Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Shimano WH R600

stevenscr
Forum-lid

stevenscr 12 apr 2006 14:09

Hallo iedereen,
Ik was van plan een nieuwe fiets te kopen met shimano WH R600 wielen. De locale verkoper raadde mij die wielen af, omdat er veel problemen mee zouden zijn... Heeft iemand daar iets van gemerkt, of wil die man mij gewoon duurdere wielen verkopen?
Ik ben niet groot, en weeg slechts 52kg, misschien is dat handig!?

auke
Forum-lid

auke 12 apr 2006 14:25

Quoten: Origineel geplaatst door Stevens CR op 12 April 2006

Hallo iedereen,
Ik was van plan een nieuwe fiets te kopen met shimano WH R600 wielen. De locale verkoper raadde mij die wielen af, omdat er veel problemen mee zouden zijn... Heeft iemand daar iets van gemerkt, of wil die man mij gewoon duurdere wielen verkopen?
Ik ben niet groot, en weeg slechts 52kg, misschien is dat handig!?

52kg is niets, volgens mij kun je overal overheen stuiteren. Ik train zelf op WHR550 en ben 93kg. Deze wielen zijn op Shimano 105-kwaliteit gebaseerd. Het zijn op zich wel strakke wielen, traint prima. Vind persoonlijk de lagers niet van hoogste kwaliteit en heb ze opnieuw laten insmeren, maar voor training bij droog weer bevallen ze wel prima, zeker voor die prijs.
DE WHR600 zijn op Ultegra gebaseerd en die lagers zijn naar mijn weten prima, ook redelijk tegen uitregenen afgedicht volgens mij, en kan me alleen maar voorstellen dat ze een stuk beter rollen dan de WHR550 (die lagers kun je voelen ratelen als je ze in de hand bij de conussen beetpakt en ze laat rollen, dat zou bij de WHR600 niet zo moeten zijn, althans niet bij mijn handgespaakte wielset met ultegranaaf; die rollen perfect en ratelen niet).
Alleen jij kunt weten of die man duurdere wielen wil verkopen, zet het maar eens af tegen de meerprijs die hij daarvoor gaat rekenen en wat voor wielen je in de plaats krijgt. Wat je ook kunt doen is gewoon een paar extra wielen kopen, dan heb je de WHR600 als trainingswielen.....
Vanwege je lage gewicht zou ik geen problemen verwachten met de duurzaamheid van de WHR600 wielen. Probeer anders eens meer informatie te achterhalen met "zoeken" http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... age=Search
of bekijk een paar reviews op http://www.roadbikereview.com/cat/wheel ... 30crx.aspx
Hier staat nog een mooie 3dpreview op. Mooie wielen als ik het zo bekijk. Ben benieuwd wat voor smoesen je fietsenmaker heeft, maar wees sceptisch.
http://cycle.shimano-eu.com/catalog/cyc ... 4837903379
Salden heeft nog een set dura-ace wielen te koop voor E299,-, WH-7701

riherm1
Forum-lid

riherm1 13 apr 2006 15:42

veel deelnemers op dit forum zijn erg sceptisch over shimano wielen, en daar zal vaak best een gegronde reden voor zijn.
Ik heb zelf een fiets met de shimano whr600 wielen, sinds Augustus vorig jaar, sindsdien +-2000km op gefietst, oa 2 weken geleden Ronde van Vlaanderen.
Wielen zijn nog kaarsrecht, geen enkel probleem mee gehad, en ik ging vol aan op de kasseien.
ik weeg 72kg

cyclefreak
Forum-lid

cyclefreak 16 apr 2006 13:26

Ik heb zelf een tijdje op de WH-R550 gereden (ben 73kg) en echt strakke wielen waren het niet. Wellicht dat de WH-R600 beter is maar het spaakpatroon is toch aardig hetzelfde. Echt leuk wordt het als er een spaak springt, dan ben je meteen bij gefietst. Gelukkig was ik bijna thuis toen dat gebeurde.

Plaats reactie