Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

pijnlijke bovenarmen

jetske
Forum-lid

jetske 10 apr 2006 01:44

Wanneer ik een langere tocht fiets, krijg ik vaak last van mijn spieren in mijn bovenarmen. De zogenaamde Deltaspier. Deze spier strek ik door mijn arm onderlangs zo hoog mogelijk op mijn rug te leggen. De pijn verdwijnt dan voor even maar komt dus weer terug. Ook na het fietsen voelt de spier vervelend aan. Bij koud weer heb ik er meer last van. Weet iemand hoe dit komt?? Staat mijn stuur te ver of te laag?? Moet ik mijn bovenarmen trainen?? 

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 10 apr 2006 15:33

Misschien dat het wel wat met de breedte van je stuur te maken heeft. Globaal moet je stuur net zo breed zijn als je schouders. (die twee knobbels bovenop). Misschien dat hij nu wat te breed is waardoor je spieren in je armen meer druk op moeten vangen

jetske
Forum-lid

jetske 11 apr 2006 21:11

Nee, dat kan het niet zijn. Mijn stuur is net zo breed als mijn schouders. Mijn armen lopen evenwijdig. Wel heb ik mijn armen vaak licht gebogen, dus niet helemaal gestrekt.

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 12 apr 2006 00:17

licht gebogen is wel normaal heb ik geloof ik ook. Zal het toch wat anders zijn!

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 12 apr 2006 00:32

Bovenarmen trainen is natuurlijk een goed idee. Doe ik ook. Sinds ik er goed op let nauwelijks pijn meer ondanks nogal diepe lange zit. Je kunt verder naar je zadel kijken: Staat ie naar voren gekanteld, dan vang je je hele gewicht op met je armen. Iets meer naar achteren kantelen levert minder druk op de armen op (je gebruikt dan meer je torso). Je kunt proberen je zadel ietsjes naar voren te zetten (dat zou werken als je zit ietsjes te lang is). Goed de houding afwisselen, er zijn tientallen manieren om je handen op je stuur te leggen. Als dat allemaal niet werkt, dan kun je alsnog een naar boven wijzende en / of kortere stuurpen aanschaffen.

DeMuur
Forum-lid

DeMuur 06 mar 2025 13:05

jetske schreef: 10 apr 2006 01:44 Wanneer ik een langere tocht fiets, krijg ik vaak last van mijn spieren in mijn bovenarmen. De zogenaamde Deltaspier. Deze spier strek ik door mijn arm onderlangs zo hoog mogelijk op mijn rug te leggen. De pijn verdwijnt dan voor even maar komt dus weer terug. Ook na het fietsen voelt de spier vervelend aan. Bij koud weer heb ik er meer last van. Weet iemand hoe dit komt?? Staat mijn stuur te ver of te laag?? Moet ik mijn bovenarmen trainen?? 
Vond je er uiteindelijk een oplossing voor? Ik heb exact hetzelfde probleem, vooral aan de rechterarm (omdat ik daar mee een ganse dag de muis gebruik?)

idske
Forum-lid

idske 06 mar 2025 13:16

Holy thread resurrection batman!!

19 jaar oud. Dat moet toch een record gaan worden.

Justrace
Forum-lid

Justrace 06 mar 2025 14:01

Haha, wat een toeval dat ik gisteravond ook op dit topic stuitte omdat ik ook armpijn ervaar alleen dan aan de onderkant van de bovenarm, bij de aanhechting aan de elleboog, de triceps geloof ik. Maar blijkbaar was ik niet de enige die googlede op pijn bovenarm fiets. :lol:

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 07 mar 2025 09:12

Langdurig in één houding zitten, zoals bij fietsen levert allerlei klachten op. Denk bijvoorbeeld aan zadelpijn bij beginners.
Kan het onwennigheid zijn?
hun fietsen.

Plaats reactie