Hallo,
Ik wil, met het oog op enkele cyclo-sportiven, wat gaan doen aan 'klim'-trainingen. Ik woon in Tilburg. Weet iemand hier in de omgeving (met een straal van zo'n 25 of 30 km) iets wat op klimmetjes lijkt.
De bedoeling is dan er naar toe te fietsen, een uurtje te trainen, en weer lekker terug. Steeds naar Limburg rijden met de auto kost een hoop tijd en een hoop geld.
Ben benieuwd.
Groetjes, Jan.
berg-training
Het enige wat ik zo snel kan verzinnen, is richting de grote rivieren te gaan, en daar de bruggen te 'nemen' (Bruggen bij Hedel, Gorinchem, ...)
Ik weet het, het blijft behelpen (kom zelf ook uit regio Tilburg), maar het is beter dan niets.
Ikzelf heb ook wel eens een "rondje viaducten" gedaan: een route uitgestippeld met 13 viaducten (meeste over de A58 Tilburg-Eindhoven) in circa 50 km. Elk viaduct op de grote versnelling opknallen, en tussendoor lekker peddelen.
Ik weet het, het blijft behelpen (kom zelf ook uit regio Tilburg), maar het is beter dan niets.
Ikzelf heb ook wel eens een "rondje viaducten" gedaan: een route uitgestippeld met 13 viaducten (meeste over de A58 Tilburg-Eindhoven) in circa 50 km. Elk viaduct op de grote versnelling opknallen, en tussendoor lekker peddelen.
Met al die uitlaatgassen rond de snelwegen simuleer je in elk geval de drukke alpencols...
Verder zonder gekheid. Klimmen is toch eigenlijk niets meer dan rijden met (een voor de meesten niet erg hoge trapfrequentie) een constant wattage dat tegen je omslagpunt ligt.
Ik zou dus zeggen: blokken trainen tegen je omslagpunt aan. Kan het beste op de tacx. Alternatief is op weg. Moet dan wel een traject zijn waar je continu in de hartslag zone kunt blijven (geen stoplichten, afdalinkjes, rotondes, etc).
Hellinkjes oprijden riekt meer naar krachttraining als het met constante snelheid gebeurt, of naar intervaltraining als het explosief wordt gedaan.
Verder zonder gekheid. Klimmen is toch eigenlijk niets meer dan rijden met (een voor de meesten niet erg hoge trapfrequentie) een constant wattage dat tegen je omslagpunt ligt.
Ik zou dus zeggen: blokken trainen tegen je omslagpunt aan. Kan het beste op de tacx. Alternatief is op weg. Moet dan wel een traject zijn waar je continu in de hartslag zone kunt blijven (geen stoplichten, afdalinkjes, rotondes, etc).
Hellinkjes oprijden riekt meer naar krachttraining als het met constante snelheid gebeurt, of naar intervaltraining als het explosief wordt gedaan.