Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Binnebanden opbergen in bidon

krommenek
Forum-lid

krommenek 07 apr 2006 00:39

Hoi,
Vraagje: Waar laten jullie je 2 reserve binnenbanden en bandafnemers  als je geen zadeltasje meer wilt?
Waarom, omdat ik nu een ander zadel heb en mijn bovenbenen dan net mijn zadeltasje aantikken. Heb mensen gezien die ze in een bidon stoppen met een grote schroefdop erop. Deze hebben dus een grote opening zodat ze de binnenbanden en de bandafnemers en eventuele CO2 patronen makelijk erin en eruit kunnen halen. Heb op internet gezocht maar zie in de webwinkels eigenlijk alleen maar de normale modellen.
Heeft iemand een idee? kan ik ook meteen mijn belletje erop maken
Laat maar komen die antwoorden...
gr. Eric
---- Think ahead, Cycling forward. ----

casran
Forum-lid HC

casran 07 apr 2006 01:03

Wordt veel gebruikt. Hoef je eigenlijk niet zo speciaal een toolbidon gaan kopen: kan je gewoon zelf maken door 2 stukgesneden drinkbussen over elkaar te schuiven.
Ik was vanmorgen het eerste deel van m'n training op stap met Tomas Vaitkus (AG2R) en hij had zo'n opengesneden bidon (niet toe bovenaan), en we stopten bij het begin even omdat ie z'n zadel wat wou laten zakken. Hij haalde wat sleutetjes uit dat ding. (hij trainde overigens korter omdat ie Gent-Wevelgem en z'n val in de RVV nog te sterk voelde)Andere keren rijdt hij soms met een fi'zi:k zadeltasje, dat je kan vastklikken in bepaalde fi'zi:k zadels:

Allemaal beter dan in m'n koerstrui, vind ik. Daar zit al genoeg in: huissleutels, gsm, eten, flesje drank soms, iPod...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 07 apr 2006 04:50

Hoi,
Waarom twee binnenbanden? Je kan dan toch gewoon zelfklevende patches meenemen.
Ik heb zo'n tasje van Genuine Innovations waar naast een CO2 patroon en adapter ook nog patches, wat geld, 2 bandenlichters en een combinatiesleuteltje van Park Tool in zitten en er is nog plaats zat. De binnenband en dat tasje gaan samen netjes in een achterzakje van mijn tricot.
Het enige type zadeltasjes waar ik met mijn Selle San Marco Aspide geen last van heb is zo eentje van Topeak, allle andere schuur ik de stof van mijn broek mee tot pluisjes door die verdomde Velcro sluitingen.....
Als er toch echt meer mee moet dan stop ik dat gewoon in een Tacx bidon, die tool bidons vind ik nu eenmaal zo plomp ogen. Een GSM neem ik enkel uitzonderlijk mee, ik wil niet iemand 100km laten rijden omdat ik toevallig een probleempje met mijn fiets heb. Zoals je ziet ben ik tot nu toe altijd weer thuis geraakt.
Ciao,

Snobisme is een dure hobby...

swind
Forum-lid

swind 07 apr 2006 09:47

Kun je niet kijken voor een ander zadeltasje? Je hebt veel verschillende modellen en uitvoeringen. Er is vast wel een versie die niet tegen je benen aantikt.
Als je alle spullen in je bidonhouder stopt, dan kun je maar een bidon met vocht meenemen. Voor korte tochten geen probleem, maar straks bij langere tochten in beter weer heb je dan aan een bidon volgens mij toch te weinig.
Met al die spullen in je rugvakjes stoppen ben ik persoonlijk nooit zo blij, je kan je rug aardig blesseren als je op een multitool setje valt. een binnenbandje of een krentenbol in je rugvakje is natuurlijk geen probleem.
Ik heb zelf best een smal zadel en met mijn zadeltasje heb ik geen probleem. Ik er een vrij lange smalle zadeltas van Extreme, het eigen merk van www.rose.nl
Als ie gaar is kom ik terug

Plaats reactie