Ketting loopt er af
-
- Forum-lid
Misschien een probleem met je freewheel waardoor je cassette mee gaat draaien met het draaien van je wiel?
Ik doe maar een wilde gok!
Ik doe maar een wilde gok!
Etymologisch is het woord fiets niet te verklaren.
Quoten: Origineel geplaatst door Fietslicht op 03 Mei 2006
Misschien een probleem met je freewheel waardoor je cassette mee gaat draaien met het draaien van je wiel?Ik doe maar een wilde gok!
Hoi,
En ik denk dat het nog een goede gok is ook...
Ciao,
Misschien een probleem met je freewheel waardoor je cassette mee gaat draaien met het draaien van je wiel?Ik doe maar een wilde gok!
Hoi,
En ik denk dat het nog een goede gok is ook...
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Misschien een probleem met je freewheel waardoor je cassette mee gaat draaien met het draaien van je wiel?
Dit vermoed ik ook, als ik fiets en ik haal mijn voeten van de trappers, dan draaien deze mee namelijk.
Hoe los ik dit op dat "Freewheel"? Alles uit elkaar halen en schoonmaken?
Dit vermoed ik ook, als ik fiets en ik haal mijn voeten van de trappers, dan draaien deze mee namelijk.
Quoten: Origineel geplaatst door wajang op 06 Mei 2006
Hoi,
En terug inolieen uiteraard.
Ciao,
Hoi,
En terug inolieen uiteraard.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
Je freewheel los halen, moet je eigenlijk iedere 3000K en dan opnieuw vetten, is het geratel ook meteen een stuk minder
Jan
Jan
http://www.duursportersweb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
postamble();
Ach, alleen aan de naven zal het niet altijd liggen.
Ik heb dit probleem ook ondervonden na een servicebeurt, heb nieuwe lagers in m'n freewheel gezet, (overigens wel door mijzelf....kan de oorzaak zijn geweest). De oplossing lag bij mij in het "even doorbijten", na een kilometer of tweehonderd was het eigenlijk wel weg. Bij mij viel op dat ik als ik op m'n stuur ging hangen en dus de druk van het achterwiel afhaalde het 'meelopen' afnam. Ik heb ook de snelspanner van het achterwiel ietsje minder vast gezet, misschien dat dit ook meegewerkt heeft...
Succes ermee..
Ach, alleen aan de naven zal het niet altijd liggen.
Ik heb dit probleem ook ondervonden na een servicebeurt, heb nieuwe lagers in m'n freewheel gezet, (overigens wel door mijzelf....kan de oorzaak zijn geweest). De oplossing lag bij mij in het "even doorbijten", na een kilometer of tweehonderd was het eigenlijk wel weg. Bij mij viel op dat ik als ik op m'n stuur ging hangen en dus de druk van het achterwiel afhaalde het 'meelopen' afnam. Ik heb ook de snelspanner van het achterwiel ietsje minder vast gezet, misschien dat dit ook meegewerkt heeft...
Succes ermee..
groetjes Rudo
Freewheel onderhouden is een heel gepruts (wel leuk btw). Fietsenmakers beginnen er niet aan en verkopen je een nieuwe. Geen slecht idee denk ik.
Cassette-body's: http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=45
Zou ik persoonlijk ook niet aan beginnen als het niet m'n hobby was.
Cassette-body's: http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=45
Zou ik persoonlijk ook niet aan beginnen als het niet m'n hobby was.