Nieuwe wielen, budget: 200 euro
-
- Forum-lid
Hoi,
Ik ben op zoek naar nieuwe wielen van rond de 200 euro.
Ze moeten geschikt zijn voor Shimano Ultegra 10 speed.
Ik ben tussen de 70 en 75 kg, ga deze zomer de bergen in en gebruik ze ook wel voor woon-werk verkeer.
Wat raden jullie aan? En natuurlijk waar te kopen?
Ik ben op zoek naar nieuwe wielen van rond de 200 euro.
Ze moeten geschikt zijn voor Shimano Ultegra 10 speed.
Ik ben tussen de 70 en 75 kg, ga deze zomer de bergen in en gebruik ze ook wel voor woon-werk verkeer.
Wat raden jullie aan? En natuurlijk waar te kopen?
Etymologisch is het woord fiets niet te verklaren.
de vista's en cxp's zijn beiden goede opties maar denk ook aan een setje handgespaakte wielen met open pro velgen.
de cxp's zijn wat sterker, de vista's wat lichter. Een setje wielen op basis van een open pro velg zit hier tussen in hoewel hij meer neigt naar de cxp's dan de vista's.
Verder zijn het beiden prima wielsetjes maar ik zou de keuze maken voor de vista's.
kijk voor de vista's op www.salden.nl of www.futurumshop.nl
de cxp's zijn wat sterker, de vista's wat lichter. Een setje wielen op basis van een open pro velg zit hier tussen in hoewel hij meer neigt naar de cxp's dan de vista's.
Verder zijn het beiden prima wielsetjes maar ik zou de keuze maken voor de vista's.
kijk voor de vista's op www.salden.nl of www.futurumshop.nl
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.
-
- Forum-lid
Ik zat idd ook wel een beetje te denken aan die mavic cpx33 ultegra (en zelfs bij bikexperto).
Maar die eastons zien er goed uit, hoe zijn die naven?
Maar die eastons zien er goed uit, hoe zijn die naven?
-
- Forum-lid
Vista's, heb ze ook. Bevallen me tot nu toe goed. Heb er 500km mee gereden tot nu toe. Fiets rolt echt lekker over de weg.
Vind ze ook erg strak. (weeg zelf 80KG)
Bij het aanzetten geven de wielen geen kick.
Vind ze ook erg strak. (weeg zelf 80KG)
Bij het aanzetten geven de wielen geen kick.
Quoten: Origineel geplaatst door fietski op 19 April 2006
heb vanmiddag de vista's besteld. 199 oeroes bij futurumshop.nl
Gefeliciteerd, hele goede keus, daar ga je nog een hoop plezier van hebben. Heb zelf de Vista SL's. Nu zo'n 1300 km erop gereden en nog steeds zeer tevreden!
heb vanmiddag de vista's besteld. 199 oeroes bij futurumshop.nl
Gefeliciteerd, hele goede keus, daar ga je nog een hoop plezier van hebben. Heb zelf de Vista SL's. Nu zo'n 1300 km erop gereden en nog steeds zeer tevreden!
deze week krijg ik nieuwe velgen, ik heb ook CXP33 met Ultegra naven (32 hand gespaakt) bij de pedaleur, en ik moet rond de E200,- betalen dacht ik....
ben benieuwd hoe deze wielen zijn, hoor veel positieve dingen erover
ben benieuwd hoe deze wielen zijn, hoor veel positieve dingen erover
<b>"Io non puo vivere senza la mia strada e la mia"<b><br>
<a target="_blank" href= "http://i22.photobucket.com/albums/b336/ ... .jpg">mijn Orbea</a>
<a target="_blank" href= "http://i22.photobucket.com/albums/b336/ ... .jpg">mijn Orbea</a>
-
- Forum-lid
dacht ik.....hahahahaha
Ik heb het volgende besteld:
Handgespaakte Mach1 roadrunner velgen met Ultegra naaf en zwarte DT spaken.
Kost me inclusief snelspanners, velglint en verzenden 200 euro.
Ik ben ook wel erg gechameerd van de CPX33 velgen, maar die staan minder goed bij mijn fiets denk ik. Daarbij hou ik wel van iets 'aparts' en die mach1 velgen kosten net wat minder dat die CPX dingen.
Ben heel benieuwd hoe het zal fietsen, hopelijk sla ik mezelf niet voor me kop over een paar weken met deze keuze, maar ach, beetje spanning kan geen kwaad.
Ik heb het volgende besteld:
Handgespaakte Mach1 roadrunner velgen met Ultegra naaf en zwarte DT spaken.
Kost me inclusief snelspanners, velglint en verzenden 200 euro.
Ik ben ook wel erg gechameerd van de CPX33 velgen, maar die staan minder goed bij mijn fiets denk ik. Daarbij hou ik wel van iets 'aparts' en die mach1 velgen kosten net wat minder dat die CPX dingen.
Ben heel benieuwd hoe het zal fietsen, hopelijk sla ik mezelf niet voor me kop over een paar weken met deze keuze, maar ach, beetje spanning kan geen kwaad.
Quoten: Origineel geplaatst door Fietslicht op 20 April 2006
dacht ik.....hahahahahaIk heb het volgende besteld:Handgespaakte Mach1 roadrunner velgen met Ultegra naaf en zwarte DT spaken.Kost me inclusief snelspanners, velglint en verzenden 200 euro.Ik ben ook wel erg gechameerd van de CPX33 velgen, maar die staan minder goed bij mijn fiets denk ik. Daarbij hou ik wel van iets 'aparts' en die mach1 velgen kosten net wat minder dat die CPX dingen.Ben heel benieuwd hoe het zal fietsen, hopelijk sla ik mezelf niet voor me kop over een paar weken met deze keuze, maar ach, beetje spanning kan geen kwaad.
Waar heb je ze besteld, vraag nog wel even of de wielen nog nagericht/gespannen dienen te worden na 1000 km , en of de spaken zijn vastgezet met loctite, als je ze bij BikeXperto hebt besteld zit dat wel goed
dacht ik.....hahahahahaIk heb het volgende besteld:Handgespaakte Mach1 roadrunner velgen met Ultegra naaf en zwarte DT spaken.Kost me inclusief snelspanners, velglint en verzenden 200 euro.Ik ben ook wel erg gechameerd van de CPX33 velgen, maar die staan minder goed bij mijn fiets denk ik. Daarbij hou ik wel van iets 'aparts' en die mach1 velgen kosten net wat minder dat die CPX dingen.Ben heel benieuwd hoe het zal fietsen, hopelijk sla ik mezelf niet voor me kop over een paar weken met deze keuze, maar ach, beetje spanning kan geen kwaad.
Waar heb je ze besteld, vraag nog wel even of de wielen nog nagericht/gespannen dienen te worden na 1000 km , en of de spaken zijn vastgezet met loctite, als je ze bij BikeXperto hebt besteld zit dat wel goed