Hallo mensen, ik heb maar weinig verstand van fietsonderdelen dus ik heb een aantal vragen.
Ik ben 1.94m en weeg ongeveer 90 kg, kan een carbon zadelpen dit wel aan, of moeten er wat kilootjes af?Ik heb een alu frame, en wil een carbon zadelpen (27.2) erin zetten. Het gaat om een Mike Burrows Giant zadelpen. Hoe kan ik deze het beste monteren?
Alvast Hartelijk bedankt
Bergmanic
Monteren carbon zadelpen
Even de zoekfunctie gebruiken
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... age=Search
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... age=Search
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector
Jan Janssen Vector
Quoten: Origineel geplaatst door Bergmanic op 25 April 2006
Is carbonpasta een optie? Een spele carbon zadelpenklem? Andere suggesties?
Hoi,
De Dynamic montagepasta die door Tacx wordt verdeeld is zeker een aanrader. Ook voor andere onderdelen zoals stuurpennen en sturen.
Kan ook prima voor carbon op carbon worden gebruikt. Het aandraaimoment kan met 30 worden verminderd wat zeker mooi is meegenomen als je weet dat de meeste van die carbonnen onderdelen de versmachtingsdood sterven.
Het is trouwens niet zo dat je carbon onderdelen niet zou mogen invetten maar als b.v. de zadelpen teveel gaat slippen kan je het vet met wat talkpoeder vermengen dan stopt het slippen wel.
Een momentsleutel a la Syntace/Wuerth is zeker geen overbodige luxe als je regelmatig aan je fiets sleutelt.
Ciao,
Is carbonpasta een optie? Een spele carbon zadelpenklem? Andere suggesties?
Hoi,
De Dynamic montagepasta die door Tacx wordt verdeeld is zeker een aanrader. Ook voor andere onderdelen zoals stuurpennen en sturen.
Kan ook prima voor carbon op carbon worden gebruikt. Het aandraaimoment kan met 30 worden verminderd wat zeker mooi is meegenomen als je weet dat de meeste van die carbonnen onderdelen de versmachtingsdood sterven.
Het is trouwens niet zo dat je carbon onderdelen niet zou mogen invetten maar als b.v. de zadelpen teveel gaat slippen kan je het vet met wat talkpoeder vermengen dan stopt het slippen wel.
Een momentsleutel a la Syntace/Wuerth is zeker geen overbodige luxe als je regelmatig aan je fiets sleutelt.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...