Hallo,
Mijn Campa achterderailleur is versleten. Een nieuwe is behoorlijk kostbaar.
Alternatief van shimano is veel goedkoper, Maar werkt dat goed met een campa ergopowerset 9 vits????
BVD
GT Giant
Campa ergopower + shimano achterderailleu
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat werkt niet goed samen. Derailleurs van Shimano en Campa zijn niet uitwisselbaar (zonder Shiftmate). Komt bij een originele campa derailleur al heel gevoelig hoe de kabel zit, doe je hem aan de verkeerde kant door het geultje dan schakelt de fiets voor geen meter.
9 speed Chorus naaf kost 75 euri bij Salden. Maar iedere beetje FM moet zo een Veloce 9 speed kunnen bestellen. Ben je voor 6 tientjes klaar.
Weet je wel zeker dat je achter-derailleur versleten is? Want erg veel kan er niet aan verslijten. Ik heb hier een fiets met 8 speed Athena derailleur die het nog uitstekend doet na dik 30k km's. Ik denk eigenlijk dat het probleem in je kabels zit. Dat je dus een nieuw setje kabels aan moet schaffen.
9 speed Chorus naaf kost 75 euri bij Salden. Maar iedere beetje FM moet zo een Veloce 9 speed kunnen bestellen. Ben je voor 6 tientjes klaar.
Weet je wel zeker dat je achter-derailleur versleten is? Want erg veel kan er niet aan verslijten. Ik heb hier een fiets met 8 speed Athena derailleur die het nog uitstekend doet na dik 30k km's. Ik denk eigenlijk dat het probleem in je kabels zit. Dat je dus een nieuw setje kabels aan moet schaffen.
-
- Forum-lid HC
Lijkt mij ook niet goed werken. ben het dan ook bijna met amclassic eens, op een klein dingetje na. Wel de kabels vernieuwen ja dat is zeer belangrijk, maar ook handig is het om de derailleur wieltjes te vervangen dan schakelt hij ook weer als nieuw.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Derailleurwieltjes zie je helemaal zo van als ze versleten zijn. Dan zijn ze namelijk puntig geworden of ze lopen slecht, maar van dat laatste gaat de fiets meestal niet slecht schakelen, het kost je enkel energie. Er hoort een beetje speling op de wieltjes te zitten.