Polar own zone
Op mijn nieuwe CS200 zit ook de ''own zone'' functie. Ik heb nog niet de moeite genomen om me daar in te verdiepen aangezien mij dat in eerste instantie niet de moeite lijkt. Maar ik heb het graag mis. Heeft iemand al ervaring met deze methode?
<a target="_blank" href= "http://img55.imageshack.us/my.php?image ... on</a>
-
- Forum-lid
Ik heb de Ownzone functie eens geprobeerd op de CS100, maar ik ben er niet echt enthousiast over. Op de weg is het nauwelijks te doen om de hele sessie nauwkeurig te doen. Op de rollerbank natuurlijk wel, maar ik vraag me ook af wat de toegevoegde waarde is...
Klimmen is (een) kunst!
Quoten: Origineel geplaatst door jimbo op 28 April 2006
t ziet er geweldig uit. op papier. Ik heb dezelfde ervaring als Cono morales (kan het kriebeltje op de n niet vinden).Op de weg is die opbouw om stapsgewijs je hartslag te verhogen nauwelijks te gebruken.
t Kan kriebelen hoor!
t ziet er geweldig uit. op papier. Ik heb dezelfde ervaring als Cono morales (kan het kriebeltje op de n niet vinden).Op de weg is die opbouw om stapsgewijs je hartslag te verhogen nauwelijks te gebruken.
t Kan kriebelen hoor!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
Ik gebruik ook af en toe de Own Zone functie op mijn Polar CS200cad. Op de rollen is het inderdaad makkelijker dan op de weg om de eerste 5 minuten "precies" of te leggen.
Verder wel een nuttige functie om effectief te trainen. Op zondagochtend net uit bed gaan trainen of nog even na een dag hard werken is toch anders en dat wordt mooi aangegeven door het verlagen van het Own Zone gebied in het laatste geval.
Verder is het natuurlijk na een aantal keer proberen ook beter inschatten wat je ideale zone is op zondag en na het werken. Dan hoef je de test niet steeds opnieuw te doen, maar leer je zelf een idee te krijgen van de zones.
Verder wel een nuttige functie om effectief te trainen. Op zondagochtend net uit bed gaan trainen of nog even na een dag hard werken is toch anders en dat wordt mooi aangegeven door het verlagen van het Own Zone gebied in het laatste geval.
Verder is het natuurlijk na een aantal keer proberen ook beter inschatten wat je ideale zone is op zondag en na het werken. Dan hoef je de test niet steeds opnieuw te doen, maar leer je zelf een idee te krijgen van de zones.