Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Bidonhouders

inge
Forum-lid

inge 24 apr 2006 13:07

Hoi fietsers ;)
Ik ben student aan de TU/e en ik heb momenteel een project over bidonhouders. Ik ben bezig met een onderzoek naar welke houders er allemaal zijn, wat ze kosten, en wat de duurste aspecten van de bidonhouder zijn.
Ook ben ik benieuwd naar welke problemen mensen kunnen hebben bij het gebruiken van een bidon/bidonhouder (denk aan het kiezen in de winkel, het bevestigen aan je voertuig, het uitnemen van de bidon uit de houder, het terugstoppen, etc), onder welke omstandigheden jullie een bidon/bidonhouder gebruiken, en wat jij denkt te moeten weten voordat je met een bidon/bidonhouder "aan de slag kunt gaan".

Ik ben zelf geen fietser en er bestaan weinig informatiebronnen over dit onderwerp, daarom vraag ik jullie hulp, de mensen met de ervaring.
Bvd, Inge

monique
Forum-lid

monique 24 apr 2006 15:17

Leuk onderwerp trouwens
Volgens mij zijn alle houders goed. Het enige is het verschil in de keuze, zoals gewicht en het model.
Wielrenners kiezen daarom een zo'n licht mogelijk model uit, bv van carbon gemaakt.
zelf  heb ik al verschillende modellen gehad. Als je meer wilt weten stuur dan rustig een mailtje
succes
Mo

theriddler
Forum-lid

theriddler 24 apr 2006 16:19

en de bidonhouder, moet ook een bepaalde bling-factor hebben!
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

niklas2
Forum-lid

niklas2 24 apr 2006 16:29

Op de racefiets kies ik een bidonhouder die vooral licht is (en ook nog leuk is qua kleur - maar dat is strikt persoonlijk-), voor de mountainbike moet de bidonhouder vooral goed in staat zijn om de bidon vast te houden, zodat je niet telkens terug hoeft te fietsen om je bidon na een jumpje te gaan zoeken (en oh ja, als je dorst hebt, moet de bidon natuurlijk wel makkelijk uit de houder te halen zijn....)
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 apr 2006 16:41

Hier kopen de meeste mensen nog steeds bidonhouders die er leuk uit zien. En zo zijn er ook nog een heleboel junioren die dat als enigste eis hebben. Leverde gisteren in een zware klassieker in zuid Belgie weer de nodige rond vliegende bidonnen op. Zit er een mislukte riggel in de weg en daar gaan er weer wat bidonnen van door. Het is niet alleen erg vervelend als je er mee rijdt, maar veroorzaakt ook valpartijen. Gisteren schrokken er een paar zo dat de kasseien in een bocht zeiknat waren geworden door opengereden bidons dat ze voor de bocht vol in de remmen ging en allemaal allang voor de natte kasseien onderuit gingen  (sukkels die zo hard remden, vervelend voor diegene die er achter zaten)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Erik
Forum-lid

Erik 24 apr 2006 16:50

Ik heb gewoon de simpelste zwart bidonhouder. Pro of Elite of zoiets. Een bidon moet er goed inzitten en voor het gewicht van je fiets maakt het ook eigenlijk helemaal nixx uit. Blingfactor is altijd belangrijk, daarom koop ik ook klassieke bidonhouders. Al dat carbon designspul daar houden wij niet van...
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 24 apr 2006 21:21

Quoten: Origineel geplaatst door Inge op 24 April 2006

Hoi fietsers ;)
Ik ben student aan de TU/e en ik heb momenteel een project over bidonhouders. Ik ben bezig met een onderzoek naar welke houders er allemaal zijn, wat ze kosten, en wat de duurste aspecten van de bidonhouder zijn.
Ook ben ik benieuwd naar welke problemen mensen kunnen hebben bij het gebruiken van een bidon/bidonhouder (denk aan het kiezen in de winkel, het bevestigen aan je voertuig, het uitnemen van de bidon uit de houder, het terugstoppen, etc), onder welke omstandigheden jullie een bidon/bidonhouder gebruiken, en wat jij denkt te moeten weten voordat je met een bidon/bidonhouder "aan de slag kunt gaan".

Ik ben zelf geen fietser en er bestaan weinig informatiebronnen over dit onderwerp, daarom vraag ik jullie hulp, de mensen met de ervaring.
Bvd, Inge

Voertuig zeg, tsjonge jonge, Je kan wel zien dat je geen fietser bent, dit is pure ontheiliging!
Maar goed, zonder gekheid verder, voor mij is het belangrijkste criterium aan een bidonhouder dat hij de bidons goed vasthoud. Als tweede komt dat hij er goed uit moet zien. Ben nu bezig om wat bidonhouders uit te zoeken voor de racefiets die ik straks ga kopen. Wat ik nu al wel weet is dat ik niet zozeer op de prijs ga letten. Of ie nou 20 euor of 50 euro kost maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Als je een dure fiets koopt moet je niet gaan bezuinigen op de bidonhouders!
Ik zal je op de hoogte houden welke houders het worden en waarom juist die!

margit
Forum-lid

margit 24 apr 2006 22:09

Ik heb bidon houder van PRO, waarschijnlijk iets van 7 a 8 euro.
Ik vind het jammer, dat de kleur er snel afslijt, na een jaar zijn de hoeken al gewoon weer zilver en is het zwarte er af, ik heb wel wat beschadeginkjes op het frame rondom de bidonhouder en waar het vast zit en uiteraard wat op de bidonhouder. Ook jammer dat de bidons na verloop van tijd zo soepel worden.Ik heb 2 bidonhouders omdat ik ook wel es langere tochtjes maak en veel drink. ( 1 uur = 1 bidon)

jan-maarten
Forum-lid

jan-maarten 24 apr 2006 23:45

Ik heb mijn bidonhouders van Carbon a 45 euro per stuk eerlijk gezegd puur op de Bling Bling factor gekocht.
http://i71.photobucket.com/albums/i144" onclick="window.open(this.href);return false;

redhot
Forum-lid

redhot 25 apr 2006 12:10

Quoten: Origineel geplaatst door margit op 24 April 2006

Ik vind het jammer, dat de kleur er snel afslijt, na een jaar zijn de hoeken al gewoon weer zilver en is het zwarte er af.

Dat probleem heb je niet bij titanium en carbon bidonhouders

ronengels
Forum-lid

ronengels 25 apr 2006 12:17

Ik heb nog niet zolang geleden twee Campagnolo Record bidonhouders gemonteerd van ongeveer 100 Euro p/st. Waarom?
1. Licht. 16 gram als ik me niet vergis. 2. Mooi. Dat is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind het design bijzonder mooi, en het harmoniëert goed met de rest van mijn fiets.3. Goed. Pas tijdens het gebruik heb ik ontdekt dat de houders ook fijn in het gebruik zijn. De bidons worden goed vastgeklemd, en voor mij heel belangrijk, het is éénvoudig om op het gevoel de bidons weer in de houder te plaatsen, zelfs zonder te kijken.
De nadelen zijn beperkt. Ze zijn erg duur, en de bidons worden zou stevig vast gehouden dat het iets meer moeite kost om ze eruit te krijgen.
Harde wind is meestal tegen.

Plaats reactie