Ksyrium SL of Elite
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 08 mei 2006 13:49
Heb mij zonet een nieuwe racer besteld. ben echter nog aan het twijfelen welke wielen eronder moeten komen. Heb voorlopig de ksyrium elite wielen genomen maar twijfel nog om de overstap te maken naar de duurdere (240 EUR verschil) maar zoveel knappere ksyrium SL. Nu is mijn vraag: In welke mate zal ik een verschil voelen betreffende rijeigenschappen tussen deze twee wielsets?
Heb geen idee in welke mate een goede 200 gr in gewicht het rijden beïnvloed? Kom uit het mountainbiken en daar bieden lichte wielen het voordeel sneller te kunnen accelereren na een korte bocht maar voor een racer heb ik geen idee?
Als er nog andere alternatieven zijn voor 600 EUR mag je die ook altijd vernoemen. Ben zelf 75 kg voor 1,85 m dus in theorie zouden er geen beperkingen mogen zijn kwa maximaal gewicht berijder.
Alvast bedankt!
Heb geen idee in welke mate een goede 200 gr in gewicht het rijden beïnvloed? Kom uit het mountainbiken en daar bieden lichte wielen het voordeel sneller te kunnen accelereren na een korte bocht maar voor een racer heb ik geen idee?
Als er nog andere alternatieven zijn voor 600 EUR mag je die ook altijd vernoemen. Ben zelf 75 kg voor 1,85 m dus in theorie zouden er geen beperkingen mogen zijn kwa maximaal gewicht berijder.
Alvast bedankt!
Alternatieven zijn de hier zeer geprezen Campagnolo Eurus, zowel 2005 als 2006 model, verder zijn de kenners zeer te spreken over de Easton wielsets (op dit moment problemen met levering) en dan kan je ook nog eens kijken bij Fulcrum, model racing 1.
Als je de zoekfunctie loslaat op Mavic Ksyrium zal je hele discussies vinden over deze wielen met vele voor en tegenstanders. Bij bovengenoemde wielen eigenlijk alleen maar positieve kritieken.
Als je de zoekfunctie loslaat op Mavic Ksyrium zal je hele discussies vinden over deze wielen met vele voor en tegenstanders. Bij bovengenoemde wielen eigenlijk alleen maar positieve kritieken.
You can never be too Specialized
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 08 mei 2006 13:49
Tja van de campa eurus wielen heb ik ook al heel wat gelezen. Mijn fietsenboer (zelf een gedreven fietser en super reputatie) raad mij echter eerder de mavics SL aan tegenover de eurus. Tja wie te geloven? Waarschijnlijk veel te maken met persoonlijke voorkeur.
Is een meerprijs van 240 euro tussen de SL's en de Elites te verantwoorden qua rijgedrag. Met andere woorden voel je het verschil tussen beide wielen?
Is een meerprijs van 240 euro tussen de SL's en de Elites te verantwoorden qua rijgedrag. Met andere woorden voel je het verschil tussen beide wielen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Tja fietsenmaker verdient waarschijnlijk wat meer aan die Ksyrium SL's of hij heeft ze nog liggen en wil ze kwijt.
Je 75 kg zullen die Ksyrium SL's nog wel overleven als je er maar niet te lomp mee doet.
Wat denk je dat je op een racefiets geen voordeel heb van lichtere velgen? Het verschil voel je enkel aan het begin en als je een keer wisselt met een lomp zware wielset.
Je 75 kg zullen die Ksyrium SL's nog wel overleven als je er maar niet te lomp mee doet.
Wat denk je dat je op een racefiets geen voordeel heb van lichtere velgen? Het verschil voel je enkel aan het begin en als je een keer wisselt met een lomp zware wielset.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 08 Mei 2006
Tja fietsenmaker verdient waarschijnlijk wat meer aan die Ksyrium SL's of hij heeft ze nog liggen en wil ze kwijt.
Je 75 kg zullen die Ksyrium SL's nog wel overleven als je er maar niet te lomp mee doet.
Wat denk je dat je op een racefiets geen voordeel heb van lichtere velgen? Het verschil voel je enkel aan het begin en als je een keer wisselt met een lomp zware wielset.
De eurus is een versie die "verlicht" is lichtere spaken dan het iets goedkopere broertje/zusje, met de SL hoor je problemen met de velgen/overige SL's voorkomen.
Tja fietsenmaker verdient waarschijnlijk wat meer aan die Ksyrium SL's of hij heeft ze nog liggen en wil ze kwijt.
Je 75 kg zullen die Ksyrium SL's nog wel overleven als je er maar niet te lomp mee doet.
Wat denk je dat je op een racefiets geen voordeel heb van lichtere velgen? Het verschil voel je enkel aan het begin en als je een keer wisselt met een lomp zware wielset.
De eurus is een versie die "verlicht" is lichtere spaken dan het iets goedkopere broertje/zusje, met de SL hoor je problemen met de velgen/overige SL's voorkomen.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5619
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Ik ben dik tevreden over mijn Ksyriums, heb ruim 3 jaar op de SL's gereden.1 keer spaakbreuk gehad, en 1 keer een scheur in de velg. Maar dat was na een crash in een diepe put. Maar gelukkig probleemloos vervangen.
