Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Bidonhouders

inge
Forum-lid

inge 24 apr 2006 13:07

Hoi fietsers ;)
Ik ben student aan de TU/e en ik heb momenteel een project over bidonhouders. Ik ben bezig met een onderzoek naar welke houders er allemaal zijn, wat ze kosten, en wat de duurste aspecten van de bidonhouder zijn.
Ook ben ik benieuwd naar welke problemen mensen kunnen hebben bij het gebruiken van een bidon/bidonhouder (denk aan het kiezen in de winkel, het bevestigen aan je voertuig, het uitnemen van de bidon uit de houder, het terugstoppen, etc), onder welke omstandigheden jullie een bidon/bidonhouder gebruiken, en wat jij denkt te moeten weten voordat je met een bidon/bidonhouder "aan de slag kunt gaan".

Ik ben zelf geen fietser en er bestaan weinig informatiebronnen over dit onderwerp, daarom vraag ik jullie hulp, de mensen met de ervaring.
Bvd, Inge

monique
Forum-lid

monique 24 apr 2006 15:17

Leuk onderwerp trouwens
Volgens mij zijn alle houders goed. Het enige is het verschil in de keuze, zoals gewicht en het model.
Wielrenners kiezen daarom een zo'n licht mogelijk model uit, bv van carbon gemaakt.
zelf  heb ik al verschillende modellen gehad. Als je meer wilt weten stuur dan rustig een mailtje
succes
Mo

theriddler
Forum-lid

theriddler 24 apr 2006 16:19

en de bidonhouder, moet ook een bepaalde bling-factor hebben!
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

niklas2
Forum-lid

niklas2 24 apr 2006 16:29

Op de racefiets kies ik een bidonhouder die vooral licht is (en ook nog leuk is qua kleur - maar dat is strikt persoonlijk-), voor de mountainbike moet de bidonhouder vooral goed in staat zijn om de bidon vast te houden, zodat je niet telkens terug hoeft te fietsen om je bidon na een jumpje te gaan zoeken (en oh ja, als je dorst hebt, moet de bidon natuurlijk wel makkelijk uit de houder te halen zijn....)
Ambitie: veel
Tijd: te weinig