Welk crankstel zouden jullie kiezen en waarom?
Campagnolo record carbon of fsa SLK megaExo of toch nog een ander crankstek in dezelfde prijsklasse.
Is een crankstel met buitenlagers beter (stijver) ?
Keuze crankstel
He Scale 20! dat is als ik het goed heb toch die strakke fiets van Carbon van Scott neem ik aan!
Yep, is mijn mtb.
Thx voor de info.
De fsa crankstel is ook met buitenlagers, had ook gelezen (dacht ik toch) dat campa in 2007 met een nieuwe record groep op de markt ging komen en daarbij ook gebruik gaat maken van buiten lagers, vandaar mijn vraag.
Yep, is mijn mtb.
Thx voor de info.
De fsa crankstel is ook met buitenlagers, had ook gelezen (dacht ik toch) dat campa in 2007 met een nieuwe record groep op de markt ging komen en daarbij ook gebruik gaat maken van buiten lagers, vandaar mijn vraag.
-
- Forum-lid HC
Crankstellen met buiten het bracket gelegen lagers zijn wel degelijk stijver dan de conventionele assen hoor. Merk je vooral met krachtig aanzetten dan komt de ketting niet meer tegen de voorderailleur, verder maakt het weinig uit.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 24 April 2006
Crankstellen met buiten het bracket gelegen lagers zijn wel degelijk stijver dan de conventionele assen hoor. Merk je vooral met krachtig aanzetten dan komt de ketting niet meer tegen de voorderailleur, verder maakt het weinig uit.
Inderdaad, het is wel een stukje stijver en dat is te merken aan wat Wilco hierboven zegt.
Inderdaad, het is wel een stukje stijver en dat is te merken aan wat Wilco hierboven zegt.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Quote: Origineel geplaatst door scale20 op 25 April 2006
Ben vandaag dan toch het fsa SLK megaExo crankstel gaan bestellen.Dank voor alle info.
Gefeliciteerd, laat je ff weten hoe die bevalt.
Ik zit er namelijk ook aan te denken die te bestellen (de compact versie dan).
Past zo'n FSA MegaExo op alle fietsen met een BSA draad, of zit daar ook verschil in?
Heb nu een shimano 105 van 4 jaar oud, BSA.
Ben vandaag dan toch het fsa SLK megaExo crankstel gaan bestellen.Dank voor alle info.
Gefeliciteerd, laat je ff weten hoe die bevalt.
Ik zit er namelijk ook aan te denken die te bestellen (de compact versie dan).
Past zo'n FSA MegaExo op alle fietsen met een BSA draad, of zit daar ook verschil in?
Heb nu een shimano 105 van 4 jaar oud, BSA.
Etymologisch is het woord fiets niet te verklaren.