Hoeveel bar doen jullie in de banden?
En heeft het weer nog invloed hierop?
Hoeveel bar?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Licht aan de band
ik gooi in me Conti 3000's 7,5 - 8 bar. af en toe licht uitschieter naar de 8,5
ik gooi in me Conti 3000's 7,5 - 8 bar. af en toe licht uitschieter naar de 8,5
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Als je 70 kg weegt doe je er net wat meer in dan 7 bar. Ben je zwaarder bijv 80 kg dan ga je redelijk richting 8, ben je lichter dan zak je onder de 7. Vanuit gaande dat je met 23 mm banden rijdt. 8,5 bar met 60 kg resulteerd enkel in een onconfortabelere fiets en meer rolweerstand.
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 12 April 2006
Als je 70 kg weegt doe je er net wat meer in dan 7 bar. Ben je zwaarder bijv 80 kg dan ga je redelijk richting 8, ben je lichter dan zak je onder de 7. Vanuit gaande dat je met 23 mm banden rijdt. 8,5 bar met 60 kg resulteerd enkel in een onconfortabelere fiets en meer rolweerstand.
nu begrijp ik je niet helemaal, waardoor zou je rolweerstand hoger worden als je met meer bar erin rijd, zou dan toch alleen maar minder moeten worden omdat je minder contact oppervlakte hebt? of heb ik het nou mis. Van dat comfort kan ik me inbeelden, maar die rolweerstand??
Als je 70 kg weegt doe je er net wat meer in dan 7 bar. Ben je zwaarder bijv 80 kg dan ga je redelijk richting 8, ben je lichter dan zak je onder de 7. Vanuit gaande dat je met 23 mm banden rijdt. 8,5 bar met 60 kg resulteerd enkel in een onconfortabelere fiets en meer rolweerstand.
nu begrijp ik je niet helemaal, waardoor zou je rolweerstand hoger worden als je met meer bar erin rijd, zou dan toch alleen maar minder moeten worden omdat je minder contact oppervlakte hebt? of heb ik het nou mis. Van dat comfort kan ik me inbeelden, maar die rolweerstand??
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Asfalt is absoluut niet glad. Allemaal kleine oneffenheden. Als een band te hard is ga je gewoon stuiteren. Dit stuiteren ervaar je vaak als feit dat je harder gaat, dan met zachtere banden. Om te stuiteren is er energie nodig, en aangezien jij het enige energie toevoerende element bent ga je gewoon langszamer als je meer energie kwijtraakt.