Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Zadeltasje

redhot
Forum-lid

redhot 01 mei 2006 23:53

Wat is volgens jullie het ideale zadeltasje? Dus merk, grootte en met kliksysteem of niet?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 mei 2006 00:13

Je achterzak  en anders het kleinste wat je kan vinden wat groot genoeg is voor jouw. Hoe groter hoe meer het wiebelt en hoe lelijker het staat.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 02 mei 2006 00:44

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 01 Mei 2006

Het ideale tasje bestaat niet, ik heb een klein tasje met een reserve bandje en wat plakspullen en 3 co2 patronen erin en een multitool voor als er wat onderweg los zou raken, een ander doet wat in z,n rugzak van z,n shirt en weer een ander neemt een zadeltas onder  z,n fiets waar je half nederland met voedsel kan voorzien . De een wil niks onder z,n zadel hangen en de ander weer wel, ideaal bestaat niet , ieder z,n voorkeur.

Mijn 3 zakken op me rug zijn mijn ideale tas.
Offtopic:De rosa keertje rondje Brielle rijden, zodra me nieuwe fiets klaar is? (zonder de pond in maassluis te gebruiken, datwordt me te kort als Junior) je woont toch vlakbij mij .(ik woon in esselanden)

fitseflitser
Forum-lid

fitseflitser 02 mei 2006 10:54

Van een te groot zadeltasje gaat je broek slijten heb ik gemerkt. Het gaat nl net ietsje schuren als je pech hebt. Probleem is nl dat die tasjes dan net iets breder zijn dan je zadel waardoor je broek er langsschampt.
I want to ride my bicycle, I want to ride it where I like.. (Queen)

margit
Forum-lid

margit 02 mei 2006 12:22

Deze heb ik:
http://www.roseversand.de/output/contro ... tail2=1003
Topeak Compact Suvival Tool Wedge, 2 vakjes, de bovenste zit gereedschap, en in de onderste heb ik pleister, schaar, binnenband, en zo'n opzetstukje zodat je je band met een normale pomp kunt oppompen en vaak doe ik er mijn mobiel in. Groot genoeg dus!

chrizll

chrizll 02 mei 2006 13:59

In Fiets nr. 4 staat bij 'gezien en getest' een zadeltasje van carbon, 92 gram, € 59
Ikzelf rij trouwens zonder, zo'n tasje vind ik niet mooi staan, de achterzakken in mn shirt zijn wel genoeg

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 02 mei 2006 14:51

Wat zie je nu van dat zadeltasje dat onderaan je zadel hangt? Of vind je het niet mooi voor ANDEREN die het wel kunnen zien? So what ?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

chrizll

chrizll 02 mei 2006 19:54

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 02 Mei 2006

Wat zie je nu van dat zadeltasje dat onderaan je zadel hangt? Of vind je het niet mooi voor ANDEREN die het wel kunnen zien? So what ?

Je zorgt er toch ook voor dat andere onderdelen niet uit toon vallen bij je fiets? Nou hoeft dat voor een zadeltasje niet altijd perse zo te zijn, maar het moet iig niet eentje zijn die zo erg opvalt dat het lelijk is

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 02 mei 2006 22:35

Ik heb een mooi klein tasje van Continental, met biba, bandenlichters stukje ketting en wat powerlinks..just in case.
"Try not. Do or do not......there is no try"

Plaats reactie