Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Goede montagesteun

vinylly
Forum-lid

vinylly 18 apr 2006 20:13

Graag wil ik jullie advies voor een goede montagesteun. Ik wil deze gaan gebruiken om mijn fietsen makkelijk mee schoon te maken en evt. wat sleutelwerk aan mn fiets te verrichten. Hij moet ook redelijk compact zijn zodat ik deze ook mee op reis kan nemen. Daarnaast heeft een redelijke prijs ook de voorkeur.
Bedankt.
No1: Pina (behalve de lak :-D)<br>
No2: the rest

antoni
Forum-lid

Gebruikersavatar antoni 18 apr 2006 20:24

Dat is grappig, ik heb zo''n half uurtje geleden met behulp van m'n fm de Tacx cycle motion stand besteld. Stevig en makkelijk in te klappen (€ 93,00)
Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector

bigm
Forum-lid

bigm 18 apr 2006 20:41

Quoten: Origineel geplaatst door Antoni op 18 April 2006

Dat is grappig, ik heb zo''n half uurtje geleden met behulp van m'n fm de Tacx cycle motion stand besteld. Stevig en makkelijk in te klappen (€ 93,00)

hopman 59 euro maar dat was een aktie weet niet wat ze nu kosten bij hopman

vinylly
Forum-lid

vinylly 18 apr 2006 20:46

Marconi. Wat zijn de voor- en/of nadelen van de voet van bovenstaande steun en bijvoorbeeld een driepoot. En de manier van de fiets op de steun klemmen. Je hebt namelijk ook steunen die met 1 klem om het frame de fiets klemmen. Krijg je bijvoorbeeld bij jou steun geen problemen na verloop van tijd dat door het schoonmaken van de fiets het water op de steun valt en deze kan gaan roesten of aanslag krijgt? Je hebt er natuurlijk nu nog geen ervaring mee maar misschien dat je FM er wat over heeft verteld of dat andere forumleden hier ervaring mee hebben?!

antoni
Forum-lid

Gebruikersavatar antoni 18 apr 2006 21:19

Quoten: Origineel geplaatst door Vinylly op 18 April 2006

Marconi. Wat zijn de voor- en/of nadelen van de voet van bovenstaande steun en bijvoorbeeld een driepoot. En de manier van de fiets op de steun klemmen. Je hebt namelijk ook steunen die met 1 klem om het frame de fiets klemmen. Krijg je bijvoorbeeld bij jou steun geen problemen na verloop van tijd dat door het schoonmaken van de fiets het water op de steun valt en deze kan gaan roesten of aanslag krijgt? Je hebt er natuurlijk nu nog geen ervaring mee maar misschien dat je FM er wat over heeft verteld of dat andere forumleden hier ervaring mee hebben?!

Bedoel je Marconi of mij
Als je mij bedoelt; De steun zal niet gan roesten, aangezien hij is gepoedercoat en water zal er niet in blijven staan. Voor mij heeft dit model de voorkeur t.o.v. een driepoot omdat ik dit wat degelijker vind (persoonlijke voorkeur) en ik liever geen frameklem gebruik i.v.m. mogelijke beschadigingen aan het (fiets)frame.
Voor zwaardere werkzaamheden raade mijn fm ook dit model aan, niet dat ik dit nu doe maar ja je weet nooit in de toekomst.
@BigM; Ik weet dat Hopmans ed. goekoper zijn dan mijn plaatselijke fm, maar als ik een probleem heb staat hij altijd voor mij klaar en over service ed. doet hij nooit moeilijk dus daarom heb ik hem bij hem aangeschaft. Niet dat ik alles bij mijn plaatselijke fm koop hoor, maar het is ook wel eens een kwestie van gunnen en daarbij komt dat ik voor bijv. Hopmans ook nog eens m'n brandstofkosten moet meerekenen.

Specialized Tarmac SL6 Disc
Jan Janssen Vector

vinylly
Forum-lid

vinylly 18 apr 2006 21:40

Bedoel je Marconi of mij

Ik word Forum-blind. Excuses. Ik heb ook even naar de andere steunen gekeken en zie dat veel maar tot 40mm buizen kunnen worden geklemd, aangezien mn buis (balhoofd-bracket) dikker is kan ik deze alleen op de staande buis monteren. Bij die van jou heb je dat probleem dus niet. Ik ben nog even aan het twijfelen.

evertdehandsch
Forum-lid

evertdehandsch 18 apr 2006 22:47

Toevallig of niet, precies iedereen is hier van plan om deze steun van Tacx te kopen! Ik verjaar volgende week en vandaag is m'n bestelling voor deze montagesteun van Tacx verzonden!
Ik heb deze besteld via de site van "Het Centrum Ronde van Vlaanderen" aangezien ik hier al positieve ervaringen mee heb gehad, tevens ook door de (volgens mij) redelijke prijzen.  Zie de link voor de site http://www.derondeshop.be/shop/product. ... =86&page=1
Ik heb deze gekocht voor het kuisen van de fiets en eventuele reparaties( toch diegene die ik zelf kan doen Ik heb hem zelf al geprobeerd en is zeer proper op de bergen, wat ik erg belangrijk vind wegens niet al te veel plaats.
Nulla tenaci invia est via!

vinylly
Forum-lid

vinylly 18 apr 2006 23:57

Quoten: Origineel geplaatst door Evert Dehandsch op 18 April 2006

Toevallig of niet, precies iedereen is hier van plan om deze steun van Tacx te kopen! Ik verjaar volgende week en vandaag is m'n bestelling voor deze montagesteun van Tacx verzonden!
Ik heb deze besteld via de site van "Het Centrum Ronde van Vlaanderen" aangezien ik hier al positieve ervaringen mee heb gehad, tevens ook door de (volgens mij) redelijke prijzen.  Zie de link voor de site http://www.derondeshop.be/shop/product. ... =86&page=1
Ik heb deze gekocht voor het kuisen van de fiets en eventuele reparaties( toch diegene die ik zelf kan doen Ik heb hem zelf al geprobeerd en is zeer proper op de bergen, wat ik erg belangrijk vind wegens niet al te veel plaats.

Op de foto van de link is te zien dat de fiets ook op een andere steun erachter staat? (die zilvere steun) Vanwaar is dit?

toni
Forum-lid

toni 19 apr 2006 11:48

Ik heb zelf ook deze tacx steun al enige jaren. Een steun met klem zag ik niet zitten in verband met mogelijke lak beschadigingen aan mijn frame.
Die Tacx steun is prima maar eigenlijk niet zo geschikt om je fiets nat schoon te maken. Water blijft in de liggende delen van de poten staan en gaat daar uiteindelijk roest vormen. Als mijn steun echt nat is dan berg ik hem een tijdje op met de doppen van de poten gedemonteerd zodat het water er uit kan lopen en de boel ook goed kan drogen.
Voor het sleutelen is het een perfecte steun;
- zeer stabiel- prima werk hoogte- geen lakbeschadiging aan je fiets- zowel achtervork als voorvork vrij te maken- Ook te gebruiken voor je MTB

6:13freak
Forum-lid

6:13freak 19 apr 2006 12:18

Ik heb vorig jaar de cyclespider team voor mijn verjaardag gekregen (driepoot waarbij je ook het voorwiel moet demonteren). Tot nu toe niets dan lof. Ook was ik mijn fiets gewoon in deze standaard en zie nog geen neigingen tot roesten. Bovendien is hij zeer compact: ingeklapt lijkt het wel een camerastatiefje.

speric
Forum-lid HC

speric 20 apr 2006 15:15

Quoten: Origineel geplaatst door 6:13 Freak op 19 April 2006

Ik heb vorig jaar de cyclespider team voor mijn verjaardag gekregen (driepoot waarbij je ook het voorwiel moet demonteren). Tot nu toe niets dan lof. Ook was ik mijn fiets gewoon in deze standaard en zie nog geen neigingen tot roesten. Bovendien is hij zeer compact: ingeklapt lijkt het wel een camerastatiefje.

die heb ik ook, perfect ding, stabiel en je kan de fiets in de rond-te draaien door de bovenste klem los te zetten, in hoogte te verstellen, ideaal en geloof dat ik er 90 euro voor heb betaald.
Je kan makkelijk versnelling in stellen e.d.  top ding in mijn ogen !

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 20 apr 2006 23:23

Bedoel je Marconi of mij

Ik word Forum-blind. Excuses. Ik heb ook even naar de andere steunen gekeken en zie dat veel maar tot 40mm buizen kunnen worden geklemd, aangezien mn buis (balhoofd-bracket) dikker is kan ik deze alleen op de staande buis monteren. Bij die van jou heb je dat probleem dus niet. Ik ben nog even aan het twijfelen.

Geeft niets hoor! Heb ik ook wel eens last van en ik ben pas 70!     Maar voor de goede orde: Ik heb mijn 2 zonen voor de Kerst vorig jaar ieder zo'n Tacx cycle reparatie-stand kado gegeven en zij zijn er enorm blij mee. Opklapbaar, fiets staat stevig in tegenstelling tot veel andere 3 poot statief type standaards met een greep om een framebuis. Schijnt ook te gebruiken zijn voor MTBs met bredere vooras. Natuurlijk zijn er goede stabiele 3- poots modellen bij maar die zijn zeker € 300 of daaromtrent. De rest staat erg wankel . Ook las ik een Duitse test die de meeste goedkopere 3 poots modellen wankel en niet erg stevig vond. Ik denk dat je geen spijt van zo'n Tacx zult hebben.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Plaats reactie