien nog strafbaar ook je kunt beter je echte id kaart meenemen, pas maar op als je regelmatig door rood rijd.

Door rood rijden lijkt me strafbaar, maar een kopie van je id bij je hebben toch niet?

Plaats reactie