Bijna mijn humeur verpest. Ik ben een enthousiast gebruiker van de Conto 3000 en in het gelukkige bezit van Shimano Dura Ace wielen. Je kent ze misschien wel; van de mooie zwarte, met weinig of geen spaken.
Probleem is dat het lijkt of een relatie tussen die twee (Conti 3000 vouw en Dura Ace wiel) geen gelukkige is. Ik krijg de band er namelijk bijna niet om of af. Het heeft me vanavond zelf twee bandenlichters gekost en (zoals gezegd) bijna mijn goede humeur. Aan de kracht in mijn handen ligt het niet, want die heb ik zat.
Heeft iemand soortgelijke ervaringen? Ik overweeg zelfs over te stappen op een band van een ander merk
Strakke banden
Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 03 April 2006
Heb je thuis nog ander wiel liggen ?Leg daar je band op (indien hij daarop gaat) en zet er het max. bar in en laat hem een nachtje staan, de volgende ochtend probeer je opnieuw en zal je zien dat de band uitgezet is en zal het hoogst waarschijnlijk lukken !
Hoi,
Ik zie niet in hoe dat kan werken voor draadbanden. Tubes ja, draadbanden??
Ciao,
Heb je thuis nog ander wiel liggen ?Leg daar je band op (indien hij daarop gaat) en zet er het max. bar in en laat hem een nachtje staan, de volgende ochtend probeer je opnieuw en zal je zien dat de band uitgezet is en zal het hoogst waarschijnlijk lukken !
Hoi,
Ik zie niet in hoe dat kan werken voor draadbanden. Tubes ja, draadbanden??
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
ik heb diezelfde mooi wh-7701 wielen.
met Rubino's had ik ook altijd last.heb nu veloflex banden (corsa en black) en makkelijk is anders, maar het lukt zonder banden lichters in ieder geval.
en daarbij rijden die bandjes heerlijk ...
met Rubino's had ik ook altijd last.heb nu veloflex banden (corsa en black) en makkelijk is anders, maar het lukt zonder banden lichters in ieder geval.
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 06 April 2006
Hoi SpEric,
Ik zit stiekem te denken aan de WH7701 wielen van Shimano. Ik zie dat jij daarmee fietst. Ikzelf ben echter 90kg en wil ze gebruiken voor tijdrijden. Zal de Michelin Pro Race bandjes er wel moeilijk om krijgen . Wat zijn jouw ervaringen ten aanzien van strakheid en snelheid. Zijn het snelle efficiente wielen, merk je dat? En heb je er wel eens een slag in gehad, en zo ja, is die gemakkelijk bij te stellen.
groet
AB
Hoi SpEric,
Ik zit stiekem te denken aan de WH7701 wielen van Shimano. Ik zie dat jij daarmee fietst. Ikzelf ben echter 90kg en wil ze gebruiken voor tijdrijden. Zal de Michelin Pro Race bandjes er wel moeilijk om krijgen . Wat zijn jouw ervaringen ten aanzien van strakheid en snelheid. Zijn het snelle efficiente wielen, merk je dat? En heb je er wel eens een slag in gehad, en zo ja, is die gemakkelijk bij te stellen.
groet
AB