Ik rij nu ongeveer een maand of 4 met de ES, ik ben er weer tevreden over.Het zijn dus echt geen probleemloze wielen, ik heb ook een stel mavic open sub pro ceramic 32 spaaks handgespaakt, dat zijn echt probleemloze wielen.
Maar ook met de Ksyriums heb ik al vele probleemloze kilometers gereden, en ik vind het heel prettige wielen. Ik kan ze aanraden, maar op dit forum ligt de voorkeur bij de Eurussen
Ik rij nu ongeveer een maand of 4 met de ES, ik ben er weer tevreden over.Het zijn dus echt geen probleemloze wielen, ik heb ook een stel mavic open sub pro ceramic 32 spaaks handgespaakt, dat zijn echt probleemloze wielen.
Maar ook met de Ksyriums heb ik al vele probleemloze kilometers gereden, en ik vind het heel prettige wielen. Ik kan ze aanraden, maar op dit forum ligt de voorkeur bij de Eurussen
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 08 Mei 2006
Ik ben dik tevreden over mijn Ksyriums, heb ruim 3 jaar op de SL's gereden.1 keer spaakbreuk gehad, en 1 keer een scheur in de velg. Maar dat was na een crash in een diepe put. Maar gelukkig probleemloos vervangen.
Ik rij nu ongeveer een maand of 4 met de ES, ik ben er weer tevreden over.Het zijn dus echt geen probleemloze wielen, ik heb ook een stel mavic open sub pro ceramic 32 spaaks handgespaakt, dat zijn echt probleemloze wielen.
Maar ook met de Ksyriums heb ik al vele probleemloze kilometers gereden, en ik vind het heel prettige wielen. Ik kan ze aanraden, maar op dit forum ligt de voorkeur bij de Eurussen
Hoi,
Niet alleen op dit forum, hoor.
Ciao,
Ik ben dik tevreden over mijn Ksyriums, heb ruim 3 jaar op de SL's gereden.1 keer spaakbreuk gehad, en 1 keer een scheur in de velg. Maar dat was na een crash in een diepe put. Maar gelukkig probleemloos vervangen.
Ik rij nu ongeveer een maand of 4 met de ES, ik ben er weer tevreden over.Het zijn dus echt geen probleemloze wielen, ik heb ook een stel mavic open sub pro ceramic 32 spaaks handgespaakt, dat zijn echt probleemloze wielen.
Maar ook met de Ksyriums heb ik al vele probleemloze kilometers gereden, en ik vind het heel prettige wielen. Ik kan ze aanraden, maar op dit forum ligt de voorkeur bij de Eurussen
Hoi,
Niet alleen op dit forum, hoor.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5619
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Hoi,
Niet alleen op dit forum, hoor.
Ciao,
Nou, dat valt in de praktijk toch vies tegen, kijk maar eens bij toertochten en evenementen als de AGR en ook bij cyclo's rijdt het gros toch op Ksyriums SL of Elite.
Weet ook wel veel complete fietsen worden standaard geleverd met Ksyrium, maar toch!
Maar iedereen moet maar lekker zelf weten wat voor wielen die in zijn karretje steekt, ik persoonlijk kan de Ksyriums aanraden ook vanwege de goede service en garantie (ook weer persoonlijk). Bij spaakbreuk is een Ksyrium zo gemaakt, en nog niet verloren. Ben voor de rest een grote campa fan
Niet alleen op dit forum, hoor.
Ciao,
Nou, dat valt in de praktijk toch vies tegen, kijk maar eens bij toertochten en evenementen als de AGR en ook bij cyclo's rijdt het gros toch op Ksyriums SL of Elite.
Weet ook wel veel complete fietsen worden standaard geleverd met Ksyrium, maar toch!
Maar iedereen moet maar lekker zelf weten wat voor wielen die in zijn karretje steekt, ik persoonlijk kan de Ksyriums aanraden ook vanwege de goede service en garantie (ook weer persoonlijk). Bij spaakbreuk is een Ksyrium zo gemaakt, en nog niet verloren. Ben voor de rest een grote campa fan
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
- Berichten: 803
- Lid geworden op: 02 jan 2005 22:30
Een andere optie voor rond de 600 euro zijn de DT-Swiss wielen. Exclusief, licht(1450gr) en makkelijk kwa onderhoud en herstel. Ik zou wel niet de wielset kopen, maar de handgespaakte set, want dan zal je goedkoper uitkomen. Zo heb ik het ook gedaan.Er zitten 32 spaken per wiel in en als je ze los koopt ken je ook nog kiezen welke spaken je wil(rond of plat e.d.)
Mijn wielen zijn trouwens na het lange wachten een weekje binnen en ze rijden fantastisch.
Mijn wielen zijn trouwens na het lange wachten een weekje binnen en ze rijden fantastisch.
Excuse me while I kiss the sky
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5619
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Dat heb ik ook al gezegd, er gaat niets boven een vakkundig 32 spaaks handgespaakt setje. Natuurlijk heb ik die ook en voor de Belgische klassiekers is er niets betrouwbaarders.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!