Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

welke banden

cascarsi
Forum-lid

cascarsi 16 apr 2006 21:33

welke banden type/merk kan ik het best gebruiken  voor welk ondergrond
wedstrijd:strand:modder:heel erg modderig:hard:iets anders:
ik rij nu zelf met bontrager ik weet niet welke type
voor beetje overzicht type/merk achter de : en motivatie eronder
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 16 apr 2006 22:00

Zo maar wat suggesties van de merken waarvan ik het een beetje in mijn hoofd heb zitten.
wedstrijd: Wat dacht je er van om dat van de ondergrond af te laten hangen? (in elk geval licht, lage rolweerstand)strand: Schwalbe Super Moto (of een andere brede slick)modder: Michelin XCR mud / Schwalbe Nobby Nicheel erg modderig: Schwalbe Black Shark Mudhard: Schwalbe Racing Ralph, Schwalbe Fast Fred, Michelin XCR dryiets anders: beetje universele banden, bijvoorbeeld Schwalbe combi van Racing Ralph en Nobby Nic, Michelin XCR AT
Edit, motivatie ben ik vergeten (kun je wel gedeeltelijk terugvinden op de site van de fabrikanten ;) )

cascarsi
Forum-lid

cascarsi 16 apr 2006 22:17

Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 16 April 2006

Zo maar wat suggesties van de merken waarvan ik het een beetje in mijn hoofd heb zitten.
wedstrijd: Wat dacht je er van om dat van de ondergrond af te laten hangen? (in elk geval licht, lage rolweerstand)strand: Schwalbe Super Moto (of een andere brede slick)modder: Michelin XCR mud / Schwalbe Nobby Nicheel erg modderig: Schwalbe Black Shark Mudhard: Schwalbe Racing Ralph, Schwalbe Fast Fred, Michelin XCR dryiets anders: beetje universele banden, bijvoorbeeld Schwalbe combi van Racing Ralph en Nobby Nic, Michelin XCR AT
Edit, motivatie ben ik vergeten (kun je wel gedeeltelijk terugvinden op de site van de fabrikanten ;) )

Ohhh wacht ben ik vergete maar mischien is hendig als je er ook een prijs erachter kunt zette. Ik zou het erg op prijs stelle
pijn is een emotie<br>

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 16 apr 2006 22:25

Die banden die ik heb genoemd zijn allemaal adviesverkoopprijs 30-40 euro. Waarvan je de meeste wel voor 25-30 euro moet kunnen krijgen (soms zelfs goedkoper).
Wat zijn je eerste doelstellingen? Je wilt toch wedstrijden gaan rijden? Misschien is het handig om te beginnen met een universele band en dat later uit te breiden? (ik neem aan dat je gebonden bent aan een budget ;)).

wesley
Forum-lid

Gebruikersavatar wesley 16 apr 2006 22:25

Quote: Origineel geplaatst door cascarsi op 16 April 2006
Ohhh wacht ben ik vergete maar mischien is hendig als je er ook een prijs erachter kunt zette. Ik zou het erg op prijs stelle

Kom op zeg.. Zo'n moeite is dat toch niet om de prijzen zelf even op te zoeken? Kijk gewoon bij Salden of bij Bike2Build.

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 16 apr 2006 22:29

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 16 April 2006

Kom op zeg.. Zo'n moeite is dat toch niet om de prijzen zelf even op te zoeken? Kijk gewoon bij Salden of bij Bike2Build.

Salden is misschien niet de beste bron voor mountainbike banden. Bike2build wel (die hebben een leuk assortiment en ook behoorlijk wat voorraad, kun je wel een bandenspeciaalzaak noemen), die zijn echter niet de goedkoopste. Het beste kun je ook even kijken bij de bekende duitse webshops.
Ik denk dat iemand zijn verjaardagsgeld aan het spenderen is hier?

cascarsi
Forum-lid

cascarsi 16 apr 2006 22:56

Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 16 April 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 16 April 2006

Salden is misschien niet de beste bron voor mountainbike banden. Bike2build wel (die hebben een leuk assortiment en ook behoorlijk wat voorraad, kun je wel een bandenspeciaalzaak noemen), die zijn echter niet de goedkoopste. Het beste kun je ook even kijken bij de bekende duitse webshops.
Ik denk dat iemand zijn verjaardagsgeld aan het spenderen is hier?

hahaha dat heb je goed gedacht
pijn is een emotie<br>

heidi
Forum-lid

heidi 17 apr 2006 17:15

Ik snap nog niet zo goed wat je nu wilt weten. Nogal een brede vraag, en geheel afhankelijk van je persoonlijke voorkeuren.
Wanneer je er zelf wel uit bent kun je eens kijken op www.mtbr.com . Hier kun je veel reviews vinden van verschillende banden. Zoals bij alle review sites zijn de reviews ofwel heel positief ofwel heel negatief. "you love it or you hate it". Prik daar doorheen en haal hetgene wat je wilt weten uit de review.
Succes met je keuze, moet zeker lukken met de ervaringen uit mtbr.com

cascarsi
Forum-lid

cascarsi 17 apr 2006 19:58

Quoten: Origineel geplaatst door Heidi op 17 April 2006

Ik snap nog niet zo goed wat je nu wilt weten. Nogal een brede vraag, en geheel afhankelijk van je persoonlijke voorkeuren.
Wanneer je er zelf wel uit bent kun je eens kijken op www.mtbr.com . Hier kun je veel reviews vinden van verschillende banden. Zoals bij alle review sites zijn de reviews ofwel heel positief ofwel heel negatief. "you love it or you hate it". Prik daar doorheen en haal hetgene wat je wilt weten uit de review.
Succes met je keuze, moet zeker lukken met de ervaringen uit mtbr.com

aii desite is engels en laat ik nou net zon grote taalknobbel hebben als m'n eeltknobbel (helemaal nie dus)
en wat ik wil is heel simpel'ik wil de beste banden hebben voor wedstrijden'
pijn is een emotie<br>

silvan
Forum-lid

silvan 17 apr 2006 20:52

Quoten: Origineel geplaatst door cascarsi op 17 April 2006

en wat ik wil is heel simpel'ik wil de beste banden hebben voor wedstrijden'

Lekker duidelijk Wat voor wedstrijden wil je rijden? Als je voor elke wedstrijd de beste banden wilt hebben zul je elke keer je banden wel kunnen verwisselen. Meeste nationale wedstrijden zijn toch wel het beste te rijden met Racing Ralphs, als het modderig is doe je voor Nobby Nick.

cascarsi
Forum-lid

cascarsi 17 apr 2006 21:01

iemand anders nog iets anders
anders wordt het ralph em nobby
pijn is een emotie<br>

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 apr 2006 00:47

lijkt me een hele goede keuze. Misschien nog een nobby extra voor achter als het bijv nat is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